Tito Beltran åtalas bara för att han är "kändis"

Den här tråden diskuterar artikeln Tito Beltran åtalas bara för att han är "kändis".
Inlägg #1: Postat: 2009-08-05 16:39:00
Leif-Arne
Det är en intressant text och sannolikt så är det precis som du skriver, en incident som aldrig skulle ha uppmärksammats som det inte varit en känd person. Men jag håller inte med dig om att vi alla var till mans håller på att hota varandra till livet, jag har själv aldrig gjort det. Jag har själv blivit hotad av några riktigt knäppa typer och agerat i enlighet med det rättsläge ett uttalat hot innebär. Även man är aldrig så affekterad så hotar man aldrig någon till livet, man måste ha en god självkontroll, har man inte det är man en knäppgök.
Inlägg #2: Postat: 2009-08-05 17:52:00
annanyma
Jag blec hotad en gång för länge sen och detta skrämde livet ur mig för en lång tid, så våga f-n inte negligera den rädsla man kan känna efter ett hot. Det kan säkert vara så att många hot kastas utvi luften i stridens hetta, men om dessa framkallar rädsla eller ej, är inte DU rätt man att avgöra!!!
Inlägg #3: Postat: 2009-08-05 17:54:00
annanyma
"Sådana peroner skulle Tito Beltran aldrig umgås med normalt."

Så du tycker Tito är en liten fiiinare människa då, eller? Jag tycker snarare att han verkar visa sitt rätta jag öppet nu!!!
Inlägg #4: Postat: 2009-08-05 18:23:00
GunnarL igen
Lösningen på hela problematiken är att alla slutar läsa kvällspressen med allt skvaller om rena kvasihändelser! I så fall kan varenda kändis slå varandra på käften, hota varandra och välta hur många bord de vill utan att någon har det minsta ont av det! Utom förstås de som sitter i den omedelbara närheten.
Inlägg #5: Postat: 2009-08-05 19:53:00
Per Person
Dumheter Billy, han åtalas pga att han har utfört en brottslig handling.
Inlägg #6: Postat: 2009-08-05 20:11:00
Bongo Bongo
Riktigt korkat och, som vanligt, fördomsfullt skrivet Billy.
Ok för att du av diverse anledningar ser Tito som "en broder bakom galler" men när du vill bagatellisera våld på kåken gör du dig bara till åtlöje. Men med en sak undrar jag över. Du skriver: "Hur många av oss har inte hotat varandra till livet i stundens heta utan att egentligen mena det?" så du har för vana att hota folk till livet? Inte undra på att du har skadat en hel del personer med den inställningen.
Inlägg #7: Postat: 2009-08-05 20:25:00
Bitel E A B
#3 Det är mycket synd om Tito Beltrans medfångar, för att under dom närmaste 16 månaderna så blir dom tvugna att dagligen ha honom inpå sej.
Inlägg #8: Postat: 2009-08-06 11:43:00
Pia K
Där håller jag med dig till fullo!
Det är otroligt både elakt och onskefullt, att utsätta denne Beltran för en ytterligare förnedring än han redan utsatts för. Hans karriär har ingen tagit hänsyn till, varken rätten eller pressen, men man har lyssnat på skvaller och oviktigheter i all oändlighet! Att publicera honom på Sveriges kvällspress framsidor, för en skitsak, är skandal!
Man fjäskar för folk som man inte borde fjäska för- och trampar godtyckligt ner på andra kanske t.o.m. helt utan orsak!Upprörande!
Inlägg #9: Postat: 2009-08-06 15:10:00
Thomas L. Aabo
Bra text Billy. Högsta betyg.
Inlägg #10: Postat: 2009-08-06 19:18:00
So-Pelle
"... för en skitsak..."
För det första:
att vara våldsam mot sina medmänniskor, är knappast en skitsak och för det andra:
det är inte första gången, som Tito utövar våldsamheter, minns när han jagade sina grannar med bilen för att köra på dem. Så denna senaste länken i våldsspiralen runt Tito är nog bara ytterligare ett bevis på hans tragiska humör, han är nog helt enkelt en våldsam liten gubbe och sådana gubbar ska ha sitt straff, oberoende av om de är kända eller inte. Förövrigt är det knappast förvånande att en annan liten gubbe, vid namn billy, rusar till Titos försvar, då det nu för tiden endast är i våldtäktssammanhang, som billy figurerar!!!
Inlägg #11: Postat: 2009-08-06 20:05:00
Pia K

Här i Sverige gillar man att sätta åt folk. Man ska inte försvara våldtäckt, men jag lovar att de som har åsikter, har det mycket av hörsägen, för de var väl inte med vid våldtäckterna? Tito Beltran har ett yrke. Men nu har han inte det längre, pga. att Sverige har ingen etik och moral kvar.I Sverige tror man att allt ska fungera efter Sverigemallen, men världen är ju fylld av folk. Alla är inte svenskar och självgoda, samt bortskämda!
Ett annat sorgligt fall är RebellRobert och hans son. Det är ett paradfall, där de penningstinna psykologerna sitter och bestämmer, med hög lön på fickan.
Mänsklighet finns inte alltid i detta land. Många tragedier hade kunnat undvikas på ett smidigare och billigare sätt. Svenskarna tror alltid att allt handlar om pengar. Så är inte fallet.
Inlägg #12: Postat: 2009-08-06 20:40:00
Gris-Lisa
Och utlänningar, likt Tito, sitter i fängelset bara för att de är utlänningar, va?
Inlägg #13: Postat: 2009-08-06 23:08:00
UNDRANDE
Är Tito Beltran en återfallsförbrytare?
Inlägg #14: Postat: 2009-08-07 07:48:00
Pia K
"Medkänslan är en av de egenskaper som främst skänker livet en mening. Det går inte att förneka att det lönar sig att hysa omsorg om andra människor. Det går inte att förneka att vår egen lycka är oupplösligt förbunden med andra människors lycka. Det går inte att förneka att vi själva lider om samhället lider. Inte heller går det att förneka att ju mer våra hjärtan och våra sinnen är påverkade av illvilja, desto olyckligare blir vi. Vi kan avfärda allt som religion, ideologi, all vedertagen visdom, men vi kan inte undkomma det faktum att kärlek och medkänsla är nödvändigt." Dalai Lama
Laddar...