Sluta förneka parapsykologins möjligheter

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2009-08-28 12:32:00
Leif-Arne
Det talas om "den nya fysiken" på vilket sätt skiljer sig den "nya fysiken" från den gamla? Bygger den "nya fysiken" på den gamla eller står den i motsatsställning. Det är för övrigt lite trist att Sourze tar in spammade artiklar, denna text fanns uppe på Newsmill för några dagar sedan.
Inlägg #2: Postat: 2009-08-28 13:04:00
peter_
LA, jag är fysiker men jag har ingen aning om vad "den nya fysiken" skulle vara. Fysiken är stadd i ständig utveckling och det finns fundamentala problem som gör det hela mycket spännande. Men "den nya fysiken" vete tusan vad det är.
Inlägg #3: Postat: 2009-08-28 13:10:00
Leif-Arne
Kanska samma varningsklockor som ringer för mig som ekonom då någon hänvisar till "den nya ekonomin"
Inlägg #4: Postat: 2009-08-28 13:12:00
Utforskaren
/Leif-Arne lite synd att du nämde det där om spammade artiklar, först tänkte jag inte läsa det hela men har nu läst artikeln. Så man får ta dina inlägg för vad de är min käre gunstling. Parapsykologiska fenomen är nog säkert ett kul forskningsområde, ungefär som att leta efter den felande länken för att få ett entydigt svar på livets gåta, allternativt meningen med livet. Att det är svårt att tro på det vi inte ser och känner eller har en aning om, ska ligga till grund för den nya fysiken "att övertyga folk om dess fenomen" och det kan ta på de fysiska krafterna, alltså man blir trött på de okända tingen.
Inlägg #5: Postat: 2009-08-28 13:15:00
peter_
Angående artikeln så är det tråkiga med de här "parapsykologiska" fenomenen att de aldrig fungerar när de testas.
Inlägg #6: Postat: 2009-08-28 13:18:00
peter_
ArHo, grejen är ju att det bara verkar vara hjärnspöken. Det vore väl otroligt häftigt om vi levde vidare efter döden och kunde kommunicera med våra ättlingar osv. Ingen skulle bli gladare än jag. Tyvärr, så tyder ju ingenting på att det skulle vara så.
Inlägg #7: Postat: 2009-08-28 13:21:00
Leif-Arne
#4 Jo den här texten är helt säkert något för dig.
Inlägg #8: Postat: 2009-08-28 13:45:00
Utforskaren
Leif-Arne handen på hjärtat, visst måste du inse att det finns ett fenomen som tvistar om och det är vem levererar våra tankar och värderingar som vi inte bett om och än mindre kan styra. Ta dem som bara poppar upp, ett bra exempel på detta är ju din inlärning av sarkasmer eller är det bara ett styrt parapsykologiskt fenomen i sig. Dina troll är ju inbillade fenomen som du tar till när du inte får hjälp av dina tankar, alltså ren tanklöshet att kalla allt för troll.
Inlägg #9: Postat: 2009-08-28 13:51:00
Leif-Arne
Mina tankar är resultat av kognitiva processer, troll är bekräftelsesökande varelser med för mycket tid och för litet förstånd, som under föregiven identitet skriver provocerande inlägg för att provicera fram rekationer.
Inlägg #10: Postat: 2009-08-28 14:11:00
Utforskaren
Helt fel Leif-Arne det handlar bara om svar på tal för dina lömska antydningar och ingenting annat. Du har satt det i system att slå mot mig, men du blir tydligen mäkta irriterad över när du får tillbaka av samma mynt. Jag kan inte finna hos mig själv det du påstår och humlar om, är det då så konstigt att du styr mig att nedvärdera dig, vilket känns rent ut sagt för jävligt! Om det är någon här som ömmar för de svaga på forumet så är det jag och har ett viss förakt mot dem som tar sig brösttoner och dessutom kommer med falska påståènden. Heder åt GunnarL som insåg att jag är varken dum eller obildbar och livets kuskaper har jag nästan ett överflöd utav. Förvisso har du rätt i en mening jag provocerar gärna fram en längre debatt, för den avslöjar rätt mycket individernas synsätt som deltar i detsamma. Sen det där med troll stämmer väl överens på dig själv så där finner jag inte någon skillnad på oss två. Sedan skall du har klart för dig att mästra mig ska du sluta upp med begrips!
Inlägg #11: Postat: 2009-08-28 14:27:00
Leif-Arne
Du ArHo, du har själv hyllat Hitler, det säger allt om vilken person du är. Ditt svammel och din obefintliga meningsbyggnad är ditt signum, men i sig ingenting, Hitlerhyllningen däremot sänker dig så lågt det går att komma.
Inlägg #12: Postat: 2009-08-28 14:54:00
Tefat men inte flygande
Det finns ju alla sorters virrpannor i vår värld. Idag kl 12.00 fick vi här på Sourze läsa en av virrpannorna. Hur fan kan man tro att man stärker trovärdigheten i en artikel genom att blanda in Nordkorea och ”allvetande skeptiska troll med flätor i TV-sofforna”. Sassersson har stor förkärlek till UFOs. Nästa gång kanske vi får läsa en artikel där han har flaxat i rymden med en utomjordning.
Inlägg #13: Postat: 2009-08-28 15:58:00
Eagleeye
Tack för en informativ och intressant artikel om ett tyvärr väldigt kontroversiellt men viktigt ämne som inom en inte alltför avlägsen framtid
kommer att visa på oanade inneboende resurser hos oss människor. Den nya fysiken uppfattar jag som kvantfysiken som är bryggan mellan medvetan-
det och materien.Den har klart bevisat att det finns en inbyggd intelligens i materiens minsta beståndsdelar samt att dessa är lika mycket en våg-energi
som partikel och påverkas av vårt medvetande.
Koncensus: kritisera eller döm inte den som vågar bryta nya vägar tänka nya tankar
prova nya metoder eller helt enkelt ser och anar sanningen inom sig själv via intuitionen.
En sådan människas tankar och ideer är vårt hopp och vår framtid.
Vår nuvarande utveckling har väl knappast fört oss framåt när det gäller vår egen inre
potential utan inriktat sig på ett materiellt synsätt vilket urholkat människovärdet.
Inlägg #14: Postat: 2009-08-28 17:43:00
fisen i rymden är jag inte men kanske du?
Torbjörn! Jag prisar ditt inlägg, det finns så tråkigt nog, få själfulla människor idag, speciellt de som hoppar på dig. Jag har lätt för att förstå dina argument och jag skulle vilja veta mer om esoteriska upplevelser, för de är rejält sanna. Mer sanna än kloakråttorna som kryper i svennarnas avlopp! Hoppas verkligen dina parapsykologiska resultat kan visas i medierna. Vi vill väl ha mer av den här världen, vill vi inte?
Inlägg #15: Postat: 2009-08-28 18:06:00
Leif-Arne
#13 Intelligens är förmåga att resonera, planera, lösa problem, associera, tänka abstrakt, förstå idéer och språk, komplicerade orsakssammanhang samt förmågan till inlärning. Var finns bevis att där finns en inbyggd intelligens i t.ex strängar. Gärna länk.
Inlägg #16: Postat: 2009-08-28 18:12:00
Leif-Arne
#13 Just ständig kritisk prövning är det som för vetenskap framåt, idéer som inte klarar kritisk prövning är något annat än vetenskap. Många är roade av Liftarens guide till galaxen, men det är inte vetenskap för det, även om rymdgubbar är kul.
Inlägg #17: Postat: 2009-08-28 18:15:00
G - Sträng
15 Öh, vi strängar är kanske inte lika smarta som ni, ja vissa av er åtminstone. Men det innebär inte att vi är helt kokta faktiskt. Titta på allt vi som förmår först, och tänk sedan!
Inlägg #18: Postat: 2009-08-28 18:18:00
G - Sträng
Å faktum är ju att hos er humanoider är det en hel del idéer som inte klarar av en kritisk prövning. Men som framställs som någon slgas vetenskap ändå. Så de så!
Inlägg #19: Postat: 2009-08-28 18:24:00
Leif-Arne
#18 Men korrekturläsarn, du kan ju vara riktigt rolig.
Inlägg #20: Postat: 2009-08-28 18:47:00
Leif-Arne
#18 Annars gillar jag din kusin, G-string, bättre
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...