Inlägg #1: Postat: 2009-08-06 15:14:00
|
Thomas L. Aabo |
Dela ut visslor till alla.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-08-06 16:01:00
|
Jocke S/43 |
Och medföljande text om vad civilcourage är för något..
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-08-06 17:18:00
|
Arho igen |
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-08-06 18:38:00
|
Jannegubben |
Ja det har jag gjort nu. Nordisk.nu tycks välkomna partiet. Ser ut som en utbrytare från Sverigedemokraterna i de korta satser jag såg! Det behövs mycket mer kött på skelettet!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-08-06 18:51:00
|
Leif-Arne |
Den typen av rörelser bekämpar sig själva på ett utomordentligt sätt genom ständig splittring, precis som sektvänsern gjorde.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-08-06 20:04:00
|
GunnarL |
Som jag läste programmet kan det sammanfattas i tre ord: "Isolering från omvärlden". Och det har aldrig lett till något gott, medan däremot internationellt utbyte och hög kommunikationsnivå skapat välstånd.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-08-06 20:06:00
|
Jannegubben |
5-6 Just så är det. Rädsla för allt nytt - åter till ngt dunkelt gammalt nordiskt.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-08-06 20:53:00
|
Jocke S/43 |
"Ett intensivt lågt/grupp/tryck fördjupas som vanligt över mellersta Götaland. Tillhörande Yfrontsystem sträcker sig från Västgötaslätten över Kronoberg till norra Kalmarsund. Samtidigt växer två högtrycksryggar med solitt och fullkomligt klart väder över sydligaste Götaland respektive östra Svealand. I gränssnittsområdena mellan fronterna uppstår därmed snabba förändringar i vädersystemen. Det finns risk för rejäla åskskurar med kylslaget väder, som emellertid plötsligt kan hetta till genom obalansen i debattklimatet.
Längre fram växer högtrycken och det intensiva lågtrycket över mellersta Götaland försvagas. Molntäcket kan då spricka upp från Knallebygd till Villande mo, med uppklarnande här och där samt t.o.m. vissa chanser till att solen tittar fram här och där! Slut från SM i HI."
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-08-06 21:04:00
|
Jocke S/43 |
3 Jag tar för min del ställning som enskild person om det här partiet. Slutklämmen tycker jag var bra. I övrigt ställer jag mig tveksam. Den engelska dominansen är definitivt både ett problem, och en tillgång. Och en ökande och ohämmad värlshandel kommer med all säkerhet att spä på klimat och miljöproblem. I övrigt litar jag inte på något annat parti än stenpartiet...
|
|
Inlägg #10: Postat: 2009-08-06 21:35:00
|
Jocke S/43 |
7 Vadå "inte något nytt", från ett ofta tämligen nostalgiskt håll...? Det här är ju "ett nytt parti", till skillnad från de gamla vanliga. Bilda nya partier, plötsligt blir något "tillräckligt bra", som MP?eller KDS?? Medan en del andra åker ut, som Ny demokrati, eller gör bort sig ordentligt som Feministiskt Initiativ. Nu har jag möjligen gett ett finger. Det är jag inte rädd för, mera för försoffat grupptryck. Och allt är inte svart eller vitt!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2009-08-06 22:21:00
|
Lars Nilsson |
Nu är inte alls så att alla visselblåsare är några sanningens martyrer som JG inbillar sig. Oftast är mer krassa faktorer som avund, personer som inte fått den tjänst man önskat, svartsjuka och alla möjliga mindre ändla bevekelsegrunder som ligger bakom. Det vet alla journalister. Faran är att med all sofistikerad spionteknik som kan nyttjas på möten kombinerat med att tidningarna betalar saftigt för politiska avslöjanden är att besluten riskerar att mer - än tidigare - flyttas till slutna rum med garanterat "säkra" personer som fattar beslut som tidigare varit öppna för debatt i en större grupp.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2009-08-06 22:25:00
|
Lars Nilsson |
Var får jag alla nya ord ifrån? "ändla" istället för "ädla"
|
|
Inlägg #13: Postat: 2009-08-06 22:25:00
|
Arho igen |
#6 GunnarL du menar förstås kriminellt välstånd med MC-ligor och dito invandrargäng som rånar och plundrar. Det lär oss att vårt samhälle är på dekis.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2009-08-06 22:50:00
|
GunnarL |
11/ Den nya tekniken där varenda samtal kan spelas in på mobilen är på gott och ont - mest på ont tror jag. Beslutsfattare har naturligtvis alltid sagt saker inom slutna dörrar som inte varit lämpliga för publicering. Och Nilsson har nog rätt i att risken för slutenhet blir större än tidigare när möjligheterna till inspelning/avlyssning ökar. Så samtidigt som man vill att oegentligheter avslöjas så ökar kanske slutenheten och man yttrar sig med stor försiktighet. Då är vi inne i en form av omvänt "storebror ser dig-samhälle". Så problematiken är inte helt enkel. För övrigt har jag inget emot ordet "ändla" - rätten till nybildning av ord tillkommer alla stora författare.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2009-08-06 22:50:00
|
Leif-Arne |
Nåja, en nation som Sydkorea har ett visst välstånd baserat på handel och interaktion. I norr på den koreanska halvön finns Nordkorea, stängda gränser och ingen djävul som släpps över bron, ja vilket drömland, säkert är de friska som bara den eftersom de minsann bara äter inhemskt odlat, gräs mm, som ger massor med fibrer. Att västvärlden sänder dem livsmedel beror förmodligen bara på att man vill korrumpera de genuint nordkoreanska matkulturen och degenerera dem.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2009-08-06 22:52:00
|
Leif-Arne |
#14 Därför kommer säkert den gammla seden att fatta alla viktiga beslut i bastun tillbaka, det blir lite svårare att smyga med inspelningsutrustningen så.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2009-08-06 22:58:00
|
Arho igen |
Jocke S/43 Stenpartieter ett bra namn som för vårt samhälle bakåt, att på alla upptänkliga sätt göra oss så ociviliserade som möjligt, för påstå inte att vi blir mer civiliserade i vår kära mångkultur.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2009-08-06 23:01:00
|
Leif-Arne |
Definiera mångkultur och dess antites, definiera gärna "massinvandring".
|
|
Inlägg #19: Postat: 2009-08-06 23:04:00
|
GunnarL |
13/ Nej Arho, jag menar inte att kriminalitet leder till ökat välstånd. Kriminalitet skall givetvis bekämpas med alla till buds stående medel, vilket innebär att rättssamhället måste bli starkare än i dag. Men historien visar att "slutna" länder inte lyckats speciellt bra. Som exempel: Sovjetunionen med tillhörande Öststater, Nordkorea som Leif-Arne nämner ovan, Kina innan man införde öppenheten, osv. Handel och kommunikation är alltid framgångsreceptet. Jämför t.ex. med USA, Storbritannien, Kanada och Australien som alltid varit länder som varit öppna för invandring. Och vad hade Sverige varit utan våra invandrare tyskar, valloner, osv som betytt oändligt mycket för vårt lands utveckling.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2009-08-06 23:09:00
|
Leif-Arne |
#19 Utan utbyten över gränsen hade Facit ännu tillverkat världens bästa räknesnurror, och vi hade ännu haft dem i bruk, frågan är hur stor väldsmqrknaden varit för dessa snurror idag. Grunden för ekonomisk tillväxt är en konsekven, transparent och lika för alla tillämpning av lagen. Entreprenörskap gynnas av detta Johan SvH kan ju fråga Sveriges meste entreprenör vad han tycker om den mer flexibla tillämpningen som tillämpas i den ryska staden Samara t.ex.
|
|