Uppfostra barnen till ansvarstagande människor

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2009-08-26 14:13:00
Leif-Arne
Å andra sidan, skall du ha en optimal vaktund skall du ha en tik, en hanhund är större och mer aggressiv men slåss bara tills dess den blivit besegrad. En tik slåss bara för sina valpar/ gruppen, men då slåss hon tills hon dör.
Inlägg #22: Postat: 2009-08-26 16:28:00
Jocke - halvloggad
21 Ja nu var det ju inte bara citat från folkskolans läsebok eller magister Winberg om hon nu känner till det som jag avsåg. Utan mer hur man politiskt kan schabbla bort frågan, och förvandla testoreonteorin till en allmän och ensidig smutskastning av män eller resp. fjäsk för kvinnor. Eller där det börjar med lumpen: "Unga män är testorontstinna hannar med stor aggressiv potential. Den skall vi utnyttja." Då får man nog räkna med att mansrollen kan innebära vissa problem som spiller över. Men som jag skrivit ovan så blir vi alla i "rätt" miljö en del av denna forskning. Även kvinnor, där jag hänvisade till Anita Goldman, judisk-israelisk förf. Miljön påverkar, och säkerligen även en självuppfyllande generaliserande profetia. "Män är...bla bla bla". Och som jag sagt, du får läsa på när det gäller verkligheten, den förvrängda i sammanhanget.
Inlägg #23: Postat: 2009-08-26 16:42:00
Leif-Arne
Något som är central i militär utbildning är takt och ton, stil och stuns. I det ligger ett tabu mot att bete sig som en fähund mot kvinnor. Att utnytja sin fysika överlägsenhet till att slå kvinnor är just ett sådant beteende. Även träning i t.ex. boxning är värdefull träning i att undvika våld, du lär dig självdisiplin. Den som är stor och stark måste ha god självdisiplin, våld är endast acceptabelt som självförsvar och då endast så mycket våld som behövs för att värja sig själv. Den som låter sig provoceras till att slå en fysiskt svagare kvinna är därför en defekt.
Inlägg #24: Postat: 2009-08-26 16:54:00
Jocke - halvloggad
23 Bla, bla, det här har vi gått igenom, och Sunny har kommenterat det. Du har inget botemedel mot det du kallar "fähund" eller "defekt", du är som Roks! Och du har ingen aning om vad vi skall göra med fähyndorna som provocerar och slåss i allt högre grad! Du är feministiskt indoktrinerad, moraliserar och talar belåtet i egen sak. Män får slå män? Idiotiskt. Du slåss otidsenligt verbalt här mot dina bröder som män alltid gjort. Kom med en lösning, när våldet mellan könen ökar, trots eller tack vare enfaldig och lögnaktig statsfeministisk "jämställdhet"! Moralism har aldrig varit en lösning!
Inlägg #25: Postat: 2009-08-26 17:02:00
Leif-Arne
En lösning är att de defekter som misshandlar kvinnor blir inlåsta länge, länge. De ger oss män ett dåligt namn och jag har faktiskt ingen som helst förståelse för dem. Eller tycker du det är ok för en man som blir "provocerad" att slå? Det tycker inte jag aldrig någonsin. Det kan naturligtvis finnas extrema undantag där en kvinna i Anna Sjödin klass misshandlar en liten räka till karl, då skall hon åxå låsas in.
Inlägg #26: Postat: 2009-08-26 17:04:00
Leif-Arne
Tja, någonslags moralism har vi alla. Min moralism består i att det aldrig är accepterat att slå en kvinna, det är aldrig acceptabelt att svika sina barn.
Inlägg #27: Postat: 2009-08-26 17:50:00
Jocke - halvloggad
26 Visst, du kanske inte är i den situationen att risken uppstår? Man kan knappast bara självnöjt utgå från sitt eget priviligierade läge. Israel har kvinnliga soldater. Om de sätts in i strid, skall palestinska män bara låta sig skjutas, eller får de försvara sig? Om en kvinna blir våldsam, och sparkar mot pungen, har man rätt att lappa till henne i självförsvar? Nu handlar det ju inte bara om "rätt eller fel", utan om uråldriga biologiska självförsvarsmekanismen. Som även män har. Eller om att en viss miljö gör oss våldsamma, detta är verkligheten i t.ex. krig och kan inte avfärdas med "defekt" eller annat, för defekta blir vi alla i vissa extrema sammanhang.
Sedan började den här debatten av mig där jag visade på ökat kvinnligt våld, oftast kvinnligt initiativ, och med skador på män. Men du bara tjatar om "fähundar" och "defekter", som inte just här har direkt med dessa fenomen att göra, även om det hänger samman. Och någon lösning ser jag fortfarande inte från ditt håll.
Inlägg #28: Postat: 2009-08-26 17:51:00
Jocke - halvloggad
Låsa in, om hon börjar slå? Märklig "jämställdhet" må jag säga.
Inlägg #29: Postat: 2009-08-26 18:05:00
Leif-Arne
Nu har israeliska kvinnliga soldater oaktat värnplikt sällan framsjutna stridande befattningar, främst därför tom risken för en tillfångatagen kvinnlig soldat skulle kunna verka demoraliserade på IDF. Självförsvar tillåter endast så mycket våld som krävs för att avärja en attack, en spark mot skrevet går att avärja utan att behöva slå. I extremfall kan du värja dig mot en våldsam kvinna genom en fastlåsning, du är som man så mycket större och starkare, därför sätts det våld som man är nödgat att bruka i relation till fysisk styrka.
Inlägg #30: Postat: 2009-08-26 18:08:00
Leif-Arne
Det är överhuvudtaget ingen bra idé med kvinnor i befattningar som riskerar hamna i direkt combat, eller som rökdykare.
Inlägg #31: Postat: 2009-08-26 18:16:00
Sunny Oinloggad
L-A När jag började planera mordet på min mamma skaffade jag mig ett vapen.Man kan vara fysiskt svag o ändå döda med vapen.
Inlägg #32: Postat: 2009-08-26 18:19:00
Leif-Arne
Sant Sunny. Men det mest intressanta är ändå att du faktiskt inte gjorde det du planerade. Det finns förvisso kvinnor inlåsta för mord, men i relation till män inlåsta för samma sak är de en liten minoritet.
Inlägg #33: Postat: 2009-08-26 18:29:00
Leif-Arne
Många som planerat att döda någon, har sedan inte kunnat genomföra dådet. Det finns en slags spärr inom de allra flesta av oss som gör att vi faktiskt inte är i stånd till mord. Att i självförsvar råka ta död på någon är inte riktigt samma sak. De flesta som döms för mord har inte alla indianer i kanote
Inlägg #34: Postat: 2009-08-26 19:09:00
Jocke S - halvloggad
29 Det där är ju helt individuellt! Överhuvudtaget så blir bedömningen av partnervåld lika knepig som den om våldtäkt. Där faktiskt HD nu reagerat efter ett antal tvivelaktiga domar/falska anmälningar Ochh att en kvinna som vill ha gruppsex sedan en gång ångrar sig och de fortsätter och sedan får de 4 år´! var är ju helt absurt! Hon har ju provocerat fram en "våldtäkt". Men inget ansvar där, precsi som i sexköpslagen. Man skiljer i bedömningen av gatuvåld mellan provocerat våld eller ej. Självklart slår man inte en kvinna eller en man? sönder och samman för en enkel provokation. Å andra sidan så behövs våra samhällsresurser och fängelser till annat än att spärra in en man i åratal för att han lappat till sin kärring som förolämpar honom oupphörligen. Vilket kvinnor idag är väldigt duktiga på, eftersom de vet att de har hela samhällets sympati. Mycket destruktivt de facto, och en björntjänst mot kvinnor.
Inlägg #35: Postat: 2009-08-26 19:13:00
Jocke S - halvloggad
Sedan vill jag bara tillägga. Hela detta ointresset för mäns problem, alla överslätande lögner om och från kvinnor vissa och en debatt som oupphörligen förolämpar män skapr bara större problem, inklusive ökat våld från båda könen. Vilket var min utgångspunkt. HELA sanningen, inte bara den som lönar sig valdagen genom fega politikers undfallenhet. Inte minst de manliga Tack för att jag fick en chans att framföra detta!
Inlägg #36: Postat: 2009-08-26 19:26:00
Leif-Arne
"så behövs våra samhällsresurser och fängelser till annat än att spärra in en man i åratal för att han lappat till sin kärring som förolämpar honom oupphörligen" Egentligen kommenterar du dig själv på sådant sätt att det inte behövs ytterigare kommentar.
Inlägg #37: Postat: 2009-08-26 19:30:00
Jocke S - halvloggad
Visst, här har vi en som stoltserar med att han slagit män men dom är ju djuroch varit otrogen mot kvinnor. Hur mycket sår har du själv orsakat? Kan vi få en självberömmannde kommentar? Var inte så förbannat moraliserande mot andra, ett tips!
Inlägg #38: Postat: 2009-08-26 21:29:00
Leif-Arne
#37...Non, je ne regrette rien.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...