|
Inlägg #1: Postat: 2009-09-18 04:13:00
|
|
Salvadora |
"Livet är det som händer dig medan du gör andra planer." / John Lenno
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-09-18 14:37:00
|
|
Beth4020 |
Jag ville försöka förmedla en period av många måsten och en hel del stress.....men jag är vanligtvis en människa som tar till vara på stunden... :-
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-09-19 15:39:00
|
|
sussi svensk |
Nyss vara man ung och vacker och karlarna stod på rad för att för att få i en säng. Plötsligt kan man gå på krogen utan att en enda karl bjuder upp till dans. Åren går.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-09-19 16:34:00
|
|
ingloz |
Både träffsäker och underhållande beskrivning av varför vi inte hinner leva - för mycket pockar på vår uppmärksamhet. Men, kanske är det det som är livet.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-09-20 22:22:00
|
|
Schystan |
Alla hade mått bra av att liksom Schystan ha ett Erik Satieskt perspektiv på tillvaron.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-09-21 01:31:00
|
|
Schystan |
I dagens samhälle hinner färre och färre leva. Reinfeldt håller på att göra om hela Sverige till Scientologikyrkan där endast ett fåtal i toppen kan ta det lugnt under det att resten - lurade och indoktrinerade - får jobba skiten ur sig.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-09-21 21:43:00
|
|
Sunny Ologgad |
Det du beskriver är tyvärr allt för vanligt!vad består livet av ? Jo minuter o timmar.Dagar o år.Det är tiden som är det egentliga livet men den rusar så snabbt förbi oss att vi inte hinner leva ibland.Min son arbetar nästan jämt med en sambo som oxå har ett krävande arbete o "fritiden" går åt till att arbeta på den egna villan som aldrig blir perfekt nog,dels till att skjutsa barnen till ridning,fotbollsträning etc.Så har vi min dotter vars sambo just varit barnledig 8 mån medan hon varit barledig samtidigt:dock inte för samma barn de har 3 barn under 4 De bor kvar hos oss i sin egna lägenhet i vårt hus o båda tar ut halv barnersättning för att dra ut på tiden ihop.De lever enkelt o prioriterar sin gemensamma tid högre än någonting annat.
Det kan bero på att sonen fick familj tidigt o dottern var 36 när första barnet kom:de hade haft 15 år på sig att resa runt o göra saker.Lite beror det oxå på att dottern liksom vi andra här konsekvent handlar secend hand:myrorna o loppisar.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-09-21 21:47:00
|
|
Sunny Ologgad |
Själv är jag ju sedan länge sjukpensionär o borde ha oceaner av tid men jag måste välja bort någonting hela tiden. Den Käre är ju beroende av sällskap, så honom väljer jag inte bort men hela tiden vill jag läsa,skriva,fixa i trädgården,simma eller leka med barnbarnen o rasta hunden.Jag har hyresgäster,det ska tvättas o städas.vi ska på återkommande läkarbesök både han o jag.det tar sån tid att vara sjuk,apoteket etc.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-09-21 21:48:00
|
|
Sunny Ologgad |
Jag sänder en beundrande tanke till alla som lever som ensamma mödrar:hur gör de??????
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2009-09-22 03:13:00
|
|
Patrik64 |
Schystan: Så nu är ensamma mammor Reinfelds fel också.. Finns det ett gnälligare folk än det svenska?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2009-09-22 18:46:00
|
|
Beth4020 |
Hej Sunny! Jo, visst är det så att barnens småbarnstid är den viktigaste och jag prioriterade samvaron med dem framför att skrapa in pengar. Tyvärr blev jag själv när den lille var sju månader så det fanns ingen valmöjlighet utan jag var tvungen att börja arbeta tidigt. Hur vi gör? :- jag tror du vet Sunny; att man gör det man måste. Sedan är det kanske inte alltid den bästa kvaliteten, men vi gör alla vårt bästa...Tack för dina ord och uppmuntran.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2009-09-22 22:25:00
|
|
Sunny Ologgad |
11 Jag var själv mycket sjuk när mina 2 barn som vi fick något år efter olyckan med den förstavar helt små så jag om någon vet att man gör det man måste.Någon barnledighet o allt det där fanns inte.Inte ens dagis om man inte var ensam förälder.En sjuk hemmafru fick år 1970 6 kr per dag i sjukersättning.Anställ en ersättare för det!! Min man,arbetare på volvo då blev erbjuden barnhemsplatser men då hoppade jag ur sängen o upp på scenen i en strippklubb för att raskt skaffa mig en egen sådan.Inga tunga lyft.Ingen svår depression därför att man mötte så många ensamma själar i sämre tillstånd än man var själv.
|
| |