Intervju med statsministern

Den här tråden diskuterar artikeln Intervju med statsministern.
Inlägg #1: Postat: 2009-09-05 10:20:00
Jocke - halvloggad
Mja, alltid något fyndigt i dina artiklar. Själv fick jag en intervju med sossarnas Inger Segelström för några år sedan, Sökte Margareta Winberg men hon var upptagen av galna kossor och monstertjurar i Bryssel I "Gomorron världens" Public Service, söndagar 9.00 i P1, har dom satiriska "intervjuer" som ofta säger mer än "riktiga". Som ju också är fejkade på ett eller annat sätt.
Länk: sourze.se
Inlägg #2: Postat: 2009-09-05 11:32:00
Utforskaren
Jocke för kanske 8-9 år sedan läste jag en artikel av Inger Segerström där hon beskrev vad sossarna stod för och mycket var det skrivet på de tre a-sidorna, på kanslisvenska så att man blev förvirrad redan när man läst en halv sida. Maken till ordbajseri hade jag aldrig läst tidigare och den saken är klar hon gjorde sossarna en björntjänst med sin förvirrande text som inte en normal människa kunde förstå. Endast när jag nu börjat skriva och läsa på Sourze hittar jag liknande förvirrade texter av LA som har ett ytterst rörligt intellekt som gör att han borde skriva sagoböcker, han lever i fablernas värld anser många med mig, för inte beror det på hans tutatande enbart?
Inlägg #3: Postat: 2009-09-05 11:45:00
Jocke - halvloggad
Både hon och Mannareta W är väl delvis utmanövrerade ur
partiet? Kvar finns Mona Sahlin och feministas Marita Ulvskog i fårakläder...Det är nog hög tid att de får fram verkligt mänskliga kvinnor, inte Barbiediggare med Solanas-stuk. Annars lär vi få dras med utfilippade mysnallen Reinfeldt. Gäsp!
Inlägg #4: Postat: 2009-09-05 11:53:00
Jocke - halvloggad
Och hur de skall lyckas vinna valet tillsammans med "mors lilla Ohly i skogen gick" vilse. En ren björntjänst åt vänstern, till förmån för blåbären i högern. Maria W är nog den mest intellektuelle bland partiledarna, vad jag sett. Hittills, dom brukar alltid ha nåt allvarligt fel fördolt nånstans...
Inlägg #5: Postat: 2009-09-05 11:55:00
Utforskaren
Jocke jag har svårt att se Mona Sahlin som partiledare eftersom hon inte är rumsren så fifflare hon är, bortsett det borde det finnas en starkare person som tar hand om rodret på slagskeppet som kantrade betydligt under Görans regim som svek alla våra ideal.
Inlägg #6: Postat: 2009-09-05 12:10:00
Utforskaren
Lars Nilsson du måste snart förstå att vi kan inte fortsätta att utveckla samhället till egoisternas paradis det måste finnas ett stort utrymme för det motsatta att kunna dela med sig. Nu undrar jag vad du har för önskemål att verkställa den planen så att din självkänsla stiger så att du kan bli en respektabel medansvarig person vårt medborgliga klimat, där äkta varan fnyser man åt, att föra de svenskes talan.
Inlägg #7: Postat: 2009-09-05 13:32:00
Janne Bologgad
Vi som betalar skatt i Sverige har fortfarande bland de högsta skatterna i världen - gäller även pensiomärer. Så S är knappast egoisternas paradis med dessa rätt solidariska skatter. Vad blir 30 kommunalskatt och 25 moms?? jag har inte de exakta siffrorna...
Inlägg #8: Postat: 2009-09-05 23:23:00
Sunny oinloggad
2 Utforskaren Inte ska du jämföra Jocke med Segerströmskan: det är ju en grov kränkning:Hon o Maggan W är inte bara obegripligt svamliga när de skriver:De är likadana när de ska försöka samtala med någon som inte håller med dem!
Inlägg #9: Postat: 2009-09-06 11:08:00
Jocke - halvloggad
8 Mja, det torde inte vara jag som avses i 2 Sunny...F.ö. har jag haft "viss kontakt" med både Manna-Reta, jag menar Margareta, Winberg och Inger Segelsöm, jag menar Segerström. MW fick en gång mitt PRIX EUALIA, en travesti på SR:s Prix egalia, tillsammans med Bírger Schlaug och Gudrun Schyman. Ett fint diplom med logga, en brödkavel. Hon tackade artigt i ett brev jag har kvar. IS hade ett torgmöte, jag gick förbi och sade vänligt: "Skrota feminismen!" Hon blev något ställd men svarade först: "Njeeej"....sen när hon hämtat sig sa hon: "Buhuu"! "Buhu på dig själv" svarade jag och sen var den debatten över.
Inlägg #10: Postat: 2009-09-06 11:13:00
Utforskaren
Vi som inte utger oss för att vara feminister värderar säkert kvinnor högre än de män som påstår sig vara feminister, jag tror att de gör det för att de har dåligt samvete?
Inlägg #11: Postat: 2009-09-06 11:17:00
Jocke - halvloggad
Eualia är som bekant Åsa-Nisses kärring, för de som missat 50-talets buskisfilmer. Och Åsa-Nisse var en gemytlig smålänning men som retade upp länsman och handlaren Sjökvist.
Inlägg #12: Postat: 2009-09-06 12:27:00
Jocke - halvloggad
10 Det är säkert en anledning. Johan Ehrenberg m.fl. har ju gått ut och sagt att de behandlat kvinnor illa, och sen blivit offentligt förlåtna! En annan anledning är att VI, kritiska män, skall få dåligt samvete. vi är "emot kvinnor" på något sätt. En tredje är det gamla vanliga: Män har alltid bråkat med varandra, inte minst för kvinnors skull, precis som andra djur. Och: för en man är det högre status att ses som och "erkänna" att "vi har varit förtryckare". Än att även vi har haft problem, har blivit utnyttjade. är nedvärderade i debatten inte minst osv. Förnekandet av allt detta är den gamla vanliga manliga stoicismen. Och att inte få "visa svaghet". Förrän vi ligger där...en del av oss.
Inlägg #13: Postat: 2009-09-06 23:41:00
Sunny oinloggad
9 Det låter som du fått flera ord ut av den damen än jag någonsin lyckats med? De där två är typexempel på vilka man bör välja bort om man är ute efter en serisös dabatt.
Laddar...