En lantis åker till stan

Den här tråden diskuterar artikeln En lantis åker till stan.
Inlägg #1: Postat: 2009-09-11 14:34:00
Jocke - halvloggad
Ja man kan ju undrs, för att få fart på ekonomin. Är det bättre att sänka arbetstiden, så att vi hinner handla mer? Eller är det bättre att höja pensionsåldern som föreslås. Så att vi hinner producera mer varor? För de har väl inte tänkt att man skall sätta in ökade arbetsresurser inom t.ex. vården, där det nu skall avskedas 3500 av "besparingsskäl"?
Inlägg #2: Postat: 2009-09-11 15:21:00
JanneOloggad
Hoppas att det inte blev några skador på Unicaboxen i all trängeln. Sådana fanns i varenda arbetarehem på 1930-40 talet. En enorm tillverkningssuccé...VAR gjordes de???
Inlägg #3: Postat: 2009-09-11 15:31:00
JanneOloggad
Från nätet// Den ursprungliga "unicaboxen" tillverkades av Alstermo Bruk efter förebild från USAs "arbetare matbox". Liknande lådor har tillverkats av andra företag, exempelvis Aktiebolaget Tidan som för tillverkning av sin matlåda använde bomullslump// De hade en ytbeläggning som gjorde att de tålde mycket regn...
Inlägg #4: Postat: 2009-09-11 15:38:00
JanneOloggad
LENNART Du skriver så roligt och fyndigt så jag måste be dig om nästa reserapport om ca 60 år. C/o Paradiset!
Inlägg #5: Postat: 2009-09-11 23:47:00
Utforskaren
Stockholm Sveriges vackraste stad som jag flytt sedan länge och vill inte bo där längre, med bara av en anledning att man trivs inte längre där på grund av en snurrig samhällsplats som du blev varse Lennart.
Inlägg #6: Postat: 2009-09-12 00:44:00
Sunny Ologgad
Den här var jättekul!Är oxå skeptisk emot den där importerade svampen: Men jag måste invända emot dig på en punkt:Stockholm är väl ingen storstad direkt? Huvudstad: javisst.
Men annars är det mycket grönt runt omkring.Fågelvägen är det bara några mil ifrån Sergels Torg till Tyresta nationalpark där Sörmlandsleden passerar och där man kan gå en hel dag om höstarna utan att möta en enda människa.Det är Sveriges sydligaste Urskog.Så knyter Sörmlandsleden även i hop Tyresö: orten som nås med snabbuss på 20 minuter från Gullmarsplan men har ett stort naturreservat,havsbad och småbåtsbåthamn.Prins Eugen målade mycket i naturen där: vi har hav av blåsippor o gullvivor.Jag bor i Stureby: vi bor somm på landet med fruktträdgård,rådjur o en o annan älg på besök o ändå är det bara c.a 10 min med bil till city om det inte är rusningstrafik. Vi har liksom det bästa av 2 världar. London,Paris,Moskva o S:t Perersburg är några storstäder där jag gärna hälsar på men inte länge.
Laddar...