Svenskar - våga vara svenska!

Den här tråden diskuterar artikeln Svenskar - våga vara svenska!.
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #21: Postat: 2009-09-14 21:57:00
Leif-Arne
#20 Han var sin fars son, efter att ha blivit kvitt två bröder och ett brorsbarn så viste han hur en slipsten skulle dras.
Inlägg #22: Postat: 2009-09-14 22:13:00
Overkilled
men att vi svenskar skulle få lite mer respekt skulle inte någon klaga över. Annars blir det vår kultur som stupar om mångkulturen tar över. eller har jag fel?
Inlägg #23: Postat: 2009-09-14 22:17:00
Leif-Arne
#22 Vår kultur är och har alltid varit mångkultur.
Inlägg #24: Postat: 2009-09-14 22:17:00
JanBanan
Nationalismen är mänsklighetens barnsjukdom. Och människorna som bebor det geografiska område som benämns Sverige är bland de som är lindrigast drabbat av denna sjukdom.
Inlägg #25: Postat: 2009-09-14 22:20:00
JanBanan
ha ha ha....man kan ju fundera några minuter var rättssäkerheten är störst. Latinamerikanska länder eller Sverige.
Inlägg #26: Postat: 2009-09-14 22:22:00
JannesBlogg?
Små länder omgivna av stora länder får ofelbart mångkultur - om de inte ligger uppe i ishavet.
Inlägg #27: Postat: 2009-09-14 22:25:00
JannesBlogg?
Overkilled 22/ VÅR KULTUR som har inslag av minst tio andra kulturer ska vi vara rasande stolta över!
Inlägg #28: Postat: 2009-09-14 22:36:00
Utforskaren
/JanBanan varför krigar man om landområden och de utsatta befolkningarana försvarar sig, nej, de skulle lägga ned sina vapen och bli ockuperade, huvudsaken är att de inte visar några nationalistiska tedenser, så måste vi tala, vi som är indentitetslösa svenskar.
Inlägg #29: Postat: 2009-09-14 22:43:00
Leif-Arne
Om det nu var så att länder med flera paralella kulturer, dvs i stort sett alla, inte hade förmåga att försvara sig vid en väpnad anfall, så undrar jag hur du ser på hur det mest mångkulturella landet någonsin reagerade på anfallet vid Pearl Haurbor.
Inlägg #30: Postat: 2009-09-14 22:47:00
Leif-Arne
Den mest krigiske konung Sverige haft Karl X Gustav, ofta kallad ett destruktivt geni. Mannen som verkligen gjorde Sverige stort och ärrat. Själv var han rent mångkulturellt Pfalzgreve från Tyskland, i den svenska hären som ödelade Polen för 100 år framåt deltog i mångkulturell förening svenskar, finnar, livländare, polacker, tyskar, scottar kanske rent någon ryss.
Inlägg #31: Postat: 2009-09-14 22:55:00
Sunny Ologgad
L-A Jag tror att de Asatroende använder den här sången men jag kan ha tagit fel.Ska fråga vid nästa möte/kontakt. Själv tycker jag att Stockholm är en vacker stad men den borde legat där Malmö ligger.Centralt o bra växtzoon.Jag kan nog inte tänka mig att bo någon annastans i Sverige men hade gärna bott i Amsterdam,Berlin,Prag eller Warzawa.Barcelona med.O I Köpemhamn om det varit ett ledigt hus i Christiania.
Inlägg #32: Postat: 2009-09-14 23:05:00
Utforskaren
Sitting Bull sa till den vite mannen "döda mig först innan ni tar vårt land ifrån oss"
Inlägg #33: Postat: 2009-09-14 23:10:00
Leif-Arne
#31 Inte sjunger väl Asatroende Schillers text? Den har en tydlig kristen prägel.
Inlägg #34: Postat: 2009-09-14 23:15:00
Pia K
Det finns en grupp människor som kallar sig asatroende i Sverige, som håller sig till gamla fornnordiska traditioner. Jag har själv sett det. Så det finns svenskt fortfarande- eller fornnordiskt, är påverkat av månag andra kulturer också, påminner om hinduismens ritualer.
Vi svenskar finns. Vad det gäller invandringen, håller jag med dig. Det är politikerna som ska lastas, för att svenska folket inte har sin kultur kvar. Myndigheterna har alltid framhävt, att vi vill ha så mycket utländskt som möjligt. Det sitter några högavlönade politiker, som åker till sitt svenska sommarnöje på helgerna och fantiserar om en vacker framtid och bild av Sverige. Förmodligen i högavlönade glada vänners lag. De vet inte vad verkligheten är. Det är vi arbetare som burit upp Sverige och det är vi- som tjänat landet, som får den sämsta pensionen. Orättvist.
Sverige är verkligen bara en liten del av världen!Vi svenskar har ett känsloliv, men myndighetena skiter i detmånga gånger, inte alla
Inlägg #35: Postat: 2009-09-14 23:19:00
Pia K
Men de asatroende blev ju kristnade under hot?
Inlägg #36: Postat: 2009-09-14 23:36:00
Leif-Arne
Tja, de nordiska gudarna och den nordiska mytologin har ju vissa rätt uppenbara likheter med romersk och grekisk mytologi. Så helt genuint nordisk är kanske inte asatron ändå. Den svenska kulturn har alltid tagit in influenser utifrån. Julgranen och den inlagda sillen är tysk, koldolmen turkisk och siffrorna arabiska indiska. Influenserna har även gått åt andra hållet.
Inlägg #37: Postat: 2009-09-14 23:41:00
Utforskaren
Hela dagen har vi fått bevittna märkliga värderingar som innehåller sanningar med stor modefikation. Våra synsätt är så definitiva utan minsta nyansanser, ett slags självbedrägeri lätt drastigt sett. Det är tur att ingen av oss sitter i styrande ställning och ska fatta beslut på inte vattentäta åsikter.
Inlägg #38: Postat: 2009-09-14 23:45:00
Pia K
Det finns inga rätta eller fela beslut, har jag läst! Allt är ok!:-
Inlägg #39: Postat: 2009-09-14 23:49:00
Utforskaren
Snabbt uppfattat Pia vi har en regim som inte heller vet om deras åsikter är hållbara och då får vi acceptera vad som erbjuds, ungefär som det vi får till livs på Sourze.
Inlägg #40: Postat: 2009-09-14 23:55:00
Pia K
Thanks! Men sourze är väl inte fy skam? Där kan vi ju diskutera en del som rör samhället?
Konstigt ändå i mina ögon, att man inte ser politiker som intressanta längre?
Kanske ungdomen kommer att reagera.De har bränt några bilar i helgen där jag bor och ett förråd med cycklar till barnen.
Det är bara början, fick jag höra i dag.
Jag råkar veta, att de som jobbar där brottet skett, är riktiga översittare egentligen. Ändå har man svårt att gissa varför?
Ungdomen är inte dum.
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Laddar...