|
Inlägg #21: Postat: 2001-10-29 21:05:00
|
|
Mia |
Cosmopolitan är fruktansvärd, men bildmässigt måste jag säga att samtliga tidningar verkar vara för män.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2001-10-30 17:07:00
|
|
Sara |
Om det inte passar herrn så är det väl bara att låta bli att köpa! Jag tycker att det är en positiv utveckling vi ser: Tjejer tillåts tycka om sex och vilja prova nya saker utan att för den skull behöva kallas horor. Själv har jag fått jättemånga bra tips från dessa tidningar. Tips, som har berikat mitt sexliv i mångt och mycket.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2001-10-30 20:30:00
|
|
gisela |
ska du inte sluta byta titel på artikeln snart?
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2001-10-30 21:03:00
|
|
anna |
Eftersom kvinnor är underlägsna män i den hierarki samhället är uppbyggt av är det legitimt för oss att göra vissa saker ni inte kan. Så kommer det alltid att vara för den förtryckta även om jag inte gillar frida eller cosmo.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2001-10-30 21:41:00
|
|
Frida Berglund |
Updaterar du varje dag med varierad rubrik i hopp om att fiska nya läsare? Synd att du använder en så billig taktik för en i övrigt bra artikel...
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2001-10-31 09:51:00
|
|
prime |
ÅÅåååh.. så skönt att någon reagerar.. detta var utan undantag det bästa jag läst här på Sourze.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2001-10-31 10:17:00
|
|
Lone Raider |
Alltid något, som man brukar säga. Trodde det skulle bli en av de vanliga "åh vad jobbigt det är att lyssna på feminister"-artiklarna, men det blev det som tur var inte. Jovisst är de förkastliga de jävla "tjejtidningarna". Minst lika puckade som Slitz. Dock tror jag att de flesta feminister håller med om detta.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2001-10-31 11:32:00
|
|
Otto |
Fel, fel, fel! Vi lever i ett ojämställt samhälle. Kvinnor är diskrimerade i förhållande till männen inte nödvändigtvis alltid AV männen, eller hur? SLITZ/CAFÉ är uttryck för den RåDANDE synen på könen. Amelia/Cosmo/Frida är produkter av en marknads-cynism, i först hand representerad i styrelserummen på Bonniers. Mest män, särskilt i ordf.- och VD-stolen. Men inte bara, en och annan kvinna har lyckats smita in också. Kvinnoförtrycket står vi för allihopa, det är liksom 2 mot 1 hela tiden.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2001-11-01 19:57:00
|
|
Carola Ulups |
1 november idag och redan 1127 läsare. Inte dåligt. Finns det någon förklaring kanske?
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2001-11-02 16:07:00
|
|
Karl Andersson |
Bra iakttagelse, men när ska folk inse att artiklar om one night stands och könshårsrakning inte är *onda*, oavsett om de förekommer i tjej- eller killtidningar? De är helt enkelt vad folk vill läsa om. De som ojar sig över dessa tidningar som säljer mycket Slitz toppar väl försäljningslistan? måste antingen tillhöra en liten men moraliskt högtstående grupp, eller hyckla.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2001-11-03 00:37:00
|
|
John Jensen |
Trött på mina medkillars gnäll över flickors dubbelmoral. Låt dem mumsa och sedan gnälla över att vi dreglar. Vi kan väll bjuda på något!
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2001-11-03 12:11:00
|
|
johnny |
bra artikel markus, men vad säger de på gp när du har samma artikel där? /tjopp
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2001-11-09 00:17:00
|
|
ModestyH |
Tycker att ordet feminist missbrukas! Grym artikel! /Feminist baserad på sunt förnuft
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2001-11-10 19:58:00
|
|
erik |
Håller helt med dej. Nyligen hade TV programmet Silikon en intevju med en manlig eskort. Tänk om ett TV program för killar hade träffat en hora & vinklat det som en kul grej.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2001-11-14 13:37:00
|
|
Tobias Runström- Falk |
Väldigt intressant artikel. Är ingen ideligen läsare av feministers tycke, och inte heller av antifeministisk art. Varför inte låta vara och passera bi, men ni har iochmed denna artikel väckt mitt intresse för mer ingående fördjupning.
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2001-12-13 14:00:00
|
|
öhmn |
jag hatar amelia,frida och dom tidningarna.det är många som skriker åt dom. på min skola har vi en jämställdhetsgrupp.då tar vi upp sånt och så.jag hatar såna tidningar.faa
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2001-12-14 23:49:00
|
|
Nolita |
jag är feminist och för min del får både slitz och café jättegärna skriva om hur grabbarna ska tillfredställa sina one-night-stands och hur de kan raka varandra småkompisar.
jag är inte emot sexämnena i dessa tidningar, jag är emot machojävlaattityderna och de förnedrande synsätten de ofta ha på kvinnor. vi är även emot cosmos och Vrs könsstereotypa "bli snygg, få en manbli lycklig" motto. inte att de skriver om sex. sex är toppen. könsroller däremot är inte lika toppen.
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2001-12-27 14:31:00
|
|
Johan Stolpen |
Tycker det är konstigt om du som säger dej vara feminist inte vet att det bland feminister förekommer en massiv kritik mot tjejtidningar typ frida, veckorevyn, cosmopolitan. Personligen har jag uppfattningen att feminister i allmänhet är kritiska mot både sk herr och damtidningar.
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2001-12-27 14:43:00
|
|
Johan igen... |
Kvinnor objekt, män subjekt...
I din framställning är herrtidningar som tex Slitz och tjejtidningar tex cosmopolitan varandras motsvarigheter. Men anledningen att feminister kritiserar de båda är att båda reproducerar patriarkala könsidentiteter.
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2002-01-08 01:56:00
|
|
moldy |
jag tror inte att det är "feministerna som skriker på café och slitz" som läser amelia och cosmo. jag tror att de feministerna skriker även på dessa tidningar. jag är en sån feminist. därför att alla dessa fyra tidningar verkar för patriarkatets syften, att betonglägga det gamla. i smyg gärna om det går. fuck shit kill kill
|
| |