Våga vägra vaccinera!

Den här tråden diskuterar artikeln Våga vägra vaccinera!.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2009-08-27 17:32:00
JanneBologgad
Jag skulle givetvis Vägra om det nu bara gällde min hälsa eller död. Men jag kan smitta väldigt många på ICA, VC, Apoteket , i hissen osv. DET ansvaret tar jag inte på mig.
Inlägg #2: Postat: 2009-08-27 17:46:00
Maria Whinter
Det ansvaret kan vi med gott samvete ta på oss eftersom det ju leder till ett sunt skydd längre fram. Oavsett tror jag inte att du går ut med så mycket feber och frossa, då bäddar vi ner oss. Vi kan vara smittbärare utan att veta om det eftersom man räknar med viss inkubationstid.Inte alltid som man själv blir sjuk trots man är smittbärare. Ansvaret handlar om att våga stå emot så att vi därmed inte utvecklar virus vidare till något vi inte längre kan hantera.
Inlägg #3: Postat: 2009-08-27 20:21:00
JanneBologgad
Maria / det var ytterst intressan att i SVT i kväll se hur fullständigt olika olika länder ser på detta. Danmark har bara köpt in vaccin till en mindre del av befolkningen -. son inte har några planer på att ta en spruta.
Inlägg #4: Postat: 2009-08-27 20:34:00
Maria Whinter
Ja, jag håller verkligen med dig, att det är väldigt intressant att följa debatten kring detta och hur andra länder ställer sig. Det gör samtidigt att man börjar ställa sig frågan varför Sverige är ett av de få länder som väljer att reagera på det här viset. Inställningen, reaktionen och agerandet i vårt land känns otroligt ignorant och där man i vanlig ordning inte tänker efter. Man handlar i blindo vilket ofta blir en dyrköpt läxa. Obehagligt är det, när de öppet uttalar sig och hävdar att massvaccination är enda alternativet då vi inte kan ha massa folk hemma och sjuka. Man skjuter sig i foten.
Inlägg #5: Postat: 2009-08-27 22:06:00
JanneBologgad
Ska bli ytterst intressant att följa utvecklingen Ledaravd på DN Barbro? har visst skrivit ämnet i dag.
Inlägg #6: Postat: 2009-08-28 09:28:00
Pia K
Bra artikel! Hur snett har det inte blivit. Hur långt från verkligheten.
Inlägg #7: Postat: 2009-08-28 15:46:00
PerEdman
1999 dog 870 000 människor av mässlingen. 2005 dog "bara" 345 000 av samma barnsjukdom. Denna sjukdom kan stoppas, helt, av vaccinationer. Du kan bli lite svettig, febrig och illamående, men du kommer inte att förlora ditt barn till en dödlig sjukdom som vetenskapen har kunnat förhindra sedan 1971. Och varför? För skräckpropaganda utan någon som helst källa eller vetenskaplig koppling?

Och då talar jag bara om mässlingen, långt ifrån den enda dödliga sjukdom som vi kan vaccinera emot. Det är inte oansvarigt ATT vaccinera, det är oansvarigt att INTE göra det, och det är just precis regeringens ansvar att skydda befolkningen så gott det går. Tyvärr går det inte att rädda de som genom självpåtagen självförvållad okunskap väljer att utsätta sig själva och sina närmaste för livsfara.

Och svälj inga nålar.

/ Per
Inlägg #8: Postat: 2009-08-28 19:38:00
MarcusBorg
Väldigt bra artikel
Inlägg #9: Postat: 2009-08-28 21:16:00
Maria Whinter
Hej Per. Jag förstår vad du du menar och du har helt rätt. De sjukdomar vi inte har bot för bör vi definitivt vaccineras mot. Du tar då ett ansvar i den saken. Men att vaccinera mot en influensa är löjligt. Jag har själv haft ett par. Svettigt, frossigt, jobbigt men - har därmed skaffat mig ett bra immunförsvar emot de anfall som kommer. De gick dessutom ut i media och sa precis det jag säger; att genom att bli sjuk får vi ett bättre skydd än vad vaccin ger. Du är en fri människa att göra precis som du vill; men tänk på att ta det globala ansvaret så att du inte är en av dem som bidrar till en superbakterie du inte kan springa ifrån hur fort du än försöker. Det är detta jag menar; är den svenska medborgaren tillräckligt upplyst? Det verkar inte så...
Inlägg #10: Postat: 2009-08-29 13:56:00
MarcusBorg
Alltså, det finns inga bevis för att vaccin i praktiken fungerar. Tvärtom visar många undersökningar att de som vaccinerats har flera gånger högre risk att få den sjukdomen som man vaccinerats mot, detta för att man får just det viruset eller bakterien i sig.
Inlägg #11: Postat: 2009-08-30 09:42:00
Maria Whinter
Exakt Marcus. Det finns inte tillräckligt med underlag, snarare är det nog så att de döljer en hel del av den fakta som framkommit kring vaccin som inte ska nå fram till oss. De informerar ju exempelvis inte alls om mängden kvicksilver som dessa vaccin innehåller; vilket bara är ett av de gifter som faktiskt ingår i ett vaccin. Vi ser ju nu på de som drabbas av kvicksilverförgiftning, hur sjuka de blir och hur lång vägen är för att bli helt frisk, vilket inte alla blir. Mörkertalet kring sådan förgiftning är stor och ofta har vi den utan att veta om det - i form av diffusa symptom. Jag tror inte på att vara dogmatisk åt något håll men att vara en kritiskt granskande människa ser jag som ett måste.
Inlägg #12: Postat: 2009-08-30 13:52:00
MarcusBorg
Förutom kvicksilver så finns det i vaccinet formaldehyd och skvalen. Skvalen liknar den vävnad som bygger upp våra leder och när kroppens bildat antikroppar mot skvalen så angrips våra leder vilket kan ledea till ledinflammation. Man kan undra om det är en slump eller meningen att vaccin orsaker så många sjukdomar, läkemedelsbranschen lär hur som helst tjäna mycket mer pengar på all medicin som används för att bekämpa dessa sjukdomar än vad de tjänar på att sälja vaccin. En av de främsta personerna inom utveckling av vaccin har själv sagt att han i vissa vaccin upptäckt så kallade cancervirus, alltså virus som orsakar cancer. Tvätta händer och undvik att träffa alltför mycket folk om du är orolig för influensa, att ta vaccinet ger inget bevisat skydd och kan orsaka svåra sjukdomar. Hur vet förresten läkemedelsföretagen vilket virus man ska ha i sitt vaccin då virus ständigt muterar då det går från människa till människa?
Inlägg #13: Postat: 2009-08-30 15:42:00
Maria Whinter
En mycket intressant poäng den du avslutar med; hur kan de veta hur de ska skapa vaccinet när de inte vet något om själva viruset? Vidare börjar man nu alltmer förstå att MS och liknande nervsjukdomar härstammar just från vaccin. Med risk för att bli något konspiratorisk, finns det med all säkerhet mer bakom detta med vaccin än vad vi över huvudtaget vågar tänka. Vad som dock står helt klart för mig är att vi människor inte räknas särskilt, annat än utifrån ekonomi - hur duperade vi är och vandrar runt med strypkoppel, vandrar från A till B utan att blinka. Tror blint på massmedia som de facto enbart en en länk uppifrån den där maktapparaten. Enbart i en gemensam kraft kan vi börja få ett ord med i lagen.
Inlägg #14: Postat: 2009-08-30 20:14:00
Schystan
Kanske kan svininfluensan i kombination med att alla inte kan vaccineras lösa Fredriks alla problem? Det säger ju sig självt vilka han inte vill skall vaccineras...
Inlägg #15: Postat: 2009-08-30 21:16:00
Blackie
Här är en intervju med en epidemiolog som jag skulle vilja att alla i hela världen läste!.

INTERVIEW WITH EPIDEMIOLOGIST TOM JEFFERSON
‘A Whole Industry Is Waiting For A Pandemic’

“WHO has changed its definition of pandemic? The old definition was a new virus, which went around quickly, for which you didn’t have immunity, and which created a high morbidity and mortality rate. Now the last two have been dropped, and that’s how swine flu has been categorized as a pandemic.”

Länk: spiegel.de

Som ni ser så är den tyvärr på engelska, men jag hoppas den är till nytta för dom flesta.
Inlägg #16: Postat: 2009-08-30 23:30:00
Maria Whinter
Tack för artikeltips. Mycket intressant! Och Schystan - visst är det uppenbart; hela den formen av partipolitik handlar om att aätas eller äta - vinn eller försvinn; oavsett all form utav manipulativt, retoriskt snack om förnyelse. Vi som har ögonen öppna ser vart det barkar.
Inlägg #17: Postat: 2009-08-31 12:48:00
Maria Whinter
Jag vill bara påpeka efter att ha läst era inlägg att detta inte handlar om att vinna eller förlora, rätt eller fel, utan enbart en uppmaning att vidga sina vyer något. Vidare surnas det inte till här på något vis alls eftersom jag inte befinner mig på sådan nivå över huvudtaget. Det är skrämmande att toleransen kring andras åsikter är så pass obefintlig. Däremot är jag van att ta dessa kontroversiella samtal med professorer och liknande, vilket ibland leder vidare till något ytterligare eller enbart stannar vid vad de säger i Frankrike; Vi är överens om att vi inte är överens. :-
Inlägg #18: Postat: 2009-09-02 20:17:00
Sasser
Se mediabevakning av vad som skrivits om vaccinationsindustrin: Länk: soultravel.se
Inlägg #19: Postat: 2009-09-02 23:32:00
Utforskaren
StartArtiklarBranschnyttAnnonseraOm Affärsresenären
Flygande rabbiner har räddat oss från svininfluensan!

Av: Erik Stenfors. Publicerad: 2009-08-13 13:43

En grupp på 50 judiska rabbiner menar att de nu har räddat världen, eller åtminstone Israel, från den hotande pandemin. De chartrade ett flygplan som fick flyga runt landets gränser samtidigt som man bad böner och blåste i ceremoniella bockhorn. "Vi är säkra på att faran är över nu", säger rabbi Yitzak Batzri.
Inlägg #20: Postat: 2009-09-02 23:50:00
Janne Bologgad
Där TRON är större än förståndet och kunskapen kan det gå illa...
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...