Han kastade sina skor på George W Bush

Den här tråden diskuterar artikeln Han kastade sina skor på George W Bush.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2009-09-29 18:27:00
Utforskaren
Janne är det inte fantastiskt att så är fallet. Allt beror på bakgrund och arv och hur vi formas av samhället. Det kloka vi får med oss i ryggsäcken får man tolka från fall till fall, för den är inte beständig så att man kan bygga samhällen, utan att någon skall rasera det kloka i dess utformning.
Inlägg #42: Postat: 2009-09-29 18:58:00
Jocke - halvloggad
40 "Finska flickor är förnuftiga. Finska pojkar skall ha mycket stryk. Jocke har säkert fått...osv" Om du inte inser att det är vettlöst så är du själv vettlös Janne! Ditt problem.
Inlägg #43: Postat: 2009-09-29 19:02:00
JannesBlogg?
För ca 30 år sedan var det en italiensk psykolog? som gav ut tre böcker på temat Kamratskap-Vänskap-Kärlek. Jag tror att jag då hade stor nytta med att reda ut begreppen och några fraser sitter kvar. // EN vän försöker man inte ändra på, jag har valt honom så som han är// Kamraten däremot försöker vi hela tiden förbättra, trots att han inte bett om det// HUR är det då med Kärleksförhållanden??
Inlägg #44: Postat: 2009-09-29 19:09:00
Jocke - halvloggad
40 forts Sedan är det så att sourze strök båda OK? Och sa att det kan bli varning och i sista hand avstängning för den som fortsätter med dylikt. Kan skicka dig kopia. Förstår du svenska Janne? Om du tycker sådant är "visdom", så kan jag bara beklaga. Klart slut!
Inlägg #45: Postat: 2009-09-29 19:16:00
JannesBlogg?
Jocke Vi ska inte vara centrum i varandras liv. Släpp focus på mig så mår du mkt bättre. "Börja om än en gång i ditt liv" sjöng vi i mitt missionshus 1955 ;-
Inlägg #46: Postat: 2009-09-29 19:18:00
Utforskaren
Ja du Janne, vänskap är att inte ställa krav, så då kan vi aldrig vara vänner på Sourze för att hårdra det en smula. Vad vi kan och borde göra det är att visa respekt för varandra och eventuella åsikter. Jag är aldrig säker på att jag har rätt i mina värderingar trots att många av dem är allmänt vedertagna. Alltså vi bär på majoritetens ok att tro att vi bär ansvar för vad som t.ex sker i samhället, kanske vi har det men mycket får skyllas på majoritetens feltänkande, m.a,o. allt är inte rätt och riktigt för att majoriteten bär på samma åsikter. jag blir glad när någon går emot denna majoritets åsikter och blir än gladare om majoriteten har fel.
Inlägg #47: Postat: 2009-09-29 19:35:00
Jocke - halvloggad
45 Folk som fjäskar för dumhet och ondska är bl.a. i mitt fokus. Medlöpare.
Inlägg #48: Postat: 2009-09-29 20:22:00
Janne B
UTF 46 / Jag kan nog hålla med om mycket som du skriver där. Men vi vet sällan om vi befinner oss i en majoritet eller minoritet. Det behövs bara några dagars massmediakampanj så kan "flertalet" ha skiftat. Orden FEL och RÄTT använder jag med allt större försiktighet...
Inlägg #49: Postat: 2009-09-29 20:38:00
Utforskaren
Janne problemet är att förstå vad som kan vara rätt eller fel. Jag tror vi skriver av någon form av övertygelse sedan är det upp till var och en argumentera för eller emot. Självklart ska man vara försiktig med påståenden om rätt och fel som är charmen med att kunna kommunisera. här påstås saker och ting, personligen har jag svårt att förstå allting och det jag inte förstår tar jag reda på, om ämnet är tillräckligt intressant.
Inlägg #50: Postat: 2009-09-29 20:50:00
Utforskaren
Kanske det här mitt gebit att försöka förstå mig på människorna och artiklar som har med det att göra känner jag mig verkligen hemtam i, förmodligen en yrkeskada att i mitt värv konfronteras med de unika människorna som vi alla är.
Inlägg #51: Postat: 2009-09-30 01:30:00
Sunny Ologgad
UTF.Vad tror du om piratpartiet? Kan det inte röra om i grytan hos de etablerade lite grand?
Inlägg #52: Postat: 2009-09-30 08:39:00
Utforskaren
Sunny Piratpartiet har redan rört till det och det får räcka med dumheter, tänk om varje gruppering gjorde likadant vilket kaos det skulle bli. Vårt samhälle är redan tillräckligt snurrigt som det är utan ytterlighetspartiers hjälp.
Inlägg #53: Postat: 2009-09-30 09:44:00
Jocke - halvloggad
Jag trodde du var på hugget mot etablerade partier U? Piratpartiet finns ju i andra länder också har jag sett. Om de tar klart avstånd från feminismen och visar seiöst miljöintressse så kan jag kanske sluta röstvägra. Annars finns ju numera Camilla Lindberg, FP. En verkligt modig kvinna och den första i riksdagen som påpekat det orimliga med en ojämställd jämställdhet!
Inlägg #54: Postat: 2009-09-30 12:39:00
Patrik64
Tyvärr sjukner trovärdigheten när rent trams som "Under de senaste åren har mer en miljon martyrer blivit offer för ockupationens kulor" påstås. De flesta offer för konflikten i Irak är offer för andra Irakiers eller muslimers våld.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...