Inte ens en halv liter mjölk

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2009-09-16 11:01:00
askensten
Svar till Janne. Dete är nästa år det handlar om. I kommunerna blir det besparingar. Man ska spara ca 30 genom att omvandla servicehus till trygghetsboende. Kan låta tryggt och bra men blir en rejäl försämring.
Åke Askenste
Inlägg #2: Postat: 2009-09-16 12:34:00
JannesBlogg?
Ja Åke / Just en sådan omvandling pågår i bl a Herrljunga kommun. Många protesterar!
Inlägg #3: Postat: 2009-09-16 19:55:00
askensten
Svar till Jocke. Vad jag vet inget sånt konkret förslag. Nu har man RÄTT att jobba till 67. Man kan ju också gå i pension före 65. Vad som talar emot tvingande höjd pensionsålder är den stora arbetslösheten, som inte minst drabbar ungdomarna.
Åke
Inlägg #4: Postat: 2009-09-16 20:58:00
Jocke - halvloggad
3 Det är nog nere i Europa som förslaget kommit, minns ej land.
Inlägg #5: Postat: 2009-09-17 01:33:00
Patrik64
Skatterna måste ner generellt för att det skall jobbas mer i Sverige. Ingen större vits att gnälla över att arbetande får lägre skatt tycker jag. Men på något sätt skall det väl gnällas.. Om bara MP får bestämma så blir det väl 100 skatt.
Inlägg #6: Postat: 2009-09-17 08:31:00
Bertram S
Patrik 64 du kan knappast vara någon av de ordinarie töntarna som förmedlar sin sk kunskap här. Du skriver förståeligt och uppriktigt och fortsätt gärna med det. Sverige är värt att försvara men inte de dumskallar som njuter av att skita ned andra som slår ett slag för samhället.
Inlägg #7: Postat: 2009-09-17 09:10:00
Jocke - halvlogggad
5 Seriöst? Eller en hobby i nattmössan? MP vill föra över skatt från arbete och i stället beskatta resurser, som energi. Där är
Inlägg #8: Postat: 2009-09-17 09:13:00
Jocke - halvlogggad
Där är MP förnuftiga med tanke på slöseriet och världsläget.
Inlägg #9: Postat: 2009-09-17 09:24:00
Bertram S
#7 Jocke hur man nu kan vara halvloggad? strunt i det, du skrev något intressant som du bör utveckla närmare, vi skattar för bruket av resurser och tar bort skatten för arbete? Är det hållbart egentligen, jag får känslan av att vi får betala högre skatt än vad vi gör nu, men du kan säkert ge en närmare förklaring på det här, jag väntar på din redogörelse....
Inlägg #10: Postat: 2009-09-17 09:46:00
JannesBlogg?
EFTERSOM MP fortsätter sit segertåg enligt dagens opinionsmätningar bör vi nog fundera på vad som folk uppfattar som positivt i deras lära. OBSÈRVERA att MP är större än SAP i stockholmsområdet. Det hade betraktats som ett skämt för 10 år sedan. VAD gör MP så attraktivt i en storstad??
Inlägg #11: Postat: 2009-09-17 10:00:00
Bertram S
Janne är du en bloggare som hoppar in och skriver här? Du skräms med dina uppgifter det kan väl inte vara sant ett så stadigt parti som Socialdemokraterna som vi har så mycket att tacka för, skulle folket svika partiet i mitt tycke och smak för politiska vildar utan något större ansvar det måste vara en skröna. Att det skulle vara ett stockholmsproblem skall man inte vara förvånad över, om MP är större än SAP, det finns väl inte många stockholmare kvar i den staden har jag läst mig till.
Inlägg #12: Postat: 2009-09-17 10:06:00
JannesBlogg?
11 När jag är inlogggad är det som Janne B Jan Brunnegård. Ologgad kallar jag mig just nu JannesBlogg? medn ngn riktig blogg har jag inte. Jag har skrivit här i ca 7 år - över 200 artiklar! Googla gärna på mitt namn!
Inlägg #13: Postat: 2009-09-17 10:07:00
Leif-Arne
#11 Meningsbyggnaden ARHO, du kommer inte från den den avslöjar dig varenda gång.
Inlägg #14: Postat: 2009-09-17 10:14:00
JannesBlogg?
För en språkbegåvning som Leif-Arne är fingeravtryck och meningsbyggnad ungefär samma bevis. / Jag kan nog kalla mig vad som helst men lura L-A kan jag nog inte. /Sara Kidman/
Inlägg #15: Postat: 2009-09-17 10:44:00
ArHo seriös
ArHo jag är alla personer som dyker upp med nya nicknamn, jag vet inte om jag skall känna mig hedrad som Sourze största kändis i så många skepnader, Leif_Arne kul att du uppskattar mig så, att du nämner mig i tid och otid och likadant vill jag ge en hälsning till Peter en snäll gosse, som är ute i det blå mellan varven. Det sköna är att hitintills så har inte någon kunnat beskriva min person på rätt sätt och därför är jag anonym för er alla. Att jag dammar av gammal visdom ska gudarna veta som ytterst få begriper, möjligtvis Gunnar som var en trätobroder men trots det ska inte någon skugga falla över hans person, han är en person som vet vad han vad anser och tycker som skolad person dessutom, så jag förstår hans irritation över vad vissa skriver, ja enkelt uttryckt, fria fantasier som LA gör m,fl. Som sagt var, att vara så himla uppskattad på Sourze som jag är" borde rendera i att jag får sätta igång och skriva igen och bli utpekad som en annan person, än den jag är.
Inlägg #16: Postat: 2009-09-17 10:53:00
Patrik64
"VAD gör MP så attraktivt i en storstad?"

De flesta i och kring Stockholm är ju inflyttade, och generellt så är ju svensken en lantis. Mer generellt så har ju MP enkla budskap där man inte bryr sig om att gå in på HUR saker skall realiseras. Detta gäller ju vänstern generellt. "Allt skall bli så bra så, bara ni ignorerar HUR och ger oss makten".
Inlägg #17: Postat: 2009-09-17 10:55:00
Leif-Arne
#15 Det som hela tiden avslöjar dig är din oförmåga att skilja på huvudsats och bisats. Dina komman kommer här och var, utan någon egentlig ordning. Därför blir det uppenbart för envar utom möjligen dig själv att det är en och samma person. Inse att det här larvet du håller på med, olika nick som du låter debattera med varandra, blir rent löjligt.
Inlägg #18: Postat: 2009-09-17 11:15:00
ArHo seriös
Leif-Arne din norska lyser igenom och därför skriver du osammanhängande och det som utgångspunkt, så blir ditt surr om språkvård bisart. Gunnar borde komma in och lära dig en del och i viss mån även jag. Jag har ett gammalt teaterspråk som kan jämföras med vanligt talspråk och därför kommer mina komman som pauseringar, helst skulle jag även villja sätta in dessa tecken ?! i en större omfattning, men jag gör det inte för att det kan uppfattas som förklenande att inte kunna läsa svenska" till person det är riktat till.
Inlägg #19: Postat: 2009-09-17 11:18:00
Leif-Arne
#18 Nog kan jag skriva på norska om jag vill, samt en del andra språk. Men jag skriver alltid under med mitt eget namn.
Inlägg #20: Postat: 2009-09-17 11:21:00
Leif-Arne
Där finns förvisso författare som försökt skriva rent "talspråk". Det som brister blir att strukturen går förlorad. Emedan, din "talspråkliga" syntax stör mig inte ett dugg, min poäng är att du är naiv om du tror att inte ditt speciella sätt att skriva avslöjar dig då du skriver under olika nick.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...