Göran Hägglund rör om i kulturgrytan

Den här tråden diskuterar artikeln Göran Hägglund rör om i kulturgrytan.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2009-09-25 12:16:00
Jocke - halvloggad
Ja jag tycker att det är utmärkt, som jag skrev för 5 min sedan, att Göran Hägglund visar en hel del civilkurage, även genusfrågan, under stort motstånd från papegojan Borgström "svenska män är talibaner", hade vi inte hört det innan...? Även om jag inte delar alla hans värderingar så är Hägglund den ende partiledaren som känns lite mänsklig faktiskt. Vilken kyrka hör han till månne? Någon?
Inlägg #2: Postat: 2009-09-25 12:23:00
Utforskaren
Jehovas Vittnen kanske, han förklarade att han är en vanlig folkkyrkobesökare, alltså han är inte Pingstvän.
Inlägg #3: Postat: 2009-09-25 12:26:00
Jocke - halvloggad
Jehovas vittnen skyr politik som pesten.
Inlägg #4: Postat: 2009-09-25 12:34:00
Utforskaren
Jehovas tjatar alltid om den nya världsordningen när de söker uppen. Läser man deras tidning Vakttornet får man frostbrytningar på grund utav deras syn på livsåskådningsfrågor.
Inlägg #5: Postat: 2009-09-25 12:35:00
Utforskaren
Tingens ordning ska det vara.
Inlägg #6: Postat: 2009-09-25 12:43:00
Unto - f.d. konstnär.
Hägglunds åsikter liknar åsikter som var rådande i Sovjetunionen när det gäller konst och konstnärer. Hägglund är skolad i pingströrelsen och hans finlandssvenska djupt troende föräldrar har säkert lämnat spår efter sig även när det gäller kulturarbetare. Tror man på en 2000-årig ikon då har man inte hängt med i utvecklingen. Numera är Hägglund endast medlem i Svenska kyrkan. Ps. Dessutom tycker jag att kommentatorerna skall använda civiliserat språk och avstår från uttryck som ”papegojan Borgström”.
Inlägg #7: Postat: 2009-09-25 12:50:00
Utforskaren
Unto det tummar vi på, inte något ociviliserat språk från något håll.
Inlägg #8: Postat: 2009-09-25 13:01:00
Jocke - halvloggad
Kasta inte glas innan du bett om ursäkt för det Unto fd. Kallar man män för "talibaner" efter att Gudrun har gjort det så är papegoja en adekvat benämning. Det finns visst bara två sorters svenska män idag. "De patriarkala" som påstås "förtrycka kvinnor för sitt höga nöjes skull". Och "de papagojorala", de som lydigt i exakta ordalag härmar Gudrun och andra extemfeminister. Vilken sort är du Unto, båda två kanske?? Ja sen finns ju också "de pastorala", alla de svenska män som tiger still i ankdamm och fårahage...
Inlägg #9: Postat: 2009-09-25 15:27:00
JannesBlogg?
2 Hägglund har hela livet varit en mycket utåtriktad samhällsmedlem - alltså motsatsen till Jehovas Vitte. Elementärt min käre...
Inlägg #10: Postat: 2009-09-25 15:34:00
JannesBlogg?
6 Tror man på en 2000-årig ikon då har man inte hängt med i utvecklingen. En klar majoritet av Europas och Amerikas folk tror på denna Ikon. Väldiga kristna väckelser pågår i Afrika och Asien och i Sydamerika. Så nog hänger de med i Utvecklingen alltid...
Inlägg #11: Postat: 2009-09-25 15:41:00
Jocke - halvloggad
10 Unto blandar nog ihop med den där ödlan som påstods ha jungfufötts. De tog nämligen nästan 2000 år eKr innan Komodovaranen upptäcktes av Väst.
Inlägg #12: Postat: 2009-09-25 16:15:00
steno/snabb
Bortsett från artikeln som jag inte läst; Jag tyckte Hägglund gjorde ett gott intryck i debatten igår som han klarade mycket bra.
Inlägg #13: Postat: 2009-09-25 17:31:00
JannesBlogg?
Hägglund har väckt en debatt som just nu pågår på alla håll inom media. "Det är mod,det är mod..."
Inlägg #14: Postat: 2009-09-25 18:30:00
Jocke - halvloggad
Hägglund och Anka. "Årets svenskar." Eller åtminstone veckans. "Vi gjorde bara vår plikt." Ja jag kan nog hålla delvis med.
Inlägg #15: Postat: 2009-09-25 19:59:00
Unto - ateist
#10/ Jag skyltar med min ateism och den kan kanske upplevas ibland som provokativt. Lite klargörande. Den ”2000-åriga ikonen” har säkert levat i verkligheten, men jag kan inte erkänna att han är Guds son eftersom Gud inte finns enligt den kunskapen jag har skaffat mig. – Jag hade gärna velat veta varför människorna dras till kristendomen i olika delar av världen? De som sprider kristendomen kan säkert inte ta som ett gott exempel det lilla landet Rwanda med sina 9 milj invånare. 95 av befolkningen är kristna. Trots det mördades 800 000 människor där i ett par månader, kristna mot kristna. De ansvariga för detta brott mot mänskligheten var främst den hutunationalistiska statsmakten, ledd av det kristdemokratiska regeringspartiet MRND. Läste i tidningen att islam är den snabbast expanderande religionen i världen.
Inlägg #16: Postat: 2009-09-25 20:16:00
Utforskaren
Bra Unto då tar du totalt avstånd ifrån Islam som är ett hot, inte minst för Europas befolkning och vårt eget land.
Inlägg #17: Postat: 2009-09-25 20:55:00
JannesBlogg?
Varför dras folk till kristendomen?? JO FÖR ATT DEN I STORA DELAR AV VÄRLDEN UPPFATTAS SOM EN BEFRIELSERÖRELSE FRÅN OLIKA SAKER. Men jag vet sannerligen att kristendomen i Sverige närmnast uppfattas som tvärtom....på många håll.
Inlägg #18: Postat: 2009-09-25 21:03:00
Utforskaren
Janne kan den där befrierörelsen blivit splittrad beroende på att vi kanske har förmånga läror, för att inte tala om viljor som markerar sin styrka förgäves i ett muller av brus, som inte någon vågar att överrösta.
Inlägg #19: Postat: 2009-09-25 21:43:00
Utforskaren
Appropå kultur. Regnbågsbarnen blir allt fler.
Fler och fler barn föds och växer upp i familjer med homosexuella eller bisexuella känslor. Föräldrar, media, kyrkan och homosexuella har genom att använda ordet regnbågsbarn skapat vi och dom. Det är ju fruktansvärt att det finns särskilda skolor för regnbågsbarn. Sveriges hitills enda öppna förskola för homofamiljer finns i Norrköping i en kyrka.
REGNBÅGSBARN är barn som har det svårt i sin vardag och har föräldrar som inte förmår se sina barns behov.
REGNBÅGSBARN är offta klokare än sina föräldrar.
REGNBÅGSBARN kan vara mobbade i skolan, utfysta av sina kompisar eller på annat sätt bli kränkta i sin vardag. Det är fel när barn tillåts växa upp så. Dessa barn behöver hjälp och stöd för en förändrad situation.
REGNBÅGSBARN behöver andra vuxna som ser deras situation och kan vidtaga åtgärder. Forts
Inlägg #20: Postat: 2009-09-25 21:43:00
Utforskaren
f. ALLA BARN har rätt att känna sig älskade och bli behandlade med respekt.
ALLA BARN har rätt att få växa upp i en god miljö som är gynnsam - bra - för deras utveckling.
Stockholms Äldreboende AB planerar att öppna ett profilboende med namnet REGNBÅGEN, för homosexuella, bisexuella och trans-personer.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...