Inlägg #1: Postat: 2009-09-03 13:21:00
|
Utforskaren |
Ja sådan är den galloperande politiken som snubblar på vägen för de utsatta målen och lobbyisterna får sin vilja igenom, man kan undra över vad den breda massan röstar på egentligen?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-09-03 13:33:00
|
Jocke - halvloggad |
Ja ingen rolig läsning det här. Det är mycket ett steg framåt, två bakåt i miljöengagemanget. Nationellt och internationellt. Men man hör heller inte mycket från miljöpartiet i dessa frågor, mer i andra...Vad sysslar ni med?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-09-03 16:27:00
|
Nej till kärnkraft! |
Högern vill bygga flera kärnkraftsverk i syfte att kunna sälja el till kontinenten. Samtidigt är det ett bra argument för att stoppa gasledningen från Ryssland till Tyskland. Finns det tillgång till el så behövs det ingen gasledning. Hur konstigt det än låter så får Europa och Sverige välja mellan naturgas och kärnkraft. Tyskland har gjort mest för att främja alternativa energikällor men det räcker inte för att försörja energibehovet. Alternativet är inte mellan pest och kolera, det är mer som mellan pest kärnkraft och mässling naturgas, det bör även Miljöpartiet tänka på i sin iver att stoppa ”mässlingen”. ”Pesten” kärnkraft är farlig 100 000 år framöver. ”Mässlingen” naturgas kan botas när alternativa miljövänliga energikällor finns till hands utan att gasledningen gör något större intrång i miljön. /forts
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-09-03 16:29:00
|
Nej till kärnkraft! |
Sedan kommer också in i bilden s.k. ”rysskräck”. Högern är rädd att Ryssland skulle få för mycket att säga till rent politiskt. Högern är rädd att ryssarna kan hämnas på Karl XII, Napoleons och Hitlers härjningar och kalla krigets lögnaktiga påståenden om ryssarna, eller kräva att västvärlden erkänner att det var Sovjets Röda Armé som räddade Europa från nazismen, inte USA som högern propagerar. I Finland försöker man stoppa gasledningen. Några företagsledare har ansökt om att bedriva gruvdrift i havsbotten, precis där gasledningen skall gå. Utan fantasi är dom inte, finnarna.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-09-03 16:52:00
|
Festus Haggen |
Alla jävla kommunister babblar så att man kan spy, nej bygg en kärnreaktor i varenda jävla by.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-09-03 17:14:00
|
Utforskaren |
Sa ha som har huvudet avprogramerat....
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-09-03 19:12:00
|
Lars Nilsson |
Får vi bara ett småskaligt samhälle där bla var och en hemma smälter ned skrot för återanvändning på det sätt Mao förespråkande, och som dåtidens vänster ansåg vara ett genialiskt kretsloppstänkande, kan vi hemmavid konstruera våra egna cyklar. Det borde täcka allt transportbehov om man också gör trehjulingar. Och alla grönsaker gödslar vi via toan och egentligen, ärligt talat, vem behöver en industri? Den skitar ju bara ned. Värmer oss på vintern går utmärkt att göra genom nedfallna grankottar. Så vem behöver kärnkraft?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-09-03 19:16:00
|
GunnarL ologgad |
7/ Jag har ungefär samma känslor för miljöpartiet som Du Nilsson! Dock tycker jag att vi skall finna annat bränsle än grankottar för dem kan vi i stället måla och sälja till turisterna. Det har vi ju talat om tidigare.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-09-03 19:42:00
|
Jocke - halvloggad |
Ja Maria, här ser du att det finns en hel del miljöintresse ända ner på dagisnivå för era idéer! "Grankottar kan brännas" 7 eller "vi kan måla dem och sälja till turister." 8 kanske ännu bättre? Även dessa våra minsta måste ju få börja medverka någonstans, på sina mentala och kunskapsmässiga villkor!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2009-09-03 21:14:00
|
Lars Nilsson |
#8. Ligger en del i det påpekande Gunnar! Men jag var som hastigast just ute på Djurgården och kollade beståndet av grankottar. Det var betryggande.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2009-09-04 22:52:00
|
moderna myter fan |
varför har inte temperaturen ökat sedan 1979?
|
|
Inlägg #12: Postat: 2009-09-04 23:06:00
|
Jocke - halvloggad |
11 Jaså, var inte då?
|
|
Inlägg #13: Postat: 2009-09-05 16:17:00
|
Lars Nilsson |
Allmänn varning! Jag och några likasinnade har utfärdat en FATWA. Den drabbar alla som motsätter sig kärnkraftsutbyggnad och "Förbifart Stockholm" samt dricker maskrosvin och käkar nävgröt. De som omfattas av FATWAN straffas med att from idag ha vårdad klädsel, sköta sin personliga hygien, aldrig cykla mot rött ljus eller enkelriktat samt lära sig 6:e årskursens matematik och fysik.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2009-09-05 16:27:00
|
Leif-Arne |
#13 Nävgröt är inge roligt, stekt havregrynsgröt med fläsk därtill, jag blev ilurad att förtära slikt en gång vid besök på Gammelvala i Brunskog.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2009-09-05 18:12:00
|
Jocke - halvloggad |
Nu har Lars förläst sig på Nils Lundgrens artikel om klimatet, liksom han tidigare har förätit sig på nävgröt!
|
|
Inlägg #16: Postat: 2009-09-05 18:30:00
|
GunnarL ologgad |
Är inte rubriken på den här artikeln konstig? "Regeringen bryter med alliansen om kärnkraften". Är det inte så att alliansen utgör regering. Bryter man i så fall med sig själv? Egendomligt! Och artikeln handlar till 70 om handelsgödsel och inte om kärnkraft. Men förmodligen har väl MW satt rubriken själv och då kan det väl inte bli annat än galet.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2009-09-05 18:46:00
|
Janne Bologgad |
Jag trodde det var av åldersskäl som jag inte förstod rubriken ;-
|
|
Inlägg #18: Postat: 2009-09-05 18:55:00
|
Lars Nilsson |
#16. Du har helt rätt Gunnar! Inte ens i rubriken har Wetterstrand rätt. Men jag tyckte det var lite småaktigt, som den förfinade och av humanitet genomsyrade person jag är, att påpeka inkonsekvensen. För man vet ju aldrig vad Jocke då kan få för utbrott och därmed kosta oss skattebetalare en smärre förmögenhet för vård och rehabilitering.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2009-09-05 18:59:00
|
Lars Nilsson |
Men nu är det gjort. Och vi alla, med spänning, avvaktar resultatet av detta avslöjande.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2009-09-05 19:18:00
|
Utforskaren |
/Lars Nilsson Visst är du snäll om det nu har så mycket med humanism att göra, men skriver du inte lite planlöst efter personligt tycke och smak. Du vet väl att det är inte nådigt att bryta med gruppen och försöka tänka självständigt, det finns alltid en risk med det att bli kallad något du inte är. Själv har jag fått den erfarenheten att bryta mig ur alla politiska ok gör man inte ostraffat och då går det som det går, då drar vedebörande fram det mest hemska han kan finna av förolämpning, genom att påstå att jag har nazistsympatier, något som jag motarbetat sedan barnsben att inte ty sig till ondskans krafter så hans förolämning känns verkligen förnedrande.
|
|