|
Inlägg #1: Postat: 2009-05-25 00:04:00
|
|
Lars Nilsson |
Ser dessvärre att det här och där saknas eller är något litet ord för mycket. Beklagar. Varför ser man det först efteråt? Ett gigantiskt mysterium!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-05-25 01:12:00
|
|
Sture Lundh |
Lars Nilsson hela invandingsförfarandet sker godtyckligt från fall till fall, för vem som ska få stanna i vårt land. Att de sk flycktingarna är tvungna att dikta ihop snyfthistorier för att få sin plats i solen är ju fullt naturligt. Men att "de dumme svede" som svenskar blir kallade utomlands blir grundlurade, det skrivs det aldrig om att så är fallet, alla är välkommna att gråta med de stackars flycktingarna för att de skall få stanna i landet. Det är märkvärdigt att förföljda människor som riskerar liv och lem i sina hemländer son skäl att få uppehållstillstånd i Sverige, åker hem på semester varje år till sitt hemska land de rymt ifrån? SCB kan redovisa siffran 3,5 som egentliga flycktingar som fått stannat i Sverige, så majoriteten av invandrarna är lycksökare, med en och annan som kommit hit av andra skäl.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-05-25 01:53:00
|
|
Kent Kisse |
Sture, bland alla dina språkfel fäster jag mig framför allt vid ett: "flycktingarna". Inte bara för att du upprepar det.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-05-25 01:56:00
|
|
Kent Kisse |
Annars måste jag säga att detta var en väldigt intressant artikel av Lars Nilsson. Detta tål att diskuteras.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-05-25 05:01:00
|
|
Sture Lundh |
Är tillbaka efter nattronden och fick lite tid över att svara vår förtjusande kisse med sin skarpsynta blick, att upptäcka det jag redan själv sett. Men så kan det bli när man måste hasta på och struntar i stavfel för att plikten kallar. Jag håller med dig din jamare att den här artikeln är bra att ventilera, det är så mycket som sopas under mattan om samhällets olägenheter. Säkert som amen i kyrkan vill vi få reda på hur våra tjänstemän sköter sina ämbeten och i sak har de faktiskt en skylldighet att redovisa vad som händer vid flyktingmottagningarna, tyvärr är det politiker som vill tysta ned de rätta förhållandet och sätter munkavle på tjänstemännen. Faktum är, i stort sett så är det vanliga tjänstemän på myndighetsposterna som har en otillbörlig makt, som går till en överdrift, som många av oss fått umgälla med nitiska damer som inte vill kompromissa i sin "maktlystnad" som ter sig dumt, beroende på en påtaglig brist utav ett logiskt tänkande.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-05-25 12:05:00
|
|
Janne B |
DETTA är en viktig artikel för mig för att den innehåller en rad fakta som var delvis okända för mig. Så tack författaren.Om ärendet är viktigt så är stavfelen mindre viktiga.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-05-25 14:00:00
|
|
JorgenCarlberg |
Vaken reaktion över antalet flygningar. Det kanske säger en hel del om att en hel del affärsresenärer åker dit och gör affärer och att Manhattan ligger i lä? Det är väll inte så konstigt att man som Irakier vill fly ett ockuperat land, ett land där man är rädd för att gå ut för att sprängas i luften eller våldtas av amerikanska styrkor? Den marxistiska reformen räknade kallt med att man måste eliminera 10-20 procent av befintlig elit för att få igenom sin reform. Den här högerreformen börjar likna dom siffrorna då 1.2 miljoner barn rapporterades döda som ett resultat av FN sanktioner i mitten av 90 talet och att att man nu pratar om 1 miljon döda irakier sen 2003.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-05-25 14:38:00
|
|
Kent Kisse |
Ja, Sture, och jag är litet extrem när det gäller vissa frågor. Jag är t.ex. inte för religionsfrihet i Sverige. Endast kristendom borde få praktiseras. Absolut inte islam.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-05-25 14:47:00
|
|
YngveKarl |
Jag kan hänvisa till min artikel"Utvandringens betydelse" Sourze Yngve Karlsson sidan 11 Citat från Carl Grimbergs " Svenska folkets underbara öden":" Emigrationen har vållat vårt land en förlust av bortåt en miljon människor som utvandrat. Nästan idel unga, och arbetskraftiga människor var det. Sin utbildning hade de fått på bekostnad av Sverige. Men när de kunde börja göra nytta för sig, så blev det ett annat land, som skördade frukterna av deras arbetsduglighet. Följden blev också att Sverige fick i förhållande till folkmängden onaturligt stort antal åldringar och barn men brist på arbetsföra personer."
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2009-05-25 15:10:00
|
|
Kent Kisse |
Har man utbildat sig i Sverige skall man också arbeta i Sverige. Försöker man fly skall man infångas och buras in.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2009-05-25 15:18:00
|
|
Sture Lundh |
/YngveKarl jag har suttit en stund och räknat efter hur många jag känner till som emigrerat och kom fram till 23 personer och en av dem är en kusin som stack till Australien för ca 25 år sedan. Som jag inte hör något om numer av okänd anledning.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2009-05-25 15:22:00
|
|
Sture Lundh |
Kent Kisse tänk på de välutbildade invandrarna som blåst sina länder med sin kunskap.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2009-05-25 15:25:00
|
|
CMO |
#11/ Okänd anledning!? Hade jag varit släkt med ArHo hade jag också flyttat till Australien och aldrig mer hörts av.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2009-05-25 15:29:00
|
|
Sture Lundh |
CMO jag är inte släkt med Arne eller Arho som är hans förlängda initsialer.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2009-05-25 16:03:00
|
|
Kent Kisse |
Ja, men då kanske det jämnar ut sig, Sture?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2009-05-25 22:13:00
|
|
CMO |
#14/ Ok, hade jag varit släkt med "Sture Lundh" hade jag också flyttat till Australien och aldrig mer hörts av.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2009-05-25 22:15:00
|
|
Kent Kisse |
Om jag hade varit Sture så hade jag emigrerat till Australien och aldrig mer hört av mig till Sture.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2009-05-25 22:52:00
|
|
Sture Lundh |
Om inte jag varit Sture Lundh hade vi kunnat gjort sällskap.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2009-05-25 22:57:00
|
|
Sture Lundh |
Om du varit Kent Kisse så hade det varit dags att emigrera. Sköt om dig på din resa.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2009-05-26 12:04:00
|
|
ArHo fråga |
VAR GÅR GRÄNSEN FÖR SUNT FÖRNUFT:
Tycker en normalt funtad människa att grannen har rätt till din lägenhet, att han kan komma och gå som han vill mellan sitt och ditt boende och som ett ytterligare påfund skall du bjuda honom på middag och se till att din granne inte saknar pengar som du glatt ger till honom utan minsta motprestation. Sätt den här beskrivna bilden i paritet med vad vår mångkultur handlar om, som är ett större perspektiv men ändå är i sak detsamma vad du tillåter grannen att göra, som profiterar på dig och dessutom begår hemfridsbrott.forts.
|
| |