Fler kvinnor söker sig till naziströrelsen

Den här tråden diskuterar artikeln Fler kvinnor söker sig till naziströrelsen.
Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #1: Postat: 2009-07-16 16:25:00
snälla mannen
Ja visst Kent kisse,du vet väl att det är vi män som är orsaken till att vissa kvinnor tillexempel är otrogna,ljuger å beter sej allmänt vidrigt till den dom sedan påstår sej älska sååå mycket.Det kan ju aldrig vara så att dom själva väljer att vara otrogna,ljuga å bete sej allmänt vidrigt för att dom själva är helt jävla brända i huvet???? -Nämen det går ju inte enligt pia k ,det är bara VI män som gör sådana taskiga saker.Alla Kvinnor enligt pia k är små söta,oskyldiga änglar med noll sexlustar eller känslor medans ALLA män är perversa å tänker jämt på sex,å får dom inte det så blir dom sura eller är otrogna.konstigt att man inte kan ta allt Pia k skriver om på allvar.... ???
Inlägg #2: Postat: 2009-07-16 18:38:00
dok99
Intressant att när någon politisk riktning som ikke är önskvärd av etablissemanget ska beskrivas så är sympatisörerna alltid lågutbildade. Underförstått att om dom bara hade haft mer utbildning så hade de varit sossar som alla andra. I den här artikeln beskrivs de dock också som intresserade och kunniga. Hur ska då avvikelsen förklaras....
Inlägg #3: Postat: 2009-07-16 19:38:00
Utforskaren
Vi har kommunister av kvinnligt kön vad har de för utbildning? Alla politiska organisationer har en svans av samhällets bottenskrap och V toppar listan i den frågan om totalt obildat folk eller för att vara snäll de är inte dummare än nazister.
Inlägg #4: Postat: 2009-07-16 21:35:00
Utforskaren
När man talar om vänsterpartiet så finner man strax en syndabock. Hallands starke man i vänstern Sasa Sacipovic åtalas nu för för upprepade fall av kvinnovåld.Sacipovic hotas utav uppsägning från sitt jobb som chef för Hallands rättspsykiatri.
Inlägg #5: Postat: 2009-07-17 18:21:00
Jocke S-43
Det har aldrig framkommit tydligt i "modern tid"/i dagens debatt, hur stor andel kvinnor som röstade fram Hitler. I mycket en "kvinnornas charmgosse" att döma av arkivfilmer iaf. Och siffror på antalet röstande resp. på nazipartiet, antyder möjligen att det kan ha varit kring hälften kvinnor, plus minus några procent. Skulle varit intressant med ett förtydligande, någon? I alla fall så lär den mest nazitrogna yrkeskåren ha varit läkarna.
Inlägg #6: Postat: 2009-07-17 19:07:00
GunnarL ej inloggad
5/Jocke S-43, Nazisterna var klart emot feminismen. "Emancipera kvinnorna från emancipationen" var en paroll. Trots detta fick NSDAP lika höga röstsiffror av kvinnorna som av männen i de sista valen innan Hitlers maktövertagande. Kommunistpartiet - som var det mest uttalat feministiska - hade den klart lägsta andelen kvinnliga väljare. Intressant artikel i ämnet: www.peterenglund.com/textarkiv/nazikvinnor.htm.
Inlägg #7: Postat: 2009-07-17 20:35:00
Jocke S-43
6 Ja det var ju en intressant länk, "från GunnarL ej inloggad". Tyvärr så fungerade inte länken just nu i alla fall. Men om uppgifterna stämmer så visar det ju än en gång att feminism och kvinnor/kvinnlighet inte är samma sak. Naturligtvis. Precis som att diverse manliga avarter inte är samma sak som män/ manlighet!
Inlägg #8: Postat: 2009-07-17 20:44:00
Jocke S-43
I alla fall så kan jag nämna att fascismen, som kom innan nazismen, i början hade ett samarbete med feminismen i Italien. Syftet då var tydligen att skydda hemmafrun som de italienska kommunisterna ville ha ut i yrkesarbetet. Har tyvärr ingen länk om detta, men det har varit uppe i något media för inte så länge sedan. Varför är nu allt detta intressant? Ja det får var och en räkna ut själv, med tanke på den nuvarande svenska otroligt ytliga debatten i detta ämnesområde!
Inlägg #9: Postat: 2009-07-17 22:52:00
GunnarL ej inloggad
7/ Jocke, Länken är i alla fall rätt skriven - jag har kollat. Slå dock inte punkten efter "htm", den punkten var bara avslutning på min mening. Men artikeln är intressant - bl.a. införde Hitler guld-, silver- och bronsmedaljer för de kvinnor som födde många barn. Bronsmedalj för fem barn, silver för sex och guld för sju eller flera barn. Om en medlem av Hitlerjugend mötte en kvinna med en sådan medalj måsta han hälsa henne på samma sätt som om hon varit en officer.
Inlägg #10: Postat: 2009-07-17 23:10:00
Jocke S-43
Nåväl, om man skall vara petig så var länken inte rätt, just genom den extra punkten. Därför kom jag inte in. Men tack ändå för artikeln, den var intressant. Det finns naturligtvis invändningar eller kritik man kan göra mot den, inga länkar och något förenklade slutledningar. Man kan ju undra t.ex. varför kvinnorna röstade för en "kvinnofientlig ideologi." Här har P E inte tänkt till ordentligt.
Inlägg #11: Postat: 2009-07-18 23:45:00
Kent Kisse
Ja, du, snälla mannen, det är otroligt att sådant här manshatande trams får publiceras.
Inlägg #12: Postat: 2009-07-19 00:56:00
snälla mannen
Håller fullständigt med dej Kent kisse.
Inlägg #13: Postat: 2009-07-19 03:05:00
Kent Kisse
Tack, snälla mannen. Vad Pia borde skriva om är i stället hur kvinnor kan rösta på Fredrik Reinfeldt - eller hur män kan göra det för den delen. För om man kan rösta fram en person som Fredrik Reinfeldt är det inte så konstigt att Adolf Hitler blev framröstad en gång i tiden. Men det får man väl inte skriva på Sourze? Alla politiska syndabockar måste väl tillhöra SD?
Inlägg #14: Postat: 2009-07-19 09:38:00
Utforskaren
Att tillhöra SD går att jämföra med att tillhöra vilket riksdagsparti som helst. Om man lussynar SD och deras politik börjar de att likna Folkpartiet alltmer som ingen kan bli riktigt klok över varför dessa partier finns till, vi kan kalla dem för jamspartier som vänder kappan efter vinden till försök att bli omtykta, är det politik de sysslar med eller är det just politik som den ska vara? De övriga partierna struntar i om de faller folk i smaken, när tog de sist någon större hänsyn till vad "folket tycker" då får man nog vrida klockan tillbaka ett halvsekel. Det skamliga är av våra folkvalda har gjort politiken till ett självändamål för den egna karriären skull, om inte alla men de flesta fungerar så.
Inlägg #15: Postat: 2009-07-19 10:45:00
Jocke S-43
11 Pia K kan konsten att provocera envar! Och möjligen medvetet. Men just här i denna artikel kan åtminstone inte jag se någoot manshatande, tvärtom skulle jag hävda, snarare en viss moderation i könsneutral riktning. Eller vad?
Inlägg #16: Postat: 2009-07-19 11:32:00
Jannebru
Bakom Utforskaren ligger nog Arne Holmström /Arho/ som man kan googla på och få fram hans personbeskrivning för Sourze.Felstavningar, meningsbyggnadsfel,bristande logik mm är ArHo:s kännetecken. Han gör allmänna påståenden som bara gäller honom själv.Vissa meningar börjar som påståenden och slutar som frågor.Vad vet skrivaren om "de flesta" politikerna? Sannolikt inget alls! Har Utforskaren noga studerat Folkpartiets omfattande program vid sidan av SD torftiga rader? Det har han givetvis inte!
Inlägg #17: Postat: 2009-07-19 13:31:00
Utforskaren
Hoppsan Jannebru det var inte lite av spekulationer som inte har någon relevans, sköt du ditt så sköter jag mitt begrips!
Inlägg #18: Postat: 2009-07-19 17:37:00
Kent Kisse
Man måste kunna läsa mellan raderna, Jocke. Se det hon skrivit i en större kontext. M.a.o.: vad har hon skrivit förut?
Inlägg #19: Postat: 2009-07-19 19:38:00
Jocke S-43
18 Jovisst, och i de fallen kan jag hålla med. Men just därför tycker jag ändå man måste se var artikel för sig. I alla fall kommentera den för vad den är. Kvinnokritisk men ej mansfientlig i detta fall.
Inlägg #20: Postat: 2009-07-19 20:13:00
Kent Kisse
Då kommer hon kanske snart med ett djurkritisk artikel också, Jocke?
Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Laddar...