Inlägg #1: Postat: 2009-06-05 17:25:00
|
Janne B |
Roland Utbult har hela sitt liv varit en starkt verksam socialliberal person. Han samlar in stora belopp till Räddningsmissionen i Göteborg. Han har sett livets alla nyanser. Att utse Utbult till fundamentalist är bara larvigt.
FP har fina opinionssiffror inför EUvalet med Gudruns fi nästan inte går att mäta. Nog märks hennes desparation...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-06-05 17:35:00
|
GunnarL |
Här sitter man och njuter av att det är fredagskväll och att man har två lediga dagar framför sig. Och så får man se Gudrun Schymanns flinande nuna på Sourze. Illamåendet kom omedelbart!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-06-05 18:25:00
|
Lars Nilsson |
#2. Ja, känner det samma!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-06-05 18:44:00
|
Janne B |
Jag har alltid haft ytterst svårt att stå ut med den damens framtoning. För något år sedan dök hon upp som någon slags ny företrädare för nykterhetsrörelsen IOGT. Då höll jag på att ramla av stolen.Utbult har ungefär samma åsikter i familjefrågor som de flesta svenskar hade för 50 år sedan. Jag tror att han har många anhängare i dessa frågor, men mycket tystlåtna. Skrämda till tystnad?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-06-05 19:49:00
|
Kent Kisse |
Vilken pangbild på Gudrun!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-06-05 20:01:00
|
mats hägglöf |
Den gurun schyr man !
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-06-05 20:24:00
|
Janne B |
I mina dystra stunder har jag tänkt "Av-schy-man"
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-06-05 22:30:00
|
snälla mannen |
en otroligt vidrig manssyn har denna kvinna.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-06-05 23:01:00
|
Leif-Arne |
GS har försökt att på något sätt rekonstruera resterna av det FI sokm fullständigt imploderade under några dagars stämma/ kongress eller vad man kallade det. Nystartade partier verkar ha en ofelbar dragning på alla möjliga rättshaverister som om de får verka fritt leder till rena katastrofen. Visst använder hon en retorik som är både utstuderad och ful, men man måste ändå medge att tanten är enveten och något av ett medialt geni.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2009-06-05 23:10:00
|
Bitel E A B |
Gudrun Schyman varför slutade du berätta vad du var efter det att det blev allmänt känt att du var alkoholist?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2009-06-05 23:12:00
|
Sunny |
7 män har dissat Gudruns absolut viktigaste artikel här på Sourze!!! 7 män som garanterar aldrig har behövt riskera sina liv med att göra någon illegal abort o som inte behöver bekymra sig för oönskade graviditetetr. 7 män som jag tror har varit välkommna av sina mammor o inte dumpats på något barnhem? 7 män som uppenbarligen inte ens känner till de senaste årens "backlash" där den kristna högern från USA går hand i hand med Påven.Ni skulle skämmas ifall ni hade begript vad ni egentligen skriver!!
Gudrun är jag däremot inte särsklit förtjust i lika lite som i parteit FI.Livet är tvåkönat: Vi ska leva tillsammans med männen även inom poilitiken.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2009-06-05 23:21:00
|
Leif-Arne |
#11 Det har att göra med kommunikation. Genom hela tiden polarisera mot den ena halvan av mänskligheten, genom att demonisera och genom en del rätt fula debattknep, så missar hon möjligheten att få fram det centrala i sitt budskap. - Hon "vinner" debatten men misslyckas med att övertyga någon annan än de redan övertygade. Följden blir att GS i längden blir en belastning för det budskap hon arbetar för.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2009-06-05 23:24:00
|
Leif-Arne |
Där är du ett strålande exempel på hur man övertygande kan argumentera varför rätt till aborter är viktigt. Du Sunny skriver med empati, medan GS är en kall elitist som till slut faller offer för sin egen smartness.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2009-06-05 23:30:00
|
Sunny |
L-A: Ja min motvilja emot damen i fråga har att göra med att jag upfattar henne just som en iskall elitist: du formulerade dig som jag skulle velat.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2009-06-06 00:11:00
|
GunnarL |
11/ Sunny, jag har inte dissat budskapet! Har jag över huvud taget kommenterat artikeln? Jag dissar Gudrun Schyman, som jag tycker är en ömklig opportunist. En människa som egentligen inte bryr sig ett skit om någon annan än Gudrun Schyman! Och hennes uttalanden om att "svenska män är talibaner", hennes skattefuskande, m.m. diskvalificerar henne från att umgås i möblerade rum! Den enda fråga jag ställer mig är varför fanskapet fortfarande har så stort utrymme i media.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2009-06-06 05:31:00
|
CMO |
"Kvinnor gör abort alldeles oavsett om det är tillåtet eller inte" Kvinnor prostituerar sig ocks oavsett om det ar tillatet eller inte. Manniskor tar droger oavsett om det ar tillatet eller inte. Nar kvinnor och man agnar sig at dessa aktiviteter som ar olagliga i tva fall med vansterns stod utsatter de dig for storre risker an om aktiviteterna skulle vara lagliga. Hur manga liv har t.ex. skordats av svenska politikers drog-fundamentalism?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2009-06-06 05:37:00
|
CMO |
Trots allt, den som genomfor en olaglig abort, tar en olaglig drog, eller prostituerar sig gor i allmanhet ett fritt val och ar medveten om att det innebar en viss risk. En risk som de atminstonde for stunden anser vara acceptabel. Det ar det personliga valet som ar den direkta orsaken till de negativa foljderna. Inte lagarna hur korkade de an ar.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2009-06-06 05:53:00
|
CMO |
Enligt WHO genomfors ca 19 miljoner osakra aborter per ar och ca 68000 kvinnor och 19 miljoner foster dor som en foljd av dessa. Risken att do av en osaker abort ar alltsa i genomsnitt hyfsat liten bara 3.5 av 1000 leder till doden vilket val delvis forklarar att manga valjer att genomga dem.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2009-06-06 07:56:00
|
Kommunisthatare |
Religiös fundamentalism skördar kvinnoliv I DEN MUSLIMSKA VÄRLDEN, borde det ha stått. Men som kommunist skulle Jihad-Gudrun aldrig komma på tanken att kritisera de muslimska terroriststaterna och kvinnornas lidande i dem. För när allt kommer omkring, så älskar kommunister extremistiska regimer, oavsett ideologisk tillhörighet.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2009-06-06 08:13:00
|
Leif-Arne |
#15 Det är en slags trend, den som vill göra politisk karriär behöver etablera och stärka sitt namn som varumärke. Då behöver man medial uppmärksamhet, vilket går att få genom att få ur sig några kontroversiella oneliners, eller skriv en debattext som retar upp lagom många. Nestorn i den tekniken är GS. Problemet är att, om man nu från början hade en ärlig ambition att verka för något, så överskuggas det av de utspel man gjort som förvandlat en själv till en mediepajas. GS strategier har desvärre smittat av sig, framförallt på ungdomsförbunden, ett exempel på detta är den text som Cuf står bakom här på Sourze. Same same but different.
|
|