Det finns de som har det värre, Alexandra!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2009-10-12 09:25:00
Jocke - djuploggad
Öh - det är bara en sak. Vem &¤¤# är Alexandra!? Hänger hon på löpsedlarna på Pressbyrån? Eller på Operabaren?
Inlägg #2: Postat: 2009-10-12 10:02:00
Jocke - djuploggad
Ah, det måste vara hon som varit gift med prins Charles! Alexandra Charles? :-
Inlägg #3: Postat: 2009-10-12 16:49:00
patrik64
Absolut ba!
Hoppas du får samma sjukdom då så du kan se om det vore värt att byta bort den materiella välfärden mot att bli frisk igen? Tyvärr är ju det bara en utopisk önskan, så kanske beror personens klagomål på att det inte går? D.v.s att fylla igen swimingpoolen kanske inte botar sjukdomen..

Men det är bra jobbat att bli avundsjuk på en allvarligt sjuk människa. Väldigt bra..
Inlägg #4: Postat: 2009-10-12 17:27:00
Pia K
Jag är inte avundsjuk, jag är bara trött på allt gnäll som sjukvården borde sköta bättre och även sjukkassan.
jag tycker man ska ta folk på allvar, som är sjuka. Då slapp man månag problem.
Klart att man behöver hjälp om man är sjuk? men jag frågar mig, hur har man råd med allt detta, om man är arbetsoförmögen?? Om du också har swimmingpool Patrik, då kan du väl kanske också hjälpa Alexandra med sin?
Inlägg #5: Postat: 2009-10-12 19:08:00
Faktaförst
Hur vore det Pia, om du tog reda på fakta innan du spyr ut din galla? Vad vet du om hennes bakgrund, hennes familjeförhållanden?
Patetisk artikel!
Inlägg #6: Postat: 2009-10-12 21:07:00
peter_
Hon kanske är en av dessa som suggerats av sig själv och okritiska läkare att tro så starkt att hon är sjuk, så att hon faktiskt känner smärta. Precis som elallergiker och andra troligtvis gör. De upplever till slut obehag, men orsaken är inte den de tror. Det är självsuggestion. Det är förmodligen rätt medicin att få dem att ta sig i kragen och sluta fokusera på huruvida det känns onmt någonstans eller inte. Dessvärre är det ju ont om jobb.
Inlägg #7: Postat: 2009-10-12 21:17:00
peter_
Jag kollade in artikeln i Aftonbladet och jag tror att det är just sådana som hon behöver puffas tillbaka ut i arbetslivet.
Inlägg #8: Postat: 2009-10-12 21:32:00
Utforskaren
Visste inte att Peter var läkare, men det är väl bara självsuggestion.
Inlägg #9: Postat: 2009-10-12 21:56:00
JannesBlogg?
Vilket yrke eller befattning har du själv?
Inlägg #10: Postat: 2009-10-12 22:03:00
patrik64
Jag tolkar peters tramsande som ironi.
Pia K borde hålla sig till lekprogram på TV istället för att kräkas över vuxna människor, som antagligen har betalat klart på allt de äger, och därtill finansierat Pias "utbildning" via skatterna. Du växer nog upp en dag du också, kanske. Du kanske t.o.m får råd med den ENORMA lyxen att ha en swiming pool en vacker dag. Antagligen en pissinvestering jämfört med t.ex bilköp.
Inlägg #11: Postat: 2009-10-12 22:08:00
Utforskaren
Kontrollant inom ett område som jag inte bör yppa och är ställd under tystnadsplikt. Som innebär att mitt riktiga namn lär jag inte avslöja.
Inlägg #12: Postat: 2009-10-12 22:44:00
peter_
#11. Ojojoj, så hemligt att det inte får avslöjas! Trots att ingen känner dig privat. Superduperhemlig kontrollant av jättehemliga saker! Provsmakare på MacDonalds Folkungagatan? Visst ja, får inte yppas!
Inlägg #13: Postat: 2009-10-12 22:47:00
Utforskaren
Janne vi pratade tidigare om en slaskspalt att skriva dumheter i. Den sk microblogg är redan på gång som slasken om du läser just nu hur tongångarna går här bredvid.
Inlägg #14: Postat: 2009-10-13 00:40:00
JannesBlogg?
Micron kan bli bra...jag ger inte upp på en gång....
Inlägg #15: Postat: 2009-10-13 09:25:00
Jocke - djuploggad
10 Ja se på Los Angeles, där har dom betalt skatten och har råd med swimmingpool! Att sedan skatten inte räcker till att trolla fram vatten till fruktodlingarna runtom stan är en helt annan femma!
Inlägg #16: Postat: 2009-10-13 09:28:00
Jocke - djuploggad
Att micron är ämnade för för att berätta om sina morgonpromenader på stranden för avundsjuka, eller för att kalla någons inlägg för svammel, kan jag väl inte tänka mig!
Inlägg #17: Postat: 2009-10-13 11:39:00
Pia K
Det verkar inte finnas så stor hjälp för Alexandra att få, mot sin fibromyalgi.
Det finns miljoner människor här i Sverige, som inet heller får någon hjälp. De har utslitna leder, men måste jobba, har grav övervikt , men måste jobba osv. Kanske det fattas något i den svenska folksjälen, som gör att så många blir sjuka och ingen trro på dem?En sak som jag tycker är fel, är att man måste jamsa med alla människor för att bli accepterad.
Det blir knappast inget bättre av.
Inlägg #18: Postat: 2009-10-13 11:44:00
JannesBlogg?
PIA är inte det ett val vi håller på med hela livet i vår typ av liberalt samhälle. Vi väger mellan att vara väldigt sociala anpassade eller att vara individuella fria. / Jag är nykterist och frikyrklig. Men i övrigt jag nog rätt socialt anpassad. "Låt glaset stå".
Inlägg #19: Postat: 2009-10-13 23:41:00
Sunny
Jag har fibromyalgi möjligen förvärrad av utomhussovadet vinter från 13 o artros den ärvtliga som blir riktigt illa ibland då knäna viker sig o där ligger man! jag har vetat att jag har det här så jag arbetade dag o natt som strippa bra betalt o jag visste inte hur många arbetsår men oxå två butiker :en tobak o en för beg barnkläder.Jag planerade mitt liv efter min förväntade ohälsa. De här sjukdommarna förvärras under många år Man får tid att anpassa ekonomin.Varken mina män eller jag litar till andra så för 30 år sedan byggde vi upp vårt kollketiv som bygger på att många delar ett hus o då jag nu har 5.200 i pension är jag glad att det räcker fint.jag har en pool o badar en tim/dag året runt:då slipper jag ta värktabletter Jag måste äta mycket medecinkärlkramp.panikångest,sömnlöshet,hög kolst. etc är det bra att kunna kasta några. Men alla kanske inte vill dela hem med 11 andra varav 2 kommer från andra kulturer o 3 är under 4.Då får man byta ner sig som Pia säger.
Inlägg #20: Postat: 2009-10-14 07:49:00
Pia K
Tack Sunny! Du förstod vad jag menade! Intressant liv du har, med alla dina erfarenheter!/kram
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...