|
Inlägg #1: Postat: 2009-05-29 22:46:00
|
|
Lars Nilsson |
Kul vinkling. Vill egentligen inte rubba Din uppfattning om att Du haft ett roligare liv än dina klasskamrater som visat en högre grad av energi och målmedvetenhet, men tänk om Du haft ett ännu roligare liv - med just ett större mått av dessa egenskaper? Lite tycker jag nog Din tes är den som ibland framförs som självtröst av många med ett fattigt, innehållslöst och uselt liv; man är inte lyckligare för att man är rik. Men tänk om man är det? Förutsättningar saknas åtminstone inte! Helt oavsett hur samhällsnyttig man är.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-05-29 23:02:00
|
|
GunnarL |
Jag tror inte för ett ögonblick att Lennart Karlsson varit slö och likgiltig - i så fall hade han inte haft förmågan att skriva alla dessa roliga artiklar. Snarare tror jag att han i likhet med broder Yngve och broder Ivar som Yngve skrivit mycket om här på Sourze har varit vetgirig och ambitiös. Sånt sitter liksom i generna! Att lycka hör ihop med rikedom tror jag heller inte på! De empiriska bevisen på motsatsen är överväldigande. I mellanmjölkens land tror jag att "lagom är bäst", dvs. ingen materiell nöd men heller inget onödigt överflöd. Vem kan tänka sig en tråkigare och mer meningslös ålderdom än att ägna sin lediga tid till att räkna pengar? Då är man i sanning fattig!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-05-29 23:17:00
|
|
Lars Nilsson |
#2. Nej, jag tror inte heller att LK varit slö och likgiltig och han har säker haft och har ett bra liv. Men nu är det så Gunnar jag förstår att jag avslöjar något djävulskt som inte passar den indoktrinerade sossementaliteten att rika inte alls sitter hemma på kammarn och räknar pengar och glor på kontoutdrag. Det är förbluffande ofta hur skoj man har för stålarna under tiden man spenderar dom. Jag lovar!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-05-29 23:27:00
|
|
GunnarL |
3/ Snälle Lars Nilsson. Jag känner mycket väl till fördelen med att ha lite pengar att spendera, något som även jag omfattas av, trots att jag fortfarande jobbar. Men jag försäkrar Dig att jag också känner till ett flertal väldigt rika personer inbitna moderater i regel och en del centerpartister som är så förbannat snåla att de - i våndan av att ge ifrån sig någonting - skriker när de skiter!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-05-29 23:35:00
|
|
Lars Nilsson |
#4. Lustigt att Du säger det. Själv känner jag medelinkomsttagare med precis samma egenskaper.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-05-29 23:41:00
|
|
Lars Nilsson |
Forts. Och som dessutom varken är moderater eller ceterpartister.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-05-29 23:42:00
|
|
Lars Nilsson |
Eller kanske heter det centerpartister.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-06-01 15:50:00
|
|
Thomas L. Aabo |
En debattör med förmågan att vara rolig. Tack för det!
|
| |