Sverige - blåst igen?

Den här tråden diskuterar artikeln Sverige - blåst igen?.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2009-05-26 12:04:00
ArHo fråga
forts. Denna beskrivning är i sak korrekt tillåten som handlig av våra folkvalda, som vi själva röstar för, så att mångkulturen kan fortsätta som politikerna kräver av oss? Bara de som lever sig in i begreppet "orsak och verkan" förstår vad som händer med vårt land in i fördärvet, med den toppade massinvandringen som förstärker den sociala orättvisan m.m. som blir än större i ökad takt med ohämmad invandring, som svenska folket är tvungen att acceptera, bara för att vi röstar på invandrarpartierna i riksdagen. Jämför det här med vad du själv har för värderingar, om du verkligen vill värna om svenska folkets fri och rättigheter som en motpol till den rådande regimen som vill förgöra alla svenska värden till förmån för de sk nya svenskarna.
Inlägg #22: Postat: 2009-05-26 16:03:00
Thomas L. Aabo
Bra igen Lars.
Inlägg #23: Postat: 2009-05-26 18:43:00
Kent Kisse
Men då jag är Kent Kisse stannar jag kvar.
Inlägg #24: Postat: 2009-05-26 18:55:00
Sture Lundh
Kent Kisse, lova det också på det bestämdaste, jag vill inte veta utav några lovade brutna löften och hur skulle vi klara oss utan dig här.
Inlägg #25: Postat: 2009-05-26 20:44:00
Kent Kisse
Ni hade inte klarat er särskilt galant. Ni hade misskött er å det grövsta. Men nu när jag är här så håller ju till och med Lars Nilsson sig i skinnet.
Inlägg #26: Postat: 2009-05-26 20:45:00
Kent Kisse
Jag lovar å det bestämdaste att stanna kvar. Hur länge vet jag ej.
Inlägg #27: Postat: 2009-06-01 12:06:00
Pontus Karlsson
Varför är det förvånande att människor vill återvända till sina hemländer för att hälsa på släktingar och sådant? Det är väl knappast samma sak att kortvarigt återvända till ett krigsdrabbat land och att bo där? Naturligtvis står det inte arkebuseringspatruller på flygplatsen och avrättar alla återvändande flyktingar, men det är ändå farligt att vistas i många av dessa länder under längre tid. Min kompis farbror blev utvisad till El Salvador och han blev mördad med ett skott i pannan några år senare. Det var så klart inte migrationsverkets fel, men är det konstigt att familjen ville att han skulle få stanna i Sverige? Jag tror inte alls att Sverige är blåst. Alla inblandade fattar nog att det går att leva i dessa länder; det är bara att flykten till Sverige erbjuder en chans till ett bra liv istället för en kamp för överlevnad.
Inlägg #28: Postat: 2009-06-01 12:09:00
Pontus Karlsson
Att familjer åker tillbaka till sina hemländer för att hälsa på, med svenska pengar på fickan och en trygg tillvaro i Sverige att återvända till, innebär verkligen inte att det inte vore en fullkomlig katastrof för dem om de tvingades lämna vad de byggt upp i Sverige och leva sina liv under hot av våld, laglöshet och bomber i ett urfattigt land. Vad många svenskar tycker är att vi har ett visst ansvar för de flyktingar som har kommit hit och skapat sig ett liv här, trots att det inte innebär omedelbar död för dem om vi skickar tillbaka dem.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...