Inlägg #1: Postat: 2009-06-27 13:25:00
|
Billy Butt |
Hej Carmina... du har fel på båda punkter. 1 Michael Jackson förklarades oskyldig av domstolen. Du verkar ha missat den saken. Och 2 Om du tolkade min text om att jag jämför mig med Linda Rosing då behöver du gå på komvux och lära dig svenska skratt Men skämtåsido jag menade väl att Medierna får sista ordet med henne.... och med mig.... men det ta är ingen jämförelse av oss två utan det är en jämförselse av hur medierna agerar. Du bör läsa texten lite noggrannare nästa gång ingen illa menad Trevlig sommar!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-06-27 15:03:00
|
Moppedisten |
# 1 Vet inte om ni pratar om olika rättegångar?
Han åtalades 1993 för sexuella övergrepp på en 13-årig pojke.
Det hela gjordes upp i godo, 13-åringens familj fick 22 miljoner dollar.
Om han nu var oskyldig varför betalades det ut så stor summa?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-06-27 16:54:00
|
Carmina111 |
"ingen illa menad" , "jämförselse" Hmm, ska DU eller JAG gå på komvux, sa du?
Förresten kan du du väl länka till den information som du påstår förklarade Jackson oskyldig???
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-06-27 17:01:00
|
Carmina111 |
billi, har DU någon förklaring till varför Jackson betalade ut ett mångmiljonbelopp till det barn han åtalades för att ha idkat pedofili med, om han nu, enligt dig, var oskyldig?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-06-27 18:12:00
|
Leif-Arne |
Så länge ingen vet vad som hänt eller inte hänt gäler regeln att den som är misstänkt till något skall betraktas som oskyldig till dess motsatsen bevisats. Detta "Ingen rök utan eld" syndromet som är kvällsblaskors affärsidée är fullständigt bizarrt. Förr brände man häxor på utpekandet av barn, som förmåtts peka ut dem. Då som nu förväntades den som anklagades själv bevisa sin oskuld. Du Carmina ställer dig i raden av skvallertanter, "vispojkar", skitpratare med flera som inte tar så allvarligt på om en rykte har någon substans eller inte, bara man får peka finger och riktigt grotta ned sig i skitprat
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-06-27 18:25:00
|
Carmina111 |
"skvallertant/skitpratare" ??? Nej, jag bara ifrågasätter VARFÖR mångmiljonbelopp betalades till barnet, OM han nu var oskyldig!!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-06-27 18:45:00
|
Kantboll |
Carmina111 du får förstå att MJ var Leif-Arnes idol, alltså du rubbade på hans heliga ko.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-06-27 19:00:00
|
Leif-Arne |
#6 Du har inte funderat över om inte en förlikning i sig kan vara skäl nog för ett anklagande? En tokrik musiker med Peter Pan komlex och ecxentrisk läggning. Inför möjligheten att få till stånde antigen ett enormt skadestånd vid en vunnen rättstvist eller ett stort skadestånd vid en förlikning, är det helt osannolikt att någon kommer med anklagelser som enbart bygger på ett utpekande? Jag påstår inte att MJ är oskyldig till det han har anklagats för, det vet jag naturligtvis inte, inte heller om han är skyldig. Poängen är att om man inte vet så gäller att alla är att betrakta som oskyldiga intill motsatsen bevisats. Allt annat är skitprat, och det är precis vad du ägnar dig åt Carmina. Att gå med på en förlikning är inte att betrakta som ett erkännande av skuld, där kan faktiskt finnas andra skäl, att slippa galopp i pressen skulle kunna vara ett. Snus är snus om än i gyllene dosor, skitprat är skitprat om än under nytt nick.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-06-27 19:22:00
|
Kantboll |
Leif-Arne vilken stark ölsort häver du i dig på Lördadskvällarna?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2009-06-27 19:25:00
|
Bitel E A B |
0# 2# 3# 4# 6# 7# ArHo, hinner du gör något mer under din vakna tid, än att läsa och skriva i sourze?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2009-06-27 19:46:00
|
Moppedisten |
# 8 Inför risken att få ett långt fängelsestraff gjordes det upp
i godo, punkt slut. Vad menar du "citat galopp i pressen
skulle kunna vara ett" slut citat. Alltså du menar att pressen
inte skulle bry sig om en förlikning kom till stånd, är du medveten
om vad du skriver eller skriver du bara ändå.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2009-06-27 19:48:00
|
Kantboll |
Lördagskvällens öl har tydligen tagit slut Leif-Arne är du ute efter att hämta mer öl? eftersom du dröjer.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2009-06-28 09:42:00
|
Moppedisten |
# 10 Är det här travtips, vinner ArHo på söndag?
Vem fan är ArHo?
|
|
Inlägg #14: Postat: 2009-06-28 12:36:00
|
Jannebru |
ArHo är en förkortning på en viss persons riktiga namn. men han har under årens lopp uppträtt under flera olika signaturer - sannolikt är han Kantboll just nu.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2009-06-28 13:21:00
|
Kantboll |
Moppedisten självklart har MJ gjort sig skylldig till pedofeli, men nu råkade han vara en popnisse som inte får ifrågasättas, vad skall alla idoldyrkare tycka om detta? och av den anledningen lär du inte få svar av ölgubben, förlåt" Leif-Arne
|
|
Inlägg #16: Postat: 2009-06-28 14:39:00
|
Moppedisten |
# 15 Lugn han hör av sig, sitter nog och letar efter fler
konstiga ord han kan använda i kommentarena, sist
var det blasfemi han briljerade med. Kanslisvenskan har
mer eller mindre upphört i riksdagen men inte på Sourze.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2009-06-28 16:20:00
|
CMO |
Såvitt jag kan se är det bara LeifArne som vet vad han talar om. MJ har aldrig förklarats oskyldig av rätten av två skäl anklagelserna ledde aldrig till någon straffrättslig prövning oc domstolar har inte för vana att förklara anklagade "oskyldiga" däremot "icke skyldiga" vilket inte är samma sak.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2009-06-28 16:22:00
|
CMO |
Att rika personer eller företag betalar stora belopp i förlikning för att slippa fortsatta anklagelser även när de är "oskyldiga" hör tyvärr till vardagen i USA.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2009-06-28 16:24:00
|
CMO |
Så längen Sourze lider av akuta och återkommande ArHo-infektioner är det för övrigt omöjligt att diskutera här. Varför kan inte Sourze ta bort idioten permanent.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2009-06-28 16:44:00
|
CMO |
#18 forts skälen är vanligen att fortsatt negativ publicitet kan kosta ännu mer än förlikningsbeloppet och att det naturligtvis kan vara psykiskt påfrestande att utsättas för anklagelser och ytterligare juridiska processer. Men som L-A säger om MJ var skyldig eller inte vet ingen av oss, inte ens Billy Butt.
|
|