Iranska regimen försvarar demokratin?

Den här tråden diskuterar artikeln Iranska regimen försvarar demokratin?.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2009-07-05 20:34:00
Zoran Ovuka
Utforskaren. Tack för det!! Bara för att klargöra, jag föredrar att använda ordet patriot istället för nationalist när man i positiva ordalag benämner kärlek till fosterlandet. Eftersom ordet "nationalist" misbrukats och använts både i positiva och negativa ordalag, råder det ingen tvekan om vad ordet patriot betyder. Men jag håller med dig, bara för att man är patriot så blir man i dagens Sverige tagen för xenofob, vilket visar hur långt hjärntvätten gått.
Inlägg #42: Postat: 2009-07-05 20:50:00
Utforskaren
Zoran Ovuka, Patriot låter mjukare och snällt, varför inte? då får det bli patriot som jag är. I jugoslaven under andra världkriget kallades alla jugoslaver för patrioter som deltog aktivt i försvaret av dess länder, så det kan låta lite krigiskt också. Du nämner ordet hjärntvättad, alla befolkningar är nog hjärntvättade tror jag, att vara religiös är en form av att ha blivit hjärntvättad, likaså att vara aktiv eller sympatisör för ett politiskt parti e.t.s Ja nog är vi påverkbara på alla upptänkliga sätt och att vara neutral ter sig som omöjligt vad det än gäller.
Inlägg #43: Postat: 2009-07-22 19:37:00
John Järvenpää
Zoran, jag har semester och har därför inte följt sidan. Kastar in en kort kommenatar till dig. Lycka till med din kvinna i Brazil och passa på att hälsa fotbollslegenden Pelé när du ändå är där. Ska säga till Johan W att ordna det där med polare på Myspace. Ha det gott!
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...