|
Inlägg #21: Postat: 2009-10-07 17:39:00
|
|
Utforskaren |
Jag har faktiskt en egen teori när det gäller klimatförändringen på vår planet. Vi har fått varit med om åtskilliga underjordiska kärnvapensprängningar som har påverkat vår planet som skapat åtskilliga vulkanutbrott över det normala, plus en massa jordbävningar. Med denna kedjereaktion som uppstått i jordens innandöme som tar sig upp på ytan, tack vare dessa sprängningar, får vi nu bära frukten av, att vi själva skapat denna klimatförändring.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2009-10-07 17:46:00
|
|
peter_ |
Den teorin kan nog enkelt testas. Du måste mena att ovanligt mycket växthusgaser kommit från jordens innandöme och skapat en växthuseffekt.? Har du några belägg för att det inträffat och att utsläppen skulle orsaka just de klimatförändrinar som vi ser?
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2009-10-07 18:03:00
|
|
Utforskaren |
Två svar Peter, har inte kärnvapensprängningar med politk att göra om min tes stämmer. Självklart har jag inte mer bevis än att vår planet har inte mått bra av dessa underjordiska sprängningar har jag läst mig till, sedan får vi se vad forskningen kommer fram till när det gäller vår klimatförändring.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2009-10-07 18:07:00
|
|
peter_ |
#23. Jag tror att det skulle bli betydligt varmare om vi åt mindre kål. Iallafall inomhus. Behovet av vädring skulle minska avsevärt och vi skulle elda mindre för kråkorna.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2009-10-07 20:45:00
|
|
JannesBlogg? |
Jag växte upp i en by där fruarna hade "kollgårdar". Efter många år fick jag reda på att där hade från början odlats olika sorters kål ända sedan munkatiden. Ty på klostren odlade man kål efter ideer och frön från Frankrike o dess kloster.Tänk dig att vandra från Frankrike med några fröpåsar närmast kroppen....
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2009-10-08 15:47:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Ett stort problem i miljön är fisar. Jo det är allvar. Alla de tama växtätarnas fisar är et hot mot ozonlagert. Vad kan man göra åt det? Inte ett smack!
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2009-10-08 15:47:00
|
|
Thomas L. Aabo |
ozonlagret.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2009-10-08 17:13:00
|
|
Janne B |
OM de tama fiser så fiser också de vilda! Fiser kungliga personer?
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2009-10-20 08:32:00
|
|
lindathepoet |
En aktad medborgare? En med mycket makt och pengar? Eller finns det mot all förmodan aktade medborgare utan dessa företecken men däremot stor intergritet? Då känner jag igen mig...
|
| |