Rysk skam?

Den här tråden diskuterar artikeln Rysk skam?.
Inlägg #1: Postat: 2009-08-31 17:49:00
Fem i betyg
Du hade fått en etta i betyg innan jag klämde dit en femma. Det var verkligen roligt att få läsa en så bra artikel av en ung människa. Jag önskar att du kommer med flera. Din artikel blev en rak vänster på truten på Sourzes högerfalang. Tack Aron!
Inlägg #2: Postat: 2009-08-31 18:34:00
LJohn
Det började bra - sen övergick det till kålsuparteori om att två fel gör ett rätt.
Vad sovjetiska utrensningar har med kolonialstater att göra, förstår jag inte.
När jag sedan noterar partitillhörigheten hos skribenten står allt i ett förklaringens sken. Gamla vanliga argument från det hållet.
Inlägg #3: Postat: 2009-08-31 20:12:00
Kalimania
LJohn, du missar hela poängen. Det framgår tydligt av min text att jag föraktar det som skedde i sovjet. Det jag attackerar är hycklandet här i väst. Ryssland kritiseras hårt i västerländska medier för vad som hänt i landets historia, och det jag poängterar i denna artikel är att historien inte är ett dugg vackrare här i väst. Det mörka har helt enkelt bara döljts bättre. Sen vad du har emot socialdemokrati orkar jag inte riktigt bry mig om. Denna artikel handlar inte om partipolitik.
Inlägg #4: Postat: 2009-09-01 06:44:00
Banestyrelsen
Att skriva om Sovjets övergrepp är inte samma sak som att låtsas "som om företeelserna vore ett unikt ryskt fenomen".
Inlägg #5: Postat: 2009-09-01 09:11:00
Utforskaren
Mänskligheten lever i en dikterad värld som vi frivilligt hyllar bara för att vi inte kan finna frihetens koncept och varför inte då? Tänk efter vad gör vi här på Sourze jo vi lurpassar på varandra för att hitta fel och brister i våra åsikter och vissa här är rent fanatiska i sin politiska inställning. Tänk en gång till, vem vinner på det här hackandet och malandet inte någon av oss givetvis, vi är stora förlorare som inte kan erkänna hur korkade vi är, på det sättet att vi går överhöghetens ärenden. Ponera att vi alla var rättskaffens människor vilket inte någon av oss är, men ändå fördömer vi och kritiserar vi varandra i god tro givetvis för vi har inte något helhetsbegrepp över hur vårt samhälle borde se ut och än mindre kunna finna något som alla kan förenas runt. I brist på den kunskapen att få leva i frihet och dess innebörd så väcker det ett löjets skimmer att vi kritiserar varandras åsikter där vi alla har fel och rätt på samma gång, sug på den karamellen ett tag.
Inlägg #6: Postat: 2009-09-01 09:18:00
Utforskaren
Just den här bilden gör att vi går till personangrepp istället för att gemensat råtade ut alla frågetecken!
Inlägg #7: Postat: 2009-09-01 09:19:00
Utforskaren
Rätade ut al...
Inlägg #8: Postat: 2009-09-01 09:21:00
Utforskaren
JA, ja fint att skriva snabbare än fingrarna hinner med, "gemensamt"
Inlägg #9: Postat: 2009-09-01 09:32:00
Utforskaren
Tänk på hur rörd man blir när någon person dyker upp på forumet och skriver älskvärda ord och efter ett tag så är det någon framme och sablar ner personen, varför då?
Laddar...