|
Inlägg #21: Postat: 2009-09-03 00:16:00
|
|
Utforskaren |
Janne det låter som ett dåligt skämt av Rabbinerna, kanske vi borde bjuda in dem till en flygtur runt Sveriges gränser? ha.ha
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2009-09-03 01:05:00
|
|
matteman |
Mycket av det som nämns i artikeln har jag hört förut. Men jag efterlyser lite vetenskaplighet och källinformation? Vart kommer siffrorna ifrån? Hur vet man att fler dog till följd av vaccinet än av själva influensan i mitten på 90-talet när den senast bar i ropet? För mig är det troligt att det är så men det skulle vara intressant att få se vetenskapliga belägg.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2009-09-03 05:22:00
|
|
Banestyrelsen |
"Vetenskaplighet och källinformation" hittar du inte här, eller på sajter som vaken.se. Men det tar inte många minuter att söka på "vaccine side effects" på Google Scholar så får du upp mängder med *seriösa* studier. Läs sammanfattningarna.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2009-09-03 10:50:00
|
|
Blackie |
Haha.. en typisk gnällspik den där Banestyrelsen Om du nu inte är nöjd med informationen som pressenteras på diverse sajtert.ex här, så kan väll DU!, se till att alla vi andra får ta del av "riktig" information, eller?. Men nääädå.. buhuuh gnäll gnäll.. aja, jag älskar att det finns så många olika människor, så att vi tillsammans har möjligheten att täcka upp ett större och bredare informationsområde!. En del kan ju helt enkelt föregå med dåligt exemple för andra att ta lärdom av ; "If you see/notice what needs doing, then obviously you are the one chosen to do it..." — Cherokee
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2009-09-04 04:53:00
|
|
Banestyrelsen |
Det är lite si och så med läsförståelsen, eller hur Blackie? I #22 efterfrågades "vetenskapliga belägg", alltså inte fler förtolkningar utan källhänvisningar av diverse forumiter. "Så kan väll DU!, se till att alla vi andra får ta del av "riktig" information, eller?" Ja, ni behöver ju alldeles uppenbarligen någon som hjälper er med detta, men det var ju det jag gjorde när jag berättade hur man enkelt och snabbt kan hitta "vetenskapliga belägg" gratis scholar.google.com är en sökmotor för vetenskapliga publikationer.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2009-09-05 13:44:00
|
|
Janne Bologgad |
Barn under tre år kan inte, får inte vaccineras. Alltså bör all personal o föräldrar runt dem vaccineras. // Vi har ca 100 000 person på vård av olika skäl. De har svag moståndskraft. Därför bör alla runt dem vaccineras. // Det går säkert att hiyya liknande praktiska exempel. Om alla på ett kärnkraftverk blir sjuka , vilka kan rycka in då ?? Gula Gubben???Hoomer!
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2009-09-19 12:48:00
|
|
Kalle911 |
Galileo Galilei fick tillbringa sina sista år i husarrest för att han "förnekade" att jorden var platt. Han var en "konspirationsteoretiker" av rang minsann. Inte kunde det väl finnas ett nätverk av lakejer som drev en agenda i syfte att kontrollera och brandskatta människor och slänga in misshagliga människor i fängelsehålor på hans tid heller, för visst hade han fel? Jorden är väl platt?
"Individen blir handikappad när han står ansikte mot ansikte med en konspiration så monstruös att han inte kan tro att den existerar." J. Edgar Hoover
Månadens söktips:
"Benjamin Freedman warns America"
"Scotchlite front projection moon"
Länk: wariscrime.com
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2009-10-13 17:44:00
|
|
Sebbesssss |
Sluta sprid okunskap Maria och lämna det till experterna att bedöma om vaccination. Du skriver att vi skapar superbakterier genom vaccination och överanvändande av tamiflu. Du förvirrar begreppen virus / bakterie. Och det du skriver om, gäller för användandet av antibiotika mot bakterier, inte vaccinationer. Kan du visa ett dokumenterat fall där vaccination har lett till mutationer?
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2009-10-14 22:37:00
|
|
Blackie |
Polio vaccine blamed for outbreaks in Nigeria Länk: msnbc.msn.com "Nigeria and most other poor nations use an oral polio vaccine because its cheaper, easier, and protects entire communities. But its made from a live polio virus which carries a small risk of causing polio. In even rarer instances, the virus in the vaccine can MUTATE into a deadlier version that ignites new outbreaks.A virologist with the U.S. Centers for Disease Control and Prevention says genetic analysis proves such mutated viruses have caused at least seven separate outbreaks in Nigeria." Helst på Svenska!, jag vet, men kunde inte hålla mig :
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2009-10-23 15:49:00
|
|
tantoblade |
Var är dina källhänvisningar Maria? Vill veta vad du baserar dina uttalanden på så man kan kolla själv, anekdoter har noll värde.
|
| |