Inlägg #1: Postat: 2009-09-24 14:37:00
|
Unto S |
Hyfsad artikel och jag undrar hur humorfria Sourzeläsare är eftersom ingen har kommenterat eller betygssatt artikeln. Sedan kan man ifrågasätta ditt syfte. I din skribentprofil skriver du att du inte brinner för Riksdagspartierna, då är det frågan om du har politiska sympatier hos partier som är på vänster eller höger om Riksdagspartierna? Du har skrivit ”Våga kritisera makten för denne skriker efter motstånd”. Ändå har du valt sossarna som offer för dit s.k. humor. Makten dvs. Alliansen har du lämnat utanför. På högerkanten finns det många i Alliansregering som man verkligen kunde skapa humor om. Har du några bra förslag?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-09-24 14:44:00
|
Thomas L. Aabo |
En som hade och har en stor humor var/är Calle Bildt. Han blev pålagd då han blev partileader att aldrig visa denna sida.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-09-24 14:44:00
|
Thomas L. Aabo |
Partiledare.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-09-24 17:36:00
|
Vito Corleone |
Svar till Unto S. Som svar på frågan din fråga om jag har några s.k "humoristiska inlägg" mot nuvarande regering är detta ett "ja". Alliansen ändrade sig i sista minut när det gäller Talmannen för det var egentligen Dr. Faust som skulle ha blivit tillsatt. Argumentering som Alliansen hade för att välja honom "bland de få som vända kappan efter viden" och komma från stormar helt skinnad.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-09-25 12:12:00
|
Unto - mefistofeles |
#4/ Dr. Faust var bra. Ibland tycker jag att hela Alliansregeringen är en kopia av Dr. Faust.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-09-25 22:54:00
|
Unto S |
#6/ ”Måste vederbörande använda mitt namn i sin signatur?”
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-09-26 13:05:00
|
JannesBlogg? |
DET här helt fria valet av signatur är det nuvarande systemets största svaghet - men svårt att hitta en bot emot.Men vi mäste lässa inläggen med mycket kritiskt sinne...
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-09-26 13:11:00
|
Jocke - halvloggad |
Det gör jag. Inklusive mina egna. Tror jag. Men gör man detta efter publicerandet så är det för sent just med sina egna, dessvärre.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-09-26 22:06:00
|
Vicente i Spanien |
Det är mycket roligt att läsa om svensk humor i politik. När man tänker på politik då kan man tänka på allting utom humor. I Spanien har vi komiska politiker som bara bryr sig om sina pengar, inte medborgares pengar. Faktiskt, de är inte politiker, men dåliga handläggare. När jag läser Mr Henríquezs artikel minns jag de tre år jag bodde i Sverige, för nio år sent. Jag kommer ihåg att humor var inte en mycket vanlig attityd i Stockholm. Om politikerna har ingen humor, hur kan folket ha den? Å andra sidan, det finns ett namn som inte alls är roligt: General Franco. Jag har bara läst om Francos tid i Spanien, men det absolut räcker så. Men nu att han är död, det är roligare att läsa hans namn som EU- minister. Ha ha! Det var roligt! Jag tyckte om att läsa den här artiklen men Ni måste ursäkta min dålig svenska.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2009-09-26 22:34:00
|
Jocke - halvloggad |
Ja det är ju en hel del politiker i Spanien som gjort bort sig, av girighet, genom det som sedan blev den uppkomna byggkrisen. Jag såg resultatet enorma områden med tomma bostäder, eller halvfärdiga, när jag bodde i Spanien förra vintern, sex månader. Var bor du, ungefär?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2009-09-26 23:42:00
|
Vito Corleone |
Käre Vicente: Tackar härmed inlägg ditt och inbjuder Dig att läsa min komman artikel.
Pepe
|
|