Inlägg #1: Postat: 2009-06-27 18:46:00
|
Jannebru |
DET ska bli mig ett stort och sant nöje att läsa detta opus noga och med inlevelse.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-06-27 18:51:00
|
Jannebru |
Underbart skrivit - helt underbart anser jag som bara gjort en enda husvagnstur...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-07-02 22:54:00
|
Sunny |
Vi har nog alla lämnat ett stycka av vår själ hos Eggbert.Både jag o dottern grät när han rullade i väg med sin nya ägare.Fosterdottern fotade de hundratals vimplar ifrån alla reorna som han var tapetserad med som ett minne.Vi har ju tusen minnen från resorna:ett lite kul hände i Neapel vars gränder ju är ganska smala.Vi körde fel men kunde inte vända utan kom längre o längre in i ett område där vår färd tog slut vid någons trapp.Vad göra? En stor glad familj rusade ut.De hjälpte oss att lossa dragkroken o sedan vände de Eggbert med handkraft medan alla kvarterets ungar jublade o apploderade! Men jag minns i Edinburgh då vi grät oss genom natten:Vår hund hade dött oväntat i canser o ingen färja kunde ta oss hem på minst 2 veckor.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-07-03 09:03:00
|
Jannebru |
SUNNY/ Jag har en syster som med sin man levt veckovis i husvagn på Öland hela sitt vuxna liv. De är intensiva fågelskådare och fotografer.Just nu gör de nog Värmland. Jag har fått otaliga mail av dem där det står "Nu drar vi till...." De har slitit hårt i sina liv och husvagnen har varit Liv o Frihet för dem - tror jag.Nu har de varit pensionärer ett år med hyfsad hälsa så nu blir det nog ännu mer starter mot underbara mål nästan året runt...Jag skulle nog haft en enkel Campingvagn i unga år, men det blev motorcykel med sidvagn i stället.
|
|