|
Inlägg #21: Postat: 2009-05-21 17:03:00
|
|
CMO |
#18 Inte "motorstopp" utan "stall" pga för låg airspeed. Planet måste hålla en viss fart för att flyga stabilt. Planet ramlade i stort sett rätt ner pga instabilitet ungefär som JAS kraschen i Stockholm, om jag fattat rätt.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2009-05-21 18:06:00
|
|
Leif-Arne |
#21 Att råka stalla vid landning med en hangglider är inte kul, jag råkade göra det i Tväråvalvet när jag skulle ta mitt cert. Rakt ned från ca 5 meter, som tur var i snö. Regeln är; ha alltid tillräckligt med fart vid landning.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2009-05-21 21:47:00
|
|
Lars Nilsson |
Nu finns det skojigare konspirationsteorier som jag antar Rosvall, PG och andra också sväljer helt och fullt. En sådan är att USA:s bilidustri i samarbete med oljebolagenvilka andra förresten? köper upp alla patent som tagits fram om miljöriktiga bilar och då främst sådana som avser batteridrivna. Den är också kul. Själva har vi en dotter som doktorerat i ämnet och jobbat med utveckling av batterier inom bilidustrin. Piratpartiets Amelia Andersdotter, skriver på Newmill en artikel på temat. Att bilindustrin,i maskopi med oljebolagen skulle sitta och tjuvhålla på fantastiska patent visar bara hur snurrig Piratpartiets tankar är. Men här på Sourze nappar sägert många.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2009-05-21 21:49:00
|
|
Lars Nilsson |
#23. Men medger att den konspirationen är mer kul än den om 9/11?
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2009-05-21 21:53:00
|
|
Leif-Arne |
Finns patentet på trampbil med i konspirationen?
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2009-05-21 21:57:00
|
|
Lars Nilsson |
Men det är klart tror man på att judarna den vanligaste tolkningen i arabvärlden står bakom 9/11, så varför kan man inte tro att amerikansk bilindustri av rent ekonomiska skäl ruvar på patent som skulle förändra miljötänket. För Japansk bilindustri och Europeisk behöver naturligtvis ingen konspirationsteoretiker bry sig om. Det är ändå USA som bestämmer. Även i den världen. Eller hur Rosvall, PG och andra?
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2009-05-21 22:08:00
|
|
GunnarL |
26/ Det mesta som skrivits här är naturligtvis rena tramset. Men en sak - beträffande fordonsutveckling - skulle jag egentligen vilja veta! När Balzar von Platen dog så testamenterade han en bilkonstruktion till Volvo. Han påstod själv att den var så nära en "evighetsmaskin" som man över huvud taget kunde komma vari jag tolkar att det rörde sig om någonting extremt energisnålt. Sen har det aldrig hörts en nysning om detta. Den frågan skulle egentligen upp på bordet. För von Platen var i motsats till oss som skriver här ett genuint snille!
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2009-05-21 22:11:00
|
|
GunnarL |
f/ Ett förtydligande: Jag avser den Balzar von Platen som uppfann kylskåpet - inte han som byggde Göta kanal. Fast den senare var förmodligen ett snille han också.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2009-05-21 22:30:00
|
|
Leif-Arne |
Inte att förglömma professor Baltazar. En bit in i klippet syns professorn med, förmodligen, mycket miljövänlig bil. Men han verkar en smul ovarsam med att ge fruktodlaren ryska vitaminer till sina odlingar. Länk: youtube.com
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2009-05-21 23:24:00
|
|
Lars Nilsson |
För övrigt är nog Piratpartiets politik lika ogenomtänkt som Miljöpartiets. Dess EU-kandidat, riksdagsledamoten Bodil Ceballos, gjorde bort sig i en radiodebatt med moderaten Susanna Haby härondagen när hon skulle förklara miljöpartiets vilja att minska koldioxidutsläppen i världen med 80 procent. Svaret från partiets tredjenamn blev:
- Vi menar att 40 procent ska ske i EU-länderna och 40 procent i länderna utanför…
Det där med ekonomi och procenträkning har nog aldrig varit MP:s riktigt starka sida.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2009-05-21 23:48:00
|
|
GunnarL |
30/ Det här hörde jag också Nilsson och funderade en del över uttalandet. Men det är klart - kan man spara 40 inom EU och 40 i länderna utanför så får man ju ihop 80! Lätt som en plätt och problemen är lösta - fastän det inte direkt stämde med mitt sätt att räkna! Märk väl att detta är åsikter från människor som uppbär höga löner bekostade av skattemedel. "Är det konstigt att man längtar bort nån gång...." med Anna-Lena Löfgren?
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2009-05-22 00:01:00
|
|
GunnarL |
f/ När jag tänker efter så kanske det är så man skall behandla matematiska problem. Jag blir smått avundsjuk, när jag sitter och tänker på alla derivator och dubbelintegraler jag själv brottats med utan att få ett uns uppskattning av samhället. Jan Björklund är nog rätt ute när han vill ha elitklasser för matematiskt begåvade ungdomar. Där kan man lära sig att 40 40 80. Och så rullar galenskaperna vidare......Fan vet hur det slutar - men det går nog bra. Man får vara optimist!
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2009-05-22 09:42:00
|
|
Lars Nilsson |
#32. Själv grunnar jag på vad som skulle bli konsekvenserna av att EU sparar 60 och övriga också 60. Dvs 120. Backar bilarna då vare sig man vill eller inte?
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2009-05-22 09:48:00
|
|
Leif-Arne |
Jag känner en f.d. torghandlare som fyllde sin lastbil med ett restparti vindruvor från frihamnen och for upp till Rättviks marknad. Han sålde druvorna för 2 kr halvkilo och 5 kr kilot. Enligt uppgift så sålde han nästan bara druvor kilovis.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2009-05-22 10:14:00
|
|
Banestyrelsen |
40 av vad är ju frågan. Vill mupparna 1 minska den egna förbrukningen inom EU med 40, eller 2 minska med en mängd som motsvarar 40 av världsförbrukningen. Om 1 så blir 40 40 inte 80 av världsförbrukningen, om 2 så överskrider den minskningen EU:s totala förbrukning.
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2009-05-24 13:27:00
|
|
open minded |
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2009-05-24 18:26:00
|
|
utomordentligt |
Eftersom svenska media och deras 18 000 journalister inte vill eller vågar säga sanningen så får väl var och en själv försöka ta reda på den!!!!!!!!!!!!!!
Googla på: "JEROME HAUER" "WTC 7" ANTHRAX ...... Och du hittar länkar som får dig att förstå:::::::: THE KEY PLAYERS OF 9-11 Who is Jerome M. Hauer? Länk: rumormillnews.com
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2009-05-24 18:30:00
|
|
utomordentligt |
Länk: rumormillnews.com .... är ett svar som får dig att förstå 911 om du
Googlat på: "JEROME HAUER" "WTC 7" ANTHRAX .... Fortsätt sen att leta på "JEROME HAUER". Han är en av deras nyckelspelare i 911.
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2009-05-30 14:53:00
|
|
open minded |
att medierna skulle skapa konspirationsteorierna är bs. desssa skapas av enstaka eller flera individer. medierna snarare motarbetar dessa teorier. eller skriver ingentin alls om dessa. hur kan det komma sig att medierna inte gör det? anledningar finns många. de flesta mediakanalerna ägs eller styrs av samma nätverk av människor världen över. ett bra exempel är afb. numera även tvfyra. det roliga är att de flesta i landet är så hypnositerade av allt skräp som visas i media.själv har jag slutat med att läsa dagstidningar och att titta på tv vilket har gjort livet mer avslapnat och intresant. testa.
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2009-05-30 15:15:00
|
|
open minded |
det är rätt roligt att läsa vissa individers inlägg här på sourze. de har massor att säga men de har ingen aning om vad de talar om. de tror att de är så pålästa och vet allt,men det är inte riktigt så. bara för att en person läser en dags tidning och tittar på nyheterna så betyder det inte att de vet hela sanningen om sakerna i fråga.läste tillexempel en artikel på en nyhetssida som säger en sak till folket, men i verkligheten när man vet bakgrunden till detta så är sanningen helt annat. vart kommer källan ifrån i den nyheten du läser. är det personen i fråga eller är det en reproduktion av en artikel som en annan källa har skrivit. så hur kan du egentligen veta vilka källor dessa nyheter kommer ifrån? till skilnad från konspirationsteorier som skapas av ensilda personer,med namnet på artikeln eller nyheten DE har skapat.för tusn vakna ur mediatrancen. där har ni en god andledning till värför teorierna väger mer för mig som person.
|
| |