Eurovision Song Contest - ett USA-komplex

Den här tråden diskuterar artikeln Eurovision Song Contest - ett USA-komplex.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2009-05-17 22:57:00
Lars Nilsson
Ett sätt att höja bildningsnivån i USA vore att ge statstelevisionen i uppdrag att sälja in den utmärkta serien "Anslagstavlan". Och varför inte samtidigt kränga av några av de femtioelva containrar Östtyska barnprogram som bara ligger och dammar och där upphovsrätt saknas.
Inlägg #42: Postat: 2009-05-17 23:13:00
CMO
#Jaha nu fick GunnarL mindrevärdeskomplex igen.
Inlägg #43: Postat: 2009-05-17 23:19:00
Leif-Arne
Nåja, man kan väl ändå med viss rätt hävda att riktigt töntiga underhållningsprogram är något som är globalt. Därför kan man anta att de har sin funktion att fylla trots allt. Ibland blir det inte som man tänkt sig. 1963 ? Skrevs en låt till ett TV programm i NRK som hette "cowboytimen", eller nått. Country har alltid varit stort i Norge. Den som skrev låten tog i allt vad han orkade med klichéer och "crying in my beer" teman. Läten kallades "Gråtende sky". NRK vägrade spela låten för man ansåg det vara värsta sortens pekoral. Men folk gillade den och den blev en brottarhit. Även i Sverige med Anna-Lena Lövgren, då hette låten Regniga natt.
Inlägg #44: Postat: 2009-05-17 23:34:00
I,msorry
Leif-Arne jag förstår din tankegång om den globala töntigheten. Jag minns att en bit in på setiotalet var buskisteater tabu för att visas på TV. Idag älskar folk buskis, kan det vara så att vi alla har en släng utav att vara töntiga som en säkerhetsventil, faktiskt tror jag att det är t.o.m. nödvändigt, Vem orkar att leva med det seriösa allvarets maskhållning utan att bli knäpp på kuppen.
Inlägg #45: Postat: 2009-05-18 19:02:00
GunnarL
42/ Mindrevärdeskomplex? Varför skulle jag få det? Jag vet också att Portugal ligger i Europa! Det enda som retar mig är att jag inte bor i USA för där kunde jag ju tjänat pengar på detta kunnande. Bara en sån sak visar hur kunskap och framåtanda belönas i det landet - här får man hålla till godo med gammal skåpmat från Sven del Blanc.
Inlägg #46: Postat: 2009-05-19 01:09:00
CMO
#45 Varför du har mindrevärdeskomplex får du väl fråga din psykolog. Att du reflexmässigt misstar negtiva uttalanden mot svenska folkets snille och smak som positiva uttalanden om något annat folk och känner att du måste inta försvarsställning visar att det är en öm tå.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...