Valt inlägg:
26 Visst, du kanske inte är i den situationen att risken uppstår? Man kan knappast bara självnöjt utgå från sitt eget priviligierade läge. Israel har kvinnliga soldater. Om de sätts in i strid, skall palestinska män bara låta sig skjutas, eller får de försvara sig? Om en kvinna blir våldsam, och sparkar mot pungen, har man rätt att lappa till henne i självförsvar? Nu handlar det ju inte bara om "rätt eller fel", utan om uråldriga biologiska självförsvarsmekanismen. Som även män har. Eller om att en viss miljö gör oss våldsamma, detta är verkligheten i t.ex. krig och kan inte avfärdas med "defekt" eller annat, för defekta blir vi alla i vissa extrema sammanhang.
Sedan började den här debatten av mig där jag visade på ökat kvinnligt våld, oftast kvinnligt initiativ, och med skador på män. Men du bara tjatar om "fähundar" och "defekter", som inte just här har direkt med dessa fenomen att göra, även om det hänger samman. Och någon lösning ser jag fortfarande inte från ditt håll.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?