Jämställdheten kostar kvinnan för mycket

Den här tråden diskuterar artikeln Jämställdheten kostar kvinnan för mycket.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2009-05-28 14:33:00
Kent Kisse
En fördomsfull artikel om män i allmänhet blir som synes publicerad, men vem tror att en lika fördomsfull artikel om t.ex. judar hade blivit publicerad? Och jag undrar om en lika fördomsfull artikel om kvinnor i allmänhet hade blivit publicerad. Att Pia har fått hjärnsläpp råder det alls ingen tvekan om.
Inlägg #2: Postat: 2009-05-28 15:23:00
Thomas L. Aabo
Denna var under lågvattenmärket.
Inlägg #3: Postat: 2009-05-28 15:35:00
Leif-Arne
Detta med orsak och verkan. Slutsatsen att våldsbrotten mot kvinnor ökar pga jämställdhet, är lika begåvad som slutsatsen att de med stora näsor är mer intelligenta än de med små. Där finns en samvarians i båda fallen, samtidigt som man gör misstaget att bortse från aandra möjliga orsaker. Jag håller för egen del långt mer sannolikt ett orskverkansamband mellan alkoholkonsumtion och våldsbrott. Fråga vilken polis som helst.
Inlägg #4: Postat: 2009-05-28 15:59:00
mats hägglöf
" Den första kvinnan jag gifte mig med möjliggjorde tack vare hennes marktjänst min karriär. Min karriär möjliggjorde för mig att kunna gifta mig med min nuvarande". " Kvinnor jobbar lika bra på alla nivåer och behöver därför ej avancera ". Två faktiska
konsekvenser av den så kallade jämställdheten, oändligt mera verklighetsnära än de slutsatser Pia K drar!
Inlägg #5: Postat: 2009-05-28 16:26:00
CMO
#4 Det första frågan är väl om våldet mot kvinnor verkligen ökat. Men att kräva att Pia K ska veta vad hon skriver om är helt orealistiskt.
Inlägg #6: Postat: 2009-05-28 21:33:00
Kent Kisse
Pia, du behöver inte fundera längre. Ja, du har gjort bort dig nu igen.
Inlägg #7: Postat: 2009-05-29 13:25:00
snälla mannen
Ha,ha,ha ja det kan jag verkligen hålla med dej om Kent Kisse.Finns det någe mer avtändande än när vissa kvinnor tycker man inte ska lägga sej i deras "affärer"... ???
Inlägg #8: Postat: 2009-05-29 13:44:00
Leif-Arne
Jag tycker att kommentarerna bör vara relevanta i sak, personangrepp är både ovidkommande och lågt.
Inlägg #9: Postat: 2009-05-29 14:27:00
Magnus....
Som vanligt är dina skrivelser så fylld av tokigheter att det inte finns någon början eller slut. Vi börjar väl med ett axplock:

”Ofta tar kvinnan initiativet till skilsmässa.”

Var har du fått de siffrorna ifrån, alltså att kvinnan oftare tar initiativet till skilsmässa än män?
Inlägg #10: Postat: 2009-05-29 14:27:00
Magnus....
”En kvinna hittades död på en cykelväg i natt. Får kvinnor sätta livet till för sin strävan efter jämställdhet?”

Hon blev utsatt för ett våldsbrott av en främmande man som inte kände henne sedan tidigare enlit vad de hittills berättat om fallet. Var knappast för hon var strävade efter jämställdhet som hon fick sätta livet till.
Inlägg #11: Postat: 2009-05-29 14:28:00
Magnus....
”Det finns och har alltid funnits äktenskap som fungerat perfekt hela livet, både för barnen och föräldrarna, men de är inte många.”

Bara för att ett äktenskap inte fungerar så betyder det ju inte att det beror på att det saknas jämställdhet i förhållandet.
Inlägg #12: Postat: 2009-05-29 14:28:00
Magnus....
Hon blev utsatt för ett våldsbrott av en främmande man som inte kände henne sedan tidigare enlit vad de hittills berättat om fallet. Var knappast för hon var strävade efter jämställdhet som hon fick sätta livet till.

”Det finns och har alltid funnits äktenskap som fungerat perfekt hela livet, både för barnen och föräldrarna, men de är inte många.”

Bara för att ett äktenskap inte fungerar så betyder det ju inte att det beror på att det saknas jämställdhet i förhållandet.

”Och kvinnan som hittades död på cykelvägen. Är det priset kvinnan får betala för sin jämställdhet?”

Hon blev utsatt för ett våldsbrott av en främmande man som inte kände henne sedan tidigare. Var knappast för hon var strävade efter jämställdhet som hon fick sätta livet till. Återigen måste du lära dig att läsa nyheter åtminstone.
Inlägg #13: Postat: 2009-05-30 14:46:00
Kent Kisse
Ja, snälla mannen, om kvinnan föreslår gruppsex tillsammans med henne och hennes andra "affärer".
Inlägg #14: Postat: 2009-05-30 14:56:00
Kent Kisse
Nu är det ju också som så att våldet mot kvinnor har ökat i takt med invandringen. Som man anser jag att detta är ett pris kvinnan gott och väl kan betala för den mångkulturella sakens skull.
Inlägg #15: Postat: 2009-06-01 02:39:00
snälla mannen
Håller fullständigt me dej Kent Kisse! En klockren kommentar!
Inlägg #16: Postat: 2009-06-01 11:40:00
Joakim_J
Detta var den mest fördomsfulla och något av det mest korkade svammel jag läst på evigheter. Så ofattbart idiotiskt och så sinnesjukt jävla fel. Var du full när du skrev detta?
Inlägg #17: Postat: 2009-06-01 11:55:00
pensionär
" Du skall icka hava fördomar"ty då går det åt skogen...
Inlägg #18: Postat: 2009-06-01 13:04:00
Peter101
Heregud vilket skräp....
Menar du allvar med denna artikel?
Hur mycket fel får man ha och ändå publicera på Sourze... och jag meanr sakfel int vilka åsikter man har.
Inlägg #19: Postat: 2009-06-01 14:37:00
Kent Kisse
Ja, snälla mannen, om Pia kan så kan jag.
Inlägg #20: Postat: 2009-06-01 20:10:00
snälla mannen
Jag blir alltid lika glad varje gång jag läser dina kommentarer Kent Kisse.Stackars Rebellrobban hade det nog inte lätt.Fick så otroligt mycket oförtjänt skit för att han röt ifrån och inte ville bli vare sej lurad eller en toffel....
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...