|
Inlägg #1: Postat: 2009-09-04 14:55:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Det står villavagnar året om på campingplatser runt hela Europa. Ja även på campingplats i Sthlms utkant. Och i Bohuslän t.ex. Konstigt om det inte finns nationella regler.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-09-04 16:30:00
|
|
Janne Bologgad |
Varför nödvändigtvis Falkenberg?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-09-08 13:55:00
|
|
Campare med husvagn |
Handlar inte detta om vilka regler som gäller för bygglov och vilka regler som gäller för upplåtelse av campingens mark. Det finns många campingplatser som har villavagnar uppställda sedan många år och aldrig flyttats på mark där inga bygglov skulle ges. Som resande campare upplever man att tar dessa upp 2 till 3 platser och ofta ligger på de attraktivaste lägena som då inte kommer annan tillgodo. Detta är inte annat än olovlig bebyggelse. Uppställda husvagnar som är inregistrerade samt flyttas vintertid är väl inte samma sak?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-09-08 14:05:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Vänd dig till proffs är mitt råd. Club caravan eller riksförbundet för campingplatser, vad de nu heter.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-09-09 18:39:00
|
|
Fritid09 |
Jag undrar hur många av alla campingplatser med villavagnar och säsongscampare i Sverige som har sin kommun mot sig som campingplatserna i Falkenberg har. Detta har dragits i långbänk i20 år, skall det bli ett pejudikat för resten av landet? Så detta miljöväninga alternativ försvinner, både ekologiskmiljö och psykosocialmiljö. Du "spyr" inte ut en massa onödiga avgaser med att dra runt i landet med hella ekipaget, plus att du kan utnytja din ledighet på ett betydligt mindre stressand vis. I denna Centerstyrda kommun bordet man väl ta sig en funderare över vad man håller på med.
Dessutom har jag bestämt för mig att Halland välkomnar alla typer av turister, Eller
|
| |