|
Inlägg #1: Postat: 2009-06-16 16:49:00
|
|
Janne B |
Tack Birgitta för denna verklighetsskildring som har många inbyggda reflektioner. Jag skulle kunna skriva mycket om dina olika stycken men avstår just nu. För jag skriver själv på en grej som ligger nära detta.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-06-16 19:31:00
|
|
Pia K |
Alla har vi våra problem att brottas med, därför är det logiskt, att inte spä på problemen ytterligaren när man väl kommit ifrån dem.Den här människan, verkar verkligen inte må bra. Kanske en psykisk störning? Ibland tror vi att det är bara vi som lider, men alla har sin last att dra. Därför tycker jagtvärtemot vad man tror om mig att kärleken, är enda vägen.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-06-16 20:13:00
|
|
Beth4020 |
Då tror jag att du läst texten på ett sätt som är väldigt destruktivt....kanske därför du tror människan har en psykisk störning. Ingen säger att vi inte alla har våra laster, och vad är det som säger att inte kärlek finns för den personen....????
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-06-16 20:33:00
|
|
Beth4020 |
Jag vet inte om du är ute efter att provocera mig Pia, men helt ärligt; du pratar om kärlek och att det är enda vägen.
Om jag inte missminner mig så har jag läst x antal texter av dig där du dragit det manliga könet i leran, spottat på dem och försökt alienera kvinnor och män. Du har också pratat nedlåtande om ungdomar, så vad håller du på med?
Du är knappast den som står för kärlek här på sajten.....
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-06-16 21:50:00
|
|
Pia K |
Jo, jag tror på kärleken. Kärlek är det enda som kan lösa problem och konflikter. Att man inser, att hat och okunskap om vårt ömkliga liv inte bär någonstans och inte gör någon lycklig. Men det innebär ju inte att att man inet får beskriva verkligneten som man uppfattar den?
Du kanske inte har förmågan att se mellan raderna?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-06-16 21:55:00
|
|
Pia K |
Förresten har jag skrivit mycket vackert också! Rätt ska vara rätt. Jag tycker inte heller att alla människor behöver tycka exakt likadant eller uttrycka sig efter en mall, för att få vara med. Jag är inte ute efter att skada någon, men alla kommentarer som jag fått slängda i ansiktet här på sourze, av en viss herre, har nog inte varit bra för min image.
Du som är sjuksköterska kan väl en hel del om det mänskliga psyket? Är det normalt att hela tiden smutskasta folk?
Tyvärr blir det en reaktion från min sida.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-06-16 21:57:00
|
|
Pia K |
Sen trodde jag du beskrev förhållandet till en närstående, som du sluppit? Den personen verkar störd för mig. Det är min reaktion.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-06-16 22:28:00
|
|
Beth4020 |
Jag trodde du menade att jag var störd.....fast vem vet...det är jag kanske :-
jag har själv fått min beskärda del av elakheter här på Sourze för några år sedan. Då begav jag mig till ett annat ställe under något år, slickade mina sår lite och kom tillbaka när jag kände mig stark igen.
Försök att kanalisera det negativa till den som är orsaken....jo, visst har du skrivit positiva saker också Pia, det har jag aldrig sagt att du inte gjort.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-06-17 12:22:00
|
|
Pia K |
Bra att du förstod att jag har andra sidor också!
Ha en bra sommar Beth! Kram Pia
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2009-06-23 00:39:00
|
|
Sunny |
Å Birgitta: Detta gör ont att läsa.Jag tror mig veta ungefär hur det känns.Själv blev jag adopterad av en fostermamma som ångrade sig o försökte bli av med mig från det jag blev 4.Jag sändes tillbaka varenda gång tills jag blev 13.Vad tänkte de vuxna på?? Min biologiska mamma vill inte kännas vid mig.Pappa pedofil möte mig bara för att kunna våldta mig.Ett telefonsamtal från Sös kallade dit mig:han hade fått stroke o min lillasyster som fanns i hans personakt hade vägrat komma sade en sur sköterska.Min lillasyster som han våldtog under hela hennes barndom o avtjände många år i fängelset för. De borde inse att många har goda skäl att inte komma.Jag åkte i alla fall dit vi umgicks lite sporadiskto blev kvar tills hans fru portade mig:hon påstod att jag bara ville ha mera sex med honom! Så för hans egen skull avbröt jsg mina besök.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2009-06-23 00:48:00
|
|
Sunny |
FortsNu kunde han ju inte hälsa på hos oss bakom hennes rygg längre. I hennes ögon var alla barn han våldtagit sexgalna monster som han inte kunde freda sig emot: även förskolebarnen.Men jag insåg att jag inte kunde hjälpa honom nu när han blivit hjälplös o beroende av henne o jag sade det till honom innan vi skildes.Han levde 7 år till. När han dog lät änkan kremera o sprida honom : det var de som ville vandalisera hans grav brödernao lilla syster ville kissa på den.Jag kände aldrig hat emot honom men en stor undran: hur blir man sådan?
|
| |