Grön Ungdom stöder T-plankning

Den här tråden diskuterar artikeln Grön Ungdom stöder T-plankning.
Inlägg #1: Postat: 2001-10-24 15:56:00
Jesper N
Det är jävligt naivt att tro att man lockar bilister till tunnelbanan med nolltaxa, tunnelbanan är billigare än bilen även om man köper enkel biljett varje gång man åker. Bilister väljer kollektivtrafiken först då den inte tar avsevärt längre tid än att köra själv.
Inlägg #2: Postat: 2001-10-24 15:57:00
Roger
500 kronor är inte särskilt mycket pengar, det är knappt 20 kr per dag. I vilken annan storstad av motsvarande storlek kan man åka fritt för en så låg kostnad? Konkurrensargumentet är löjligt, driften är redan konkurrensutsatt.
Inlägg #3: Postat: 2001-10-24 19:32:00
Fredrik Brandberg
Och jag som trodde att den gröna ungdomen var cykelburen.
Inlägg #4: Postat: 2001-10-24 20:24:00
Sebastian Weil
Tack så hemskt jädra mycket! Tack Gustav! Jag uppmanar alla andra som tycker att cpskadade är lika mycket värda som djur och som tycker att det är schysst att planka i t-banan och låta andra betala för en att gå med i Grön Ungdom! Där finner du likasinnande utan insikter i ekonomi samt avsaknaden av respekt inför andra!

Vilket tjänst herr Fridolin gjort alla andra politiska ungdomsförbund, allra mest Ung Vänster genom denna fadäs.. *ROFLMAO* Kan man göra annat än skratta?
Inlägg #5: Postat: 2001-10-24 22:41:00
Hans-Erik Malmros
Miljöpartiet höjer SL-taxan varje gång de sitter vid makten. Idag är SL billigast i hela landet.

Jag åker med SL varje dag och blir förbannad när tågen inte kommer i tid, men det är ingen lösning att sno SL på pengar.

Pengarna behövs för att rusta upp både vagnar och annat, så att vi får färre förseningar. Hade miljöpartiet skött underhållet när de satt vid makten hade läget varit bättre idag.

Man ska inte av partiegoistiska skäl uppmanar sina medmänniskor att begå brott.
Inlägg #6: Postat: 2001-10-25 01:27:00
Linus
Bra med miljötänkadet men är det inte lite väl långsökt att blada in växthuseffekten i det här? och endast en meter? vet du hur mycket det krävs för att det ska hända? ja det vet du, men iof nånstans måste man ju börja.
Själv plankar jag för att jag är snål ifall nån skulle bry sig.
Inlägg #7: Postat: 2001-10-25 08:29:00
Tommie Haag
Jo, om isen skulle smälta, som beskrevs i texten jag vet att det inte har så mycket att göra med själva kontexten, men ändå, så höjs inte vattenytan. Vart har ni fått det ifrån? Isen tar så pass mycket större yta än vatten densitet kallas det.
Inlägg #8: Postat: 2001-10-28 02:47:00
Tomas Franssongu sthml
500kr är jävligt mycket.
Jag är en student i sthml jag får 6000 i månaden 4000 går till hyra mat. 500 går till lokaltrafik. 1200 går till om jag vil åka till gävle på hälgerna. Där jag kommer ifrån där mina vänner finns. Jag har 300 kvar att leva på.

Det var inte sant. Jag har inte råd att betala. Därför så gör jag det inte!

Tomas
Laddar...