|
Inlägg #1: Postat: 2009-09-28 16:08:00
|
|
Unto S |
Den anonyme poängsättaren brukar vara först och då blir det alltid en etta när det gäller mina artiklar. Mina artiklar uppskattas inte särskilt högt av de bombliberala PK-folket.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-09-28 16:49:00
|
|
JannesBlogg? |
UNTO Det är ju ett gammalt problem här att vi inte är överens om VAD vi ska betygsätta. Jag vill aldrig betygsätta en Åsikt. Jag vill betygsätta att någon lagt ner en massa arbete på att skriva en intressant artikel. Jag gillar välskrivna självständiga artiklar. Så jag har många ggr gett fyror till meingsmotståndare med ett gott språk!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-09-28 17:01:00
|
|
Janne B |
UNTO Du har fått goda betyg på flera av dina artiklar - på de som även jag gillat bäst.NU fick du en fyra av mig, Du har haft massor av läsare flera gånger. I juni förra året började man räkna på ett annat sätt än förut - så av tusentals läsare blev det i stället hundratals. Men sådant går att överleva. / Du har sänt in ett fint foto av dig. Bra det kanske jag borde göra också.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-09-28 17:17:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Jag tyckte artikeln var bra och platsar här, även om du inte skrivit det mesta själv. Men du är ju så enormt låg, Unto! Påstå att mina kommentarer är dåliga, mer ofta åt vänster än flera du nämner under "favoritskribenter" inkl "favoriten"! Bara för att DU gjort bort dig genom att du gjorde en helt ojyst anonym kommantar i mitt namn! Och DU fick bannor av sourze, igen. Men fy f-n vad orättvist mot mig! Pikusielu! Den som inte inser att han själv gör fel, kan knappast förbättra världen! Skall man skratta eller gråta?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-09-28 17:19:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Allvarligt talat Unto, tycker du man skall fortsätta så här? Jag var beredd att ge en fyra. Men avstår.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-09-28 17:26:00
|
|
Unto S |
#2-3/ tack Janne! Jag tror att många av poängsättarna som gett ettor har inte ens läst mina artiklar. Dom helt enkelt betygssätter mitt namn.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-09-28 17:31:00
|
|
Janne B |
Exakt så kan det vara. Men om du förde fram dina åsikter i ett annat fora skulle resultatet bli ett annat,// Jag skriver här för här finns ett visst tuggmotstånd som jag inte skulle få uppleva om jag skrev i "de fromma bladen".
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-09-28 17:37:00
|
|
Unto S |
#3/ Fotot är taget på min 65-årsdag.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-09-28 17:41:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Så intressant. Sedan kan jag nämna för dig att utforskaren och ArHo inte är samma person. Men att blanda ihop folk betyder väl inget för en som stjäler andras signatur?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2009-09-28 17:49:00
|
|
Unto S |
#7/ Samma här Janne. Jag tycker att här på Sourze får man mothugg, kanske ibland under bältet. Någon har sagt "Bara döda fiskar flyter medströms". Dvs. man stryker varandra medhårs i tidningar som är rädda för konflikter, gäller även politiska tidningar. Så vi fortsätter på Sourze, Janne!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2009-09-28 18:02:00
|
|
Unto S |
#4/ Jocke. Först och främst åstadkom inte falska rykten. Jag har inte skrivit någon kommentar i ditt namn. Jag skrev en Gubben Noa ramsa som innehöll ditt riktiga efternamn. Men jag har aldrig skrivit någon kommentar i ditt namn. Att jag blev avstängd berodde helt på att jag hade ditt namn in i visan, och du gjorde anmälan om den. Däremot har någon skrivit i mitt namn istället, två gånger senast vad jag har sett. För det andra, jag ändrar mina favoritskribenter, att du står där var bara för att retas. ArHo får nog stå kvar. För det tredje. Jag förstår inte vad du menar med ”pikusielu”. ”Sielu” vet jag betydelsen, men ”piku”?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2009-09-28 18:08:00
|
|
Jocke - halvloggad |
11 Du skrev mitt namn, du skrev "Jocke drill". Du förolämpade mig för att jag med en elegant dikt kritiserade den feminism som just överlever genom att man stryker den medhårs. Varför? Skall man inte får kritsera feminism? Min sambo, bibliotekarie född i Finland säger att pikusielu är en benämning på en småaktig person. Är du det? Tror du jag är det?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2009-09-28 18:09:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Piku betyder ju liten, även i andra språk. Kan du inte finska?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2009-09-28 18:14:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Och kommentaren undertecknades med min huvudsignatur Jocke, plus "drill". Vad det nu betyder. Så du har mer skuld här än att jag försvarade mig. F.ö så struntar jag i vilket, tills vidare. Men jag har också ideal, en del av dem är inte olika dina, att ställa upp för den som är utsatt om du nu inte insett det.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2009-09-28 18:32:00
|
|
Unto S |
#5/ Jocke, här tänkte jag skriva "Fred på jorden", men det får bli till en annan gång. Orsak? Dina kommentarer #9, #12 och #14. Du får stå kvar i min skribentprofil tillsammans med Utforskaren/ArHo. #13/ Pikku betyder liten, piku finns inte i finska språket. Pikkusielu betyder "småsjäl" enligt finskt/svenskt ordbok. Tack för den komplimangen! Komplimangen säger ingenting till mig, i min släkt används inte det ordet. Ps. Du är oerhört "pikkumainen".
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2009-09-28 18:46:00
|
|
JannesBlogg? |
3 Det är lustigt - fotot stämde så bra med den bild jag hade av dig.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2009-09-28 19:16:00
|
|
Utforskaren |
#16 Janne fotot på Unto har en så slående likhet med Benito också, så nog har Unto ett påbrå som kanske inte är så smickrande som också hans inlägg vittnar om.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2009-09-28 19:22:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Visst, gör du det. Du började dock! Här är fred på jorden från mig, för min del redan. På "min sida" skriver jag bredvid "brinner ej" "Gruppegocentricitet. Kollektiv feghet." Det passar bra verkligen här! Det är dock psykologiskt intressant att se konstellationerna här. Hur den som bedömts för sin "fula nuna" i dikt el. likn., eller där kristen tro jämförts med jungfrufödsel hos ödlor. Och sedan blir det bästisar, ryggdunk, eller skygglappar, samma på andra håll här. Rena vuxendagiset! Tänk om det kunde handla om sakfrågor istället, var det inte syftet med sourze snarare än nostalgiska kotterier för en liten klick!?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2009-09-28 19:26:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Sedan var det ju inte feminism jag raljerade mot, utan Fi och splittringen. Som inte ens feministerna ville rösta på. Jag kan försäkra dig att jag kommer att slå ner på feminismen här som förminskar kvinnor och smutskastar män. Och där fega män håller tyst, eller hoppar på oss, som du gjorde ojyst, vi som tar kvinnor och deras frågor PÅ ALLVAR!
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2009-09-28 21:02:00
|
|
JannesBlogg? |
Det har väl ingen betydelse här om någon till det yttre är lik någon annan.Här pågår väl ingen skönhetstävling...
|
| |