Barn i Rosengård får fluor i farligt experiment

Den här tråden diskuterar artikeln Barn i Rosengård får fluor i farligt experiment.
Inlägg #1: Postat: 2009-09-02 15:03:00
Leif-Arne
Den gamla fluortanten var inte att leka men, men att det låg sådana låga beräkningar bekom de munsköljningar vi underkastades visar bara på hur ondsint världen är, i synerhet fluortanter. Förlåt Vanja, jag menade inte dig, bara alla andra fluortanter
Inlägg #2: Postat: 2009-09-02 15:08:00
marcus.borg
Denna artikel beskriver inte fullt ut varför fluor är farligt. Jag kan tillägga att tandläkare bland andra i många länder efter att ha insett vilka effekter fluor har ägnar en stor del av sin tid att försöka stoppa användningen av fluor. Organisationen Länk: fluoridealert.org tog upp experimentet med fluorsalt i Rosengård och även ett nordamerikanskt radioprogram.
Inlägg #3: Postat: 2009-09-02 15:09:00
marcus.borg
Intressant läsning:

Fluoridation of water. Hearings before the Committee on Interstate and Foreign Commerce, House of Representatives, Eighty-third Congress, second session, on H. R. 2341. A bill to protect the public health from the dangers of fluorination of water. May 25, 26, 27, 1954 1954

Länk: Länk: archive.org
Inlägg #4: Postat: 2009-09-02 15:11:00
marcus.borg
Mer läsning:
France recalls fluoride salt products

"The AFSSAPS, Frances safety regulator for health products, has suspended the sale of products containing fluoride salts as a treatment for osteoporosis.

The agency said that its most recent assessment of the efficacy of sodium fluoride compared to its potential risks showed that it performed unfavourably compared to alternative treatments such as biphosphonates, especially given the potential long-term risks of fluorosis.

The AFSSAPS has therefore recalled from sale all speciality products containing fluoride salts: Architex from Cooper, Osteofluor 25mg pills from Lipha Santé and Fluocalcic from Yamanouchi Pharma."

Länk: Länk: nutraingredients-usa.com
Inlägg #5: Postat: 2009-09-02 15:13:00
Leif-Arne
Klipp och klistra debattör.
Inlägg #6: Postat: 2009-09-02 15:14:00
marcus.borg
Fluoridated Salt FAQ

" Are there pollutants in fluoridated salt, as they are in fluoridated water?

Yes, there are pollutants - including lead, arsenic, cadmium, and mercury. For a detailed list of CODEX “allowable” substances and their “limits”, please click here.

The aluminum silicates purposely added to make the salt “flow easier” are of great additional concern, because of the formation of new fluoride complexes which may potentiate the effects of fluoride many-fold, such as the aluminofluoride complexes AlFx."

Källa: Länk: poisonfluoride.com
Inlägg #7: Postat: 2009-09-02 15:15:00
marcus.borg
Hmmm, tänkte bara bifoga en del information som kanske är intressant. Blir litet kladdigt att baka in allt i en artikel.
Inlägg #8: Postat: 2009-09-02 15:34:00
Forza svenskan
Du Anders äh förlåt Macus Borg. Ta med dina kommentarer #3, 4 och 6 under armen och åk till Rosengård, men glöm inte att översätta dem först till arabiska annars är det ingen som förstår, det går ganska bra även med svenskan, många invandrare där kan svenska. Jag själv hade helst sett att man använder svenska eftersom Sourze är en svenskspråkig nättidning och inte engelskspråkig. Men klart det finns kuvade typer som måste briljera med sitt engelska …
Inlägg #9: Postat: 2009-09-02 15:59:00
marcus.borg
Alltså, jag orkade faktiskt inte översätta de texter som jag bifogade annars hade jag gärna postat dem på svenska. Tack för tipset ändå.
Inlägg #10: Postat: 2009-09-03 23:38:00
Lars Nilsson
Jag har länge frågat mig varför generationerna efter oss som aldrig fick fluor framstår som så obotligt korkade. Men nu vet jag svaret.
Inlägg #11: Postat: 2009-09-06 17:02:00
gravlaxen
Skit bra,nu kanske alla bränder tar slut! Även rånen och misshandeln kanske blir ett minne blott!
Inlägg #12: Postat: 2009-09-06 21:11:00
Utforskaren
Äntligen ett utkast ifrån Koranen som man kan lita på, som är sant; I ljuset islamska texter, så är följande handlingar förbjudna
och anses för att vara avskyvärda enligt islamisk lära och muslimer: spridning av
terrorfruktan bland försvarslösa civila, stora ödeläggelser av byggnader och
egendom, samt bombning och stympning av oskyldiga män, kvinnor och barn.
Muslimer följer en religion som är fredlig, barmärtig och förlåtlig, och den stora
majoriteten har ingenting att göra med de våldsdåd som någon har associerat till
muslimer. Om en muslim utför en terrorhandling, skall han göra sig skyldig för
kränkning av islamisk lag.
Inlägg #13: Postat: 2009-10-30 13:32:00
Laszlo Nagy
Så här går det när en ignorant får skriva av sig på internet. Artikeln är full av vaga påståenden, "troligtvis", effekterna "lär inte dröja", osv. Fluoridering av vatten har hela tiden hållt sig till 0,5 mg/L, Ramlösa innehåller 1,5 mg/L. Är alla de som dricker källvatten eller har egen brunn sinnesslöa? Bara för att det står ngt på tandkrämstuber i USA, så betyder det ingenting, de helgarderar sig mot stämnigar. Det står också i bruksanvisningar att man inte skall stryka kläder medan någon har dem på sig.
Magnus, innan du skriver en "artikel", ta reda på fakta, ta reda på varför kariesprevalensen svårt ord, slå upp det är så mkt högre i Rosengård, förfasa dig över varför inget görs och kom med en egen briljant idé om hur man skall lösa problemet.Redovisa underlaget för dina stupida påståenden. Eller håll tyst. Det räcker inte med att häva ur sig att "nazisterna gjorde..." "tandläkare som kommit på fluorets farligheter..." osv. Det är bara hörsägen, illa underbyggt, oseriöst.
Laddar...