|
Inlägg #1: Postat: 2009-09-07 12:59:00
|
|
Utforskaren |
Masspsykos contra hysteri har givit den här utvecklingen, vem bryr sig om ett skal när dess innehåll är oftast ljuvligare att ta till sig.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-09-07 14:00:00
|
|
Jocke - halvloggad |
"För vems skull?" Inget svar. Men på senare tid har det ju påståtts från själva källan att "vi gör det numera för vår egen skull"! Kvinnlig narcisism således. Kolla utbudet av tidskrifter, för kvinnor i Pressbyrån, eller bara löpsedlarna utanför: Kvinnors ansikten och kroppar, en masse! Så varför köper ni tidningarna och deras budskap? Läste hos tandläkaren en gång en känd svensk damtidning. Hon, förf fick massage av en massös i Tyskland. Oragasm ingick om man ville.... Ny trend? Feminism och dam/tjej-media, två sidor av samma narcisim, och de glider allt längre ifrån varandra, trots krystade budskap om motsatsen! Och könsrollerna är generellt mer särade än någonsin! Några bisex trendmuppar kämpar ju emot... Med ovan inte sagt att manlig narcisism inte exoisterar, i traditionell manlig könsroll. Men det får vi ju till skillnad höra jämt och ständigt!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-09-07 14:19:00
|
|
Utforskaren |
Det är väl ändå så att tjejer har inte lärt sig att bemästra sina instinkter utan lever ut den att vara en blottare eller något som ska locka och pocka på mannen uppmärksamhet och därmed överlever skönhetsindustrin på ren kvinnlig instinkt. Vi män som är naturligt vackra behöver inte spöka ut oss för att vara attraktiva även om undantag finns givetvis. Vårt behagliga sätt lägger an på kvinnorna ska gudarna veta, vi män borde bli frilysta ifrån att vara kvinnliga sexualoffer, det är jobbigt med deras efterhängsna stil och märkligt nog är det de krigsmålade tjejerna som är värst när man är ute i svängen.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-09-07 14:48:00
|
|
JanneOloggad |
Varje gång som jag ser all denna reklam för skönhetsprodukter så tappar jag lite av min tilltro till mänskligheten.Hur dumma är vi? Hur dumma tror reklamfolket att vi är? Jag vill nästan inte ha svaret!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-09-07 17:44:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Ja här har vi en kvinnlig blottare att kolla in under "feministisk porr". "Jag är en kvinnlig blottare", Johanna Ryttel. "Intressant läsning", hur långt kan det gå?
Länk: newsmill.se
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-09-07 18:16:00
|
|
Leif-Arne |
#85 Kvällstidningsnyhet för kvällstidningsläsare?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-09-07 18:30:00
|
|
GunnarL ologgad |
Jättebra artikel Anna-Karin! Och en bra synpunkt från dig Utforskaren i svar nr 1. Förpackningen betyder föga - det är ju innehållet man vill åt! Jockes inlägg är som vanligt enbart tröttande.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-09-07 19:32:00
|
|
Jocke - halvloggad |
7 Typiskt ytligt fjäsk och gnällspikande utan substans. Hoppas folk ser igenom detta. Jag kan nämna att sourze ibland tröttnar på dig också. Din kommentar där du går till personangrepp för x:te gången och skriver det häpnadväckande om att "finska pojkar skall ha mycket stryk" osv har nu strukits. Dessvärre verkar det som att de som känner dig bakom anonymiteten, inte förstår att ge dig en personlig vink när du går över gränsen och skämmer ut dig själv. Men enligt sourze kan det bli en varning om du fortsätter. Och en varning har du ju fått tidigare.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-09-07 19:39:00
|
|
Jocke - halvloggad |
6 Förmodar att 85 skall vara 5. Du kan ju kolla själv om du vågar. Det här är en känd feministisk aktör, och feminism up to date. Man behöver inte ha en kristallkula för att inse hur den spårar ut mer och mer. Bl.a genom bristen på konstruktiv kritik från män. En manlig björntjänst. Fast det är väl bra med feministporr, egentligen...Eller?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2009-09-07 19:45:00
|
|
Leif-Arne |
#9 "Fast det är väl bra med feministporr, egentligen...Eller?" Ingen aning, på det området föredrar jag praktik för teori.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2009-09-07 19:46:00
|
|
GunnarL ologgad |
8/ Jag har aldrig fått någon varning - det skall du ha klart för dig! Det är enbart du som pratar skit - småhysterisk som vanligt! För övrigt har jag noterat att du skrivit att du deltagit på andra debattsidor men att flera av dem nu är nerlagda. Där kan man lugnt tala om orsak och verkan. Att kommentarerna på Sourze nu inskränker sig till ett fåtal kallar jag "Jocke-effekten".
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2009-09-07 20:02:00
|
|
JanneOloggad |
Jocke 8 / Jag är säker på att du inte är ngn talesman för redaktionen...
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2009-09-07 20:07:00
|
|
Jocke - halvloggad |
11 Skit? Det var den uppgift jag fick och har publicerat här tidigare. Så här skriver sourze nu till mig denna gång.
"Skulle en enskild kommentator upprepat kränka i sina kommentarer så agerar vi för att stoppa personen från att skriva mer i Sourze, ev efter att först ha varnat personen. Kommentaren nedan är nu borttagen."
Detta är tydligt nog, men du tror kanske än att det är en fördel för sourze dina halstarriga påhopp? Med antydningar senast att jag skulle vara skadad av "slag mot huvudet från kvinnor".
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2009-09-07 20:12:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Det måste också vara världsunikt att en person skyller på att "jag har så ovanligt namn så att jag kan inte skriva artiklar" Under namn. Paranoja, eller feghet att inte stå för alla sina klavertramp och grova påhopp? Gudskelov att mänskligheten inte godkänner sådan feghet, hur skulle då samhället fungera? "En man står för sitt ord" heter det visst. Paranoja är nog bara förnamnet, det anonyma...
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2009-09-07 20:26:00
|
|
Jocke - halvloggad |
12 Läs citatet från sourze och fundera till i mogon Janne.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2009-09-07 20:26:00
|
|
GunnarL ologgad |
13-14/ "Det är en uppgift som jag publicerat här tidigare". Precis! Du skriver en massa skit och lögner! Jag har aldrig fått någon varning men förmodligen försöker redaktionen lägga lite olja på din hysteri. Beträffande att jag skriver anonymt så är det en sak som du skall ge fullständigt fan i! Det har jag gemensamt med 90 av alla som skriver här. Ordet paranoia skall du inte ens ta i din mun - hela du stinker ju av egenskapen! "Grova påhopp" - rannsaka dig själv lite din skitstövel!
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2009-09-07 20:33:00
|
|
Jocke - halvloggad |
16 Bra, här ser vi exempel på det GunnarL kallar för hysteri! Jag är nu inte den enda som har märkt det här, men du kan ännu hålla på genom lismandet från vissa håll, och att andra från andra hållet vill ha dig som slagpåse. Du är feg, du ifrågasatte min och andras anonymitet. Och du påstår häpnadsväckande saker. Som "Eon har tjänat hundratal miljarder kronor på dåliga elledningar" Ho ho! Sen har jag en hel lista, i huvudet. Jag skriver artiklar här under eget namn och som fått bra betyg och många läsare. Din betydelse är noll, genom din egen surmulna feghet. Skriv något vettigt. Om du kan!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2009-09-07 20:36:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Står du för att det var en bra kommentar?: "Finska kvinnor är förnuftiga, finska pojkar skall ha mycket stryk..."osv. Eller kan du erkänna ett fel för en gångs skull?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2009-09-07 20:36:00
|
|
GunnarL ologgad |
Nu lägger jag av Sourze - det kallas Jocke-effekten! När ingen seriositet eller vänskap existerar på sidan utan bara elakhet och hysteri så är det inte min grej längre! Adios alla goda Sourzare!
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2009-09-07 20:37:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Elakheten är du med och skapar jälv, kan du inte inse det? Det var en djävligt dum kommentar, så mycket begriper nog du också!
|
| |