Inlägg #1: Postat: 2009-09-30 12:23:00
|
Lena Olsson |
Min dotter har hög social kompetens välupfostrad och inteligent enligt utredning. Men har krafftig dyslexi, svârigheter med att läsa och skriva.Socialen stal henne mot barnets och min vilja och nu har hon inte nâgon hjälp med stödundervisning.De sa att jag inte kunde hjälpa henne sâ de mâste ta henne.Nu hjälper inte ens fostermamman henne med läxorna det har ett annat fosterbarn gjort.Var tacksam att ditt barn inte skickats runt pâ olika fosterhem som mitt barn. Det är potten med pengar som styr ,inte välvilja.Du fâr nog göra ett informationsblad själv och kanske jag borde göra ett med med annat innehâll och varna föräldrar för socialen.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-09-30 12:32:00
|
Utforskaren |
Lena Ohlsson det här är något som Janne borde ta del utav som har varit socialarbetare och säkerligen stött på sådant här människoförrakt som jag anser det handlar om, många gånger i sitt värv.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-09-30 13:08:00
|
Lena Olsson |
Med stöd av nâgra korta samtal skriver socialen ner en massa lögner om familjerna och respektlöst trams. För att de ska kunna stjäla ens hjärta barn.Och nu läste jag att portvakterna ska utbildas till att lyssna bakom de privata dörrarna till hemmen.Vad ska det leda till? Socialen lär inte bli arbetslös.Fosterhems industrin är lönsam. Medan föräldrar som har barn med ADHD och asperger lämnas till att klara allt själva tills de gâr pâ knäna.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-09-30 13:36:00
|
Jocke - halvloggad |
Stora delar av den offentliga sociala sektorn är en feministkontrollerad diktatur. Med godtycke, regler och lagar som bryter även mot FN:s barnkonvention. Det har kunnat bli så genom folkets kapitulation inför en i stora delar vinklad och lögnaktig könsdebatt. Felet ligger alltså även hos våra fega media. Och vi fåtal som protesterat i sak, har ibland fått stå ut med bl.a. anonyma påhopp. Som jag själv här på sourze. Det där om portvakterna har jag läst. "Krossa familjen?"
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-09-30 15:05:00
|
JannesBlogg? |
Den offentliga sektorn har varit helt kvinnodominerad så länge jag kan minnas. Även långt innan Gudrun öppnade näbben och Alva Myrdal och Ulla Lindström drev familjepolitik i regeringen.Men kvinnorna har slitit, men tills helt nyss var nästan alla beslutare män.Så om kvinnor beslutar de närmaste 100 åren så blir det en viss jämvikt ;-Jag är så reaktionär att jag blir förvånad över kvinnor som chefar öven en flygplats eller en massaindustri.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-09-30 17:42:00
|
Jocke - halvloggad |
Visst, men inte överordnat feministstyrd! Det är skillnad. Sverige vill framstå som proggressivt, jämlikt, tolerant. Det är "rollen i den globala nationalteatern". Men i stället för att fortsätta att utveckla jämlikheten, demokratin, ta tag i vissa problem helt naturligt med invandringen, inom miljön, eller med kiminaliteten. Så gick man direkt på familjen! Man spelade efterhand ut män och kvinnor mot varandra, men också föräldrar mot barn. De är också jämställda nu, fastän det dröjer tíll 25 år inna hjärnan är mogen. 40 skilmässor, och "delad vårdnad" är inget annat än ett skämt! "Den psyskiska ohälsan hos barn har fördubbblats på 10 år". Myndigheter skall snoka hur vi sköter "jämställdheten", men de lyckas inte sköta sitt jobb! De vill delvis ta över det privata ansvaret, men klarar det inte och kan då ange resursbrist.4
|
|