Inlägg #1: Postat: 2009-08-16 14:28:00
|
Janne B |
Man visar vuxenhet och mognad genom att kunna skilja på det privata och det offentliga livet!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-08-16 16:59:00
|
Utforskaren |
En god framtoning med ödmjuk respekt skulle ge oss större förståelse för varandra.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-08-16 20:24:00
|
Pia K |
Jag har skrivit om ödmjukhet och respekt otaliga gånger, men det verkar inte som om det duger när det kommer från mig. Aldrig någonsin har jag blivit så förföljd som på sourze. Jag förstår om du känner dig sårad Birgitta. Jag förstår även det med ändringar i texten, fast ibland kan det vara till fördel för texten.
Jag fattar inet själv hur jag hamnat i sånt blåsväder, men jag ska göra allt för att försöka rätta till det, på det ena eller andra sättet! Jag tycker sourze är en intressant nättidning, där man har chansen att säga sin mening i alla ämnen. Du framstår som en ärlig person och jag fick absolut inte fel uppfattning om din artikel.Den var hur tydlig som helst, i sin intention!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-08-16 20:34:00
|
sunny oinloggad |
Det kommer alltid att finnas de som förvränger allt de läser av egna dunkla skäl!Strunta i dem. De är inte värda din omsorg. Alla som har läst din text förstod att du inte är alkoholist.Jag har varit det däremot men numera kan jag säga både nej o ja till ett glas vin.Men det där att man blir påprackad en massa när man avböjer o att man måste motivera varför man inte har lust att dricka är ett oskick.Jag har en vän vars mammaa var alkoholist o blev mördad av en av sina suparkompisar. Hon orkar inte berätta detta för kreti o pleti utan när folk hon äter ute med börjar beställa in alkohol så går hon tyst hem.Hon har haft sin del av strul med någon hon inte kunnat stoppa.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-08-16 20:36:00
|
sunny oinloggad |
Jag säger det till dig oxå Pia: de är inte värda att reta upp sig på.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-08-16 21:42:00
|
Schystan |
Skyll inte på redaktionen, Birgitta. Det var ditt beslut att ha rubriken kvar. Och om du vill kalla dig för Birgitta Stiefler och någon annan kallar sig för Utforskaren gör mig detsamma. Ni är lika anonyma för mig båda två, och det får ni gärna vara. Men får man vara det för dig? Nej, alls inte! Om man skriver något som du inte håller med om så skall man uppge namn, adress och telefonnummer. Men jag och det stora flertalet - det vågar jag påstå - är inte intresserade av att utanför Sourze bli förföljda av obalanserade människor som inte tål att man skriver dem mothårs. Hela ditt beteende får mig för övrigt att misstänka att du är en nykter alkoholist.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-08-16 21:45:00
|
Schystan |
För övrigt håller jag med Janne ovan.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-08-16 21:52:00
|
Janne b ologgad |
Birgitta Stiefler är sedan många är en av Sourzes mest värderade skrivare och är i högsta grad en fysisk person./Jan Brunnegård
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-08-16 21:53:00
|
Schystan |
Birgitta kanske inte är alkoholist, men hon är tvivelsutan alkoholstörd. Hon störs av alkohol.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2009-08-16 21:53:00
|
Schystan |
Det kunde vara värre. Hon hade kunnat vara alkoholskakad.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2009-08-16 22:04:00
|
Utforskaren |
Schystan jag känner endast en person som skriver här, resten är anonyma privatmänniskor. Det lustiga och olustiga är att flertalet tror att de känner de flesta här, men så är inte fallet, vi endast tror en massa om varandra som säkerligen inte stämmer in på oss i verkligheten. Det fina är att majoriteten är hyggligt folk som tur är. Att överreagera på dumma kommentarer är det få som gör. Men man har hört en massa om ex antal personer som brutit alla gränser och vad jag förstår är de borta ur bilden för all framtid.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2009-08-16 22:09:00
|
Schystan |
Vilka kan det vara som är ur leken?
|
|
Inlägg #13: Postat: 2009-08-16 22:12:00
|
Schystan |
Själv kan jag omöjligt sitta och reta upp mig på någon här inne och om någon skriver till exempel att jag skall gå och gräva ned mig någonstans får den personen gärna vara hur anonym som helst. Jag hade blivit litet betänksam om personen i fråga inte hade varit det.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2009-08-16 22:29:00
|
GunnarL |
13/ Jag tycker att du skall gå och gräva ner dig i en gödselhög nånstans Schystan! Gödsel är gott för tillväxten och det är precis tillväxt du behöver. Skriver jag som är anonym. Anledningen är att dina inlägg inte är speciellt roliga, samtidigt som du gjort det till en sport att såra andra människor! Det kan vilken idiot som helst göra - men det är ju egentligen ingen vits med det!
|
|
Inlägg #15: Postat: 2009-08-16 22:36:00
|
Schystan |
Det som du skrev nu, Gunnar, skriver man inte utan att först ha övat på kammaren timme efter timme, sekel efter sekel.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2009-08-16 22:38:00
|
Schystan |
Utforskaren, om GunnarL får vara kvar, hur illa har då inte de betett sig som är "borta ur bilden för all framtid"?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2009-08-16 22:44:00
|
Beth4020 |
Jag vet inte vad jag gjort dig "Schystan", och varför du tycker du kan uttala dig om en anonym person som du anser mig vara, och om mitt förhållande till alkohol. Jag ser ingen anledning till att förtydliga mig för dig, för du har din uppfattning och det känns inte som om du är lyhörd för andras ord. Jag har inte träffat någon härifrån och på det viset är alla anonyma för mig, men de skriver och reflekterar över allas våra ord på ett vettigt och konstruktivt sätt. De har varit med en hel del år och jag respekterar och uppskattar mångas ord här inne. Dock inte ditt då du verkar vara en argsint och dömande person.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2009-08-16 22:44:00
|
Schystan |
Sourze - de kränktas och otryggas rike. Ingenstans på Nätet är det väl så lätt att bli utpekad som elak och troll som här. Det enda du behöver göra är att inte hålla med någon. Men varför skall det då skrivas artiklar? Låt bli att skriva era skitartiklar och sitt hemma i klappa om er själva i stället så slipper ni känna er kränkta. Ha ha ha.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2009-08-16 22:45:00
|
Schystan |
Sourze - de kränktas och otryggas rike. Ingenstans på Nätet är det väl så lätt att bli utpekad som elak och troll som här. Det enda du behöver göra är att inte hålla med någon. Men varför skall det då skrivas artiklar? Låt bli att skriva era skitartiklar och sitt hemma och klappa om er själva i stället så slipper ni känna er kränkta. Ha ha ha.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2009-08-16 22:45:00
|
Beth4020 |
Janne B; Tack för dina fina ord....de värmer :-
|
|