Inlägg #1: Postat: 2009-09-11 14:24:00
|
Jocke - halvloggad |
Ack ja, dessa laster de underbara, meningen med livet! Första Pettersson-pipan, hemrullade cigaretter, utan filter förstås. cigarillen till konjagaren. Förutom "det där" i Indien, så fanns det ju beddies, åtminstone på 60-talet. Ett rullat tobakblad med sytråd omkring, kostade inte många ören. Men, men...synd de inte kan göra tobaken mindre skadlig. Och visst kostar det, för alla, även för icke rökare.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-09-11 15:18:00
|
Bitel E A B |
Det bästa rådet till alla skorstenar som säger, något ska man ju dö av och som tänker fortsätta att röka, hoppa istället ner från balkongen på tionde våningen.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-09-11 15:46:00
|
JanneOloggad |
För mig är det ofattbart hur folk i de mest fattiga och utarmade miljöer kan ha råd att röka. De sitter där med vanliga cigaretter från ett vanligt paket. Hur långt är det mellan kioskerna i afrikanska byar? På andra håll rullar de egna cigaretter men det är inte heller gratis - möjligen skattefritt. Jag har sett grotska bilder på rökande soldater som vandrar genom brinnande byar och städer. Hemma i min socken stod prästerna utanför sakristian och rökte innan de gick in o predikade. Jag har sannerligemn många bilder i skallen!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-09-11 15:53:00
|
Leif-Arne |
Jag har aldrig varit rökare, däremot så snusade jag mellan 13 och 30, ungefär. Jag köper fortfarande någon dosa per år, gottar mig då riktigt åt varje pris, nikotin är något man mår riktigt bra av. Dessbättre för min del uppstår ingen abstinens efter nikotin, så när dosan är slut kan det gå ett år till nästa. En riktigt bra cigar ger samma tillfredställelse. Cigaretter däremot luktar bara apa.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-09-11 16:40:00
|
Pia K |
På sätt och vis skulle man vilja skruva tiden tillbaka, slippa alla dessa förbud, även alla allergier mot djur och mat, som inte fanns förr i den utsträckning som de finns nu.
Fast det är ju trist att föräldrar dricker så mycket nuförtiden, enligt pressen.Många barn far illa. Men man drack rätt mycket på farfars tid också
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-09-11 17:02:00
|
Jocke - halvloggad |
"Innan jag pensionerar mig ska jag se till att det på alla cigarettpaket som säljs i mitt Europa står i eldskrift: Fara, tobaksröd dödar. Fara: Cancer." Adolf Hitler enl Bengt Liljegrens Hitlerbiografi: "På det området var Hitler klart före sin tid"
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-09-12 00:34:00
|
Pia K |
Hitler HUUUU.....
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-09-12 08:55:00
|
peter_ |
KOL, lungcancer, osteoporos, accelererat åldrande mm för endast ca 20000/år!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-09-13 00:01:00
|
Julius Caesar |
peter_. Båda mina svärföräldrar dog i lungcancer innan de fyllt 70. De var fanatiska rökmotståndare och hade aldrig rökt. Fast de fick ju det hela gratis. Däremot har min pappa alltid varit storrökare och han fyller 90 år om en månad. Konstigt va? Fast han har ju betalt för sitt långa liv. Så underligt kan det vara,
|
|
Inlägg #10: Postat: 2009-09-13 01:06:00
|
Pia K |
# 9 Ja, jag har faktiskt funderat på att börja leva ett liv i sus och dus, för precis som du säger, så vet man aldrig vad det beror på att en del kan röka och kröka som sjutton och ändå bli över hundra år!Kanske vore kul!?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2009-09-13 07:51:00
|
peter_ |
#9 och #10. Era slutsatser är alltså att man lever längre om man röker,särskilt om man röker mycket.? Ja, var och en måste använda sitt förstånd efter bästa förmåga. Lycka till!
|
|
Inlägg #12: Postat: 2009-09-13 08:18:00
|
JanneOloggad |
Det livsfarligaste yrket är nog racerförare. Ändå blir några av dem 80 år. Så varning för statistik.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2009-09-13 08:38:00
|
peter_ |
Janne, ditt exempel är bra och din varning är befogad. Jag hade nöjet att lyssna till Jackie Stewart som lunchtalare en gång och han berättade om hur många som dog under hans tid som tävlingsförare. Ändå stod han ju där. För övrigt så körde han inte sin planerade sista tävling. Han var rädd för att köra ihjäl sig. En del verkar inte alls förstå vad statistik handlar om och hur det används i olika sammanhang.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2009-09-13 08:54:00
|
JanneOloggad |
De flesta borde nog inställa sin sista körning ;- Jag har inmställt dagens körning för jag har för mkt värktabletter i kroppen. Så jag får leva med min älskarinna Media i stället.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2009-09-13 09:01:00
|
peter_ |
Klokt av dig Janne!
|
|
Inlägg #16: Postat: 2009-09-13 09:49:00
|
ArHo inlogg |
Hej Peter jag har sätt att du har en stor kärlek för mig liksom en del andra och passa på och ta ett snack med mig jag som har ställt många mot väggen när det begavs sig. Gunnar försvann och det var väl lika bra det för han var taskig typ egentligen han missade nog varför han skrev. Sen har vi Leif-Arne lite vrickad i pallet och allmänt en byfåne. CMO är bayväck och vem saknar den fan. vad som är jävligt störande att bli degraderad med andras singnaturer låt dem vara, jag är jag och ingen annan. Såg snacket om SD det där partiet är sämre än Folkpartiet eller lika galet som detta skitparti. Tacka vet jag mitt parti som stödjer folket och inte maffian i riksdagen, de är pensionfärdiga som partier för länge sen. KD OCH miljöpartiet kunde de skicka till ett varmare ställe.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2009-09-13 09:52:00
|
Cancersvulsten |
Oj, vad det finns många som tror att jorden är platt. Dvs. de tror att rökning inte är farligt. Min morfars farmors mor rökte 90 cigaretter om dagen ändå blev hon 128 år gammal. Min farmors farfars morfar hade aldrig rök ändå dog han vid 16 års ålder. Har rubbade bloggare invaderat Sourze? Konspirationsteorier, parapsykologi och annat skräp gör Sourze till, ja just det, till skräp. Och så har vi ArHo-oustanding!
|
|
Inlägg #18: Postat: 2009-09-13 10:04:00
|
ArHo inlogg |
Jag saknar Kent Katt killen hela dan som retade gallfeber på Gunnar och en del tomtenissar, vem fasingen står ut med flumnissar likt välj själv. Unto komministen från döriket han kan inte vara slug i roten. Lattjo att se en massa nytt folk som skriver bättre än j såg just att han måste vila upp sig Janne att han bara orkar med sin religion. Var har ragnhild tagit vägen jag tror inte hon skriver på forumet längre, kan ha missat henne? Och skitkärringen Siv Olsson har de väl burat in på hispan, snacka om dumkärringen elak som fan själv.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2009-09-13 10:10:00
|
ArHo inlogg |
/Cancersvulsten du jag tror inte på dessa konspirationsteorier egentligen men det är många som letar efter bevis och de är väl starkare än de som inte vet ett dugg. Parapsykologi existera bara för att vi har en okult värld som bevis är din Signatur, den är tvetydig Peter.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2009-09-13 10:26:00
|
peter_ |
#16. ArHo, jag brukar reagera när jag ser något riktigt dumt. Om det innebär att jag koncentrerat mina inlägg på dina kommentarer så är det egentligen inte något personligt.
|
|