Inlägg #1: Postat: 2009-05-20 15:11:00
|
Thomas L. Aabo |
Bra ämne och artikel!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-05-22 10:18:00
|
Sture Lundh |
Artikeln är ju en upplysning som alla borde känna till. En liten tanke om vår iver att globalisera världen och skapa en värld utan gränser, skulle innebära att FN blir överflödigt och namnet Förenta nationerna blir malplacerat i vår kommande värld utan gränser och tillika med folk utan ansvar för sitt land som inte finns.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-05-22 10:32:00
|
Sture Lundh |
Vårt eget land blir mer och mer opersonligt och därmed faller ansvaret för vårt lands väl och ve. Vi har själva skapat begreppet sköt dig själv och skit i andra, åtmistone har man den attityden på högre nivå. Därför vet t.ex. Lars Nilsson vad han talar om i sin kritik mot vänsterfolk som vill ha vårt land på det sätt vi vill ha. Att vårt samhälle inte är något vidare effektivt längre, som låt gå politiken vittnar om och det är bara att hoppas på att det håller några år till när det nu saknas all form av garanti för detta. Varför skulle det inte hålla när vi är så kloka att vi vet vad vi vill ha, som politikerna mycket riktigt ser till att vi får?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-05-22 15:23:00
|
GunnarL |
2-3/ Fantastiska inlägg ArHo! De här två kommentarerna kan man läsa flera gånger och ha lika roligt hela tiden.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-05-22 16:26:00
|
ArHo gäst |
Hej! Gunnar, Sourze lilla charmtroll. Gissa om vi hade roligt i morse när jag skrev min blänkare i bästa välmening givetvis, fattas bara annat. Skickligt av oss att vi fick fram den text som roar dig att läsa, som var skriven i största allmänhet, hur vi uppfattar vad som skrivs på forumet. Som avsågad på Sourze så är mitt intresse för forumet avslaget och för det som skrivs. Att jag skrev det jag skrev får betraktas som ett hugskott att höra utav mig och nu hör jag utav mig till dig för att jag lyckats i mitt uppsåt att roa dig. Den där ArHo kanske inte är så dum som vissa vill framställa mig. Jag förstår att du saknar mig med tanke på alla vänligheter vi delgivit varandra och ditt uppsåt att på ett extra vänligt sätt fick mig avstängd, måste ligga dig varmt om hjärtat att kanske kommentera. Ha ett underbart liv.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-05-22 18:50:00
|
Janne B |
NU är det synd om Foökpartiet för jag kan inte rösta på min favorit Malmström från Göteborg.Hon sitter i regeringen som EUminister men står ej på valsedeln. Ska jag rösta på Bondmoran som ibland haft sämre hälsa än vad jag har??
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-05-22 19:21:00
|
Per Person |
# 5 Byfåne
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-05-22 19:30:00
|
Sture Lundh |
Att Per Person utmålar sig som byfåne måste han förklara för oss.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-05-22 19:40:00
|
Per Person |
# 8 Lägg dig i soffan och läs ett gammalt nummer av "En ding ding värld".
|
|
Inlägg #10: Postat: 2009-05-22 19:43:00
|
Sture Lundh |
CMO du missunnar dig inte att vara naturlig, Vad ska det tjäna till för ett syfte att kalla dig Per Person.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2009-05-22 20:02:00
|
Per Person |
"avsågad på Sourze så är mitt intresse för forumet avslaget" dagens ArHo lög
|
|
Inlägg #12: Postat: 2009-05-22 21:11:00
|
Sture Lundh |
#11 CMO, skall höra med Arne/Arho senare ikväll när vi har vårt kvällsamtal om ditten och datten om han håller med dig.
|
|