Inlägg #1: Postat: 2009-10-30 20:01:00
|
Uno Hansson |
Självbetjäningsbutiker där kunden går runt för att själv plocka ner varor från hyllorna, och betala i kassan vid utgången, började införas för mer än 60 år sedan. Sedan dess så har det knappast hänt någonting som reducerat mellanledshanteringen och sidofunktionerna ”från jord till bord” och ”från skog och grus till hus”. I varje fall så har hitintills inget som helst hänt som gjort att priserna och boendekostnaderna på hemmafronten, hela tiden blivit allt lägre och lägre och lägre i takt med ökad teknisk effektivitet, produktivitet och förbättrad logistik, under dessa mer än 60 år! Länk: tinyurl.com
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-10-30 20:06:00
|
Jocke - helloggad |
Jag tror inte att Schyman vet vad hon vill säga, för att uttrycka sig försiktigt. Sedan kan man ju tolka henne "fritt". Hon och Fi ansåg t.ex. att varje kvinna inte skulle ha längre än 15 minuter till samhällsservice! Vad det nu betydde.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-10-30 20:11:00
|
Greta på Gården |
För vissa behov räckte det inte ens med 2 min till närmsta service inrättning för Schyman.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-10-30 20:27:00
|
Jocke - helloggad |
Host...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-10-30 23:21:00
|
Lasse i Gatan |
Anpassa arbetet efter individen såg jag på Efterlyst för några program sedan, där en liten tjej på ca. 6 år kunde utan problem köra ut en platt-TV på en vagn under spärrarna, det var självbetjäning, mamma behövde inte betala en gång.
|
|