Bara jag av femton vågade vittna

Den här tråden diskuterar artikeln Bara jag av femton vågade vittna.
Inlägg #1: Postat: 2009-09-23 15:15:00
Den Väldige
Thomas!

Du är en äkta hjälte och en förebild. Tack för din utmärkta skildring. Denna typ av händelser beskrivs sällan så vitt jag kan se, och vi behöver få ta del av de förebilder som finns!
Inlägg #2: Postat: 2009-12-15 17:17:00
ingloz
Thomas, jag tyckte väl att ditt alias såg bekant ut - och nu har jag kollat och ser att du var här från första början. Kul att så många finns kvar på Sourze av den gamla stammen. Men man måste nog ha lite muskler för att agera som du gjorde i fallet med "blattarna" - fast jag instämmer så klart med Den Väldige i hyllningskören.
Inlägg #3: Postat: 2009-12-15 17:35:00
Utforskaren
Civilkurage är som saknas hos de flesta, tyvärr har vi fått ett samhälle där vi nästan hotas till tystnad. Bra att det finns dem som vägrar att hålla käft, för att behaga våra styrande.
Inlägg #4: Postat: 2009-12-15 18:11:00
ingloz
#3/ Och det är inte så märkligt när man hört hur illa dom kan råka ut som vågar försöka göra något - Min make har jag många gånger varit orolig för därför att han inte kan se en oförrätt utan att det börjar rycka i tentaklerna. Livsfarligt!! Men hålla tyst det kan jag inte, och anser att vi borde ge politikerna på nöten för att de inte ser till att ordna ett fungerande rättsligt skydd för dom som har modet att ingripa när alla andra drar sej undan.
Inlägg #5: Postat: 2009-12-15 18:30:00
Leif-Arne
Vad är en paradox? Svart till: "Jag efterlyser civilcourage, men skriver själv inte under med namn"
Inlägg #6: Postat: 2009-12-15 19:07:00
Utforskaren
Leif-Arne jag har förklarat det några gånger varför jag vill förbli anonym å andra sidan sett, kan man kanske ha civilkurage endå alla på sitt sätt. Jag är glad över att du värnar om dina medmänniskor så vi har åtminstone det gemensamt, sedan är det upp till var och en att försvara det man tror på.
Laddar...