Sverige - egoismens högborg?

Den här tråden diskuterar artikeln Sverige - egoismens högborg?.
Inlägg #1: Postat: 2009-06-29 10:17:00
Janne B
"Det är bara jag som tänker på mig - alla andra tänker på sig"
Inlägg #2: Postat: 2009-06-30 09:47:00
Utforskaren
Min gode vän jag tror du hade en dålig dag när du skrev din artikel. Lennart Karlsson med hänsyn till din ålder så nämner jag dina far och morföräldrar som jag antar är smått förmögna människor eller ordentligt rika som det anstår att vara när man är pensionär. Men som sagt var, din ålder har väl spelat dig ett spratt och ditt påstående att du skäms för att pensionärer har det så ekonomiskt gott ställt, skulle jag vilja ändra på som mening, så här borde du skrivit, tänk på alla fattigpensionärer vad glada de skall bli om KD får egenom sitt krav om att sänka skatten för fattiga pensionärer, man skäms över att de har det så illa ställt. Lennart vad tror du om den meningen?
Inlägg #3: Postat: 2009-06-30 15:03:00
Jannebru
Tja det var inte många sanna meningar i denna drapa. Men rolig och ironisk var den. Om man generaliserar allt vad man orkar i sommarvärmen så kan det bli rätt kul.
Inlägg #4: Postat: 2009-06-30 15:11:00
Jannebru
LENNART. Du som skriver så mycket kul och intressant. Kan du inte skriva en härlig historia om "Vattnets inverkan på sjöfarten".Det skulle väl passa i denna hetta!
Inlägg #5: Postat: 2009-07-02 14:10:00
Johan Lindahl-
Har jag förstått det rätt att du tycker att det är egoistiskt att inte konsumera?

Själv tycker jag att det är en förträfflig handling som sätter ekonomiska kriser i gungning och reformerar/revolutionerar ekonomin på ett förhoppningsvis gynnsamt sätt.

En ironisk observation som ter sig en aning ironisk är det faktum att när konsumtionshetsen minskar blir följden ekonomiska kriser SAMTIDIGT som ett uppsving för miljön kommer.

Någon mer än jag som ser motsättningen här? Hållbarhet är knappast ledordet.
Laddar...