|
Inlägg #21: Postat: 2009-09-28 21:09:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Inga försök till skönskrift heller. Snarare försvar för motsatsen.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2009-09-28 21:10:00
|
|
Utforskaren |
Om man vill så kan man se att Jocke och jag själv tillhör folket och Unto och hans kumpaner representerar bara sin inbördes beundran som är totalt intetsägande och lär näppeligen ha något intresse för genomsnittsläsaren. Ett forum ska väl vara den ensamma vargens revir bland andra vargar som vill föra sin talan. I min erkända ödmjukhet bockar och bugar jag för mina kamrater och även Unto med sin giftighet att undvika värmande och kärleksfulla dialoger, som ger honom den upprättelse som han så intensivt önskar, att vilja bli rumsren.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2009-09-29 11:53:00
|
|
Utforskaren |
Jocke vart tog gullgossarna vägen, tyckte de att det inte kul längre att diskutera över ämnet ovan.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2009-09-29 11:59:00
|
|
Utforskaren |
Tänk om någon kunde skriva öppet och ärligt en artikel om våra folkvaldas handikapp att vara tvungna att gå i kapitalets och medias ledband. Tänk om en enda liten ynka politiker kunde skriva om det här dilemmat att vara folkvald och styras av kapitalet och ta hänsyn till medias skvallerpress i dubbel bemärkelse.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2009-09-29 12:07:00
|
|
Utforskaren |
Jag lovar och svär på att jag ska lägga min röst på den politiker som törs skriva om deras hopplösa situation som jag nämde i det förra inlägget.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2009-09-29 13:16:00
|
|
Janne B |
På den tiden jag var en ynka liten politiker I Umeå så styrdes jag helt av kapitalet i min plånbok. Jag fick ungefär 300 kr om dagen och bodde ofta på vandrarhem i Lappland.Samtidigt löneavdrag på ca 300 från vanliga jobbet. Jag var starkt bunden till den ledande skvallerpressen Västerbottens-Kuriren. Samt Folkbladet och Lokalradion. Jag jobbade för de utvecklingsstörda och mentalt sjuka - de kunskaperna har jag haft nytta av sedan.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2009-09-29 13:19:00
|
|
Janne B |
23 Vill du ha gullgossarna här eller inte? Du kan kanske nämna namnen på de önskvärda och utvisa resten!
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2009-09-29 13:58:00
|
|
Utforskaren |
Förlåt att jag kallade dig för gullgosse och plus de andra dito det gjorde jag av ren vänlighet, men jag får väl ta bort dig ifrån listan ser jag om jag tolkar det rätt som du svarade.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2009-09-29 14:41:00
|
|
Jocke - halvloggad |
27 Vilka dessa är står ju bl.a. här! Länk: sourze.se Och även på en av de här nämndas sida räknas samma personer upp. De står under "favoritskribent", singularis. Att då räkna upp ALLA ens bästa lekkamrater för närvarande och samtidigt svärta ner andra skribenter på samma ställe, är inte bara barnsligt. Det är en form rasism i dess minsta form. Att sourze förlorar på dylika kotterier är ju uppenbart. 8 månader var jag borta, när jag kom tillbaks hade den trogna skaran minskat ytterliggare. Vilka nyanlända vill kämpa för att få en likvärdig plats här, medan anonyma idiotförklaringar eller nickstölder, men med kända avsändare haglar över forum? sourze har konkurrens idag, man återfinner flera f.dettingar på annan plats. Men en sandlåda rymmer väl inte mer än 5-6 kamrater?
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2009-09-29 15:29:00
|
|
Janne B |
NÄR Sourze var som bäst för ca fem år sedan var vi en kärna på ca 20 personer som stöttade varandra och vi var väldigt måna om Sourzes anseende. S var en slags skrivarskola där vi lärde varandra saker , ett tag för länge sedan fanns nog en poesiskola här. Jag kan inte se det minsta fel i att 20 personer som ser varandra varje vecka här, efterhand blir goda kamrater som ger varandra uppmuntran. Jag hade ett tag över 20 Epostadresser där jag/vi kunde fortsätta samtalen. Det ligger i människans psyke att man inte klarar så värst många fler. MEN jag har inget minne av att vi trogna skrivare var otrevliga mot nykomlingar. Själv har jag säkert skrivit Hej o Välkommen till 30-40 stycken. Men många nya skrev i ämnen som jag inte begrep mig på - så jag gjorde inga kommentarer. "Tig om du inte har något vettigt att tillägga" tänkte jag ofta.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2009-09-29 15:37:00
|
|
Janne B |
UNTO har inte valt ut sina favoriter bland dem som delar hans politiska uppfattning, utan han pekar ut personer som han anser har andra kvaliteter. Det är en skön stil. / Han pekar ut några pers som totalt dominerar kommentatorsspalten. Det är ju en sanning som kan avläsas dagligen.Så tröttande ,så tröttande.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2009-09-29 16:35:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Onej, jag pratar ju bara strunt förstås! Det måste kännas skönt att vara försedd med sådana skygglappar om det som hänt flera gånger och nu nyligen! Rätta egenskaper för en missionär säkert. Du lyckades ju till slut få den katolske amerikanen välvilligt inställd efter ett antal konflikter er emellan? Fast sen försvann han nästan. Och nu har du nästan lyckats tämja din främste kritiker här innan, så han snällt ligger där vid dina fötter utan att hugga. Skickligt! Men flera tidigare frälsta har lämnat församlingen.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2009-09-29 16:48:00
|
|
Utforskaren |
Jocke vem är Jannes främsta kritiker eller var enligt din mening?
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2009-09-29 16:58:00
|
|
Utforskaren |
#31 Hur kan du sitta i ditt glashus och kasta sten, om något är tröttsamt är det att läsa dina icke väl genomtänkta inlägg. Det är tröttsamt att du inte förstår ett styckes innebörd, du har en förmåga att vrida till det du läser, men så blir svaren goddag yxskaft också och tillräckligt ofta för att ta det du skriver på allvar. Felet är nog att du börjar tappa omdömesförmågan.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2009-09-29 17:00:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Det känns lite märkligt, med dessa två senaste vettlösa och illa formulerade påhopp på undertecknad från två manliga kommentatorer här. Anledningen: "Konflikt om kvinnor"? Jag har länge undrar varför vissa män förbehållslöst stödjer feminism till den grad att de slår ner på andra män som försöker bredda debatten och föra fram lite negligerad eller nyare fakta. Eller som bara påtalat Fi:s begränsningar, när den dyker upp, vilket hela folket ändå visat i valet, 0,68! Men att föra fram sådant blir som ett rött skynke för vissa. Vi män skall visst, enligt dessa hetlevrade herrar, bara hålla käften i frågor om kön och s.k. jämställdhet! Det länder ändå sourze till heder, som i båda fallen såg till att så skedde. Dvs att DERAS bådas foderluckor stängdes ner, genom att bådas respektive fula invektiv ströks från detta forum! Frihet i debatten tack! Utan personangrepp annat än i självförsvar förstås.
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2009-09-29 17:11:00
|
|
Jocke - halvloggad |
33 Jag vill inte yttra mig om det eller dra upp detaljer. Men att det varit konflikter på alla möjliga håll är ju ett faktum, delvis naturligt. Det är ju bra om folk försonas också förstås. Men om det leder till överdrivet ryggdunk eller "min fiendes fiende är min vän" är ju sämre. Och den som varit med om detta borde kanske ligga lite lågt eller hålla en mer neutral ton och inte utnyttja det. Det är därför jag själv inte vill gå in på personliga detaljer. Och det löser sig nog en vacker dag... som tidigare groll.
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2009-09-29 17:20:00
|
|
JannesBlogg? |
VÄNSKAP KAMRATSKAP uppstår på ett naturligt sätt om man umgås mycket och inte upplever några tjyvnyp.Kotteri är något helt annat, ryggdunk är bra uppmuntran.Jag anser mig inte ha groll med någon, men jag har skaffat mig lite teflon.Det är nog inte skygglappar jag har - jag ser det mesta men behöver inte reagera på allt.
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2009-09-29 17:24:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Jaja, inga tjuvnyp...? Svinhugg går igen. Bäst vaccinera sig? KAN komma via Svinesundsbron!
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2009-09-29 17:53:00
|
|
Utforskaren |
Kamratskap är ett urvattnat som uttryck men ska inte föringas. Var går gränsen för kamratskap, kan vi hålla oss lugna och fina med helt olika politiska åsikter? självklart uppstår det skärmyttringar med inte väl valda förolämpningar, utan blir till rena personangrepp och vem känner sig kamrat med någon när det här uppstår. Jag som blivit oförskyllt utpekad som Nazist, kan jag känna kamratskap med förövaren? Kan jag acceptera det jag inte är och fortsätta med att vara kamrat? Bara jag känner mig tillräkligt väl hur min reaktion är, visst vill man bli rentvådd för falsk anklagelse och bli kamrat med förövaren. för en sak kan jag avslöja långsint är jag inte och måste till varje pris ge igen för gammal ost. Som jag ser mig själv, är jag en kamrat med förnuftet och är ovän med dumheten.
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2009-09-29 17:54:00
|
|
JannesBlogg? |
DET som upplevs som vettlöst av EN - kan hyllas som visdom av andra.
Så komplicerad är världen!
|
| |