Inlägg #1: Postat: 2009-05-18 23:38:00
|
Daniel Wijk |
"Nu är jag absolut inte någon abortmotståndare, men jag ser inte heller abort som en ”säkerhet” om man slarvat med preventivmedel." Håller helt med. Det är korkat att använda abort för detta då abort kan ge bestående men om man har otur.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-05-18 23:41:00
|
Daniel Wijk |
"I lagen står att vi ska jobba för ett mer jämställt samhälle, och att ingen får diskrimineras på grund av kön." Dock säger lagen att en ofödd människa fram till ett visst stadium definierat i veckor i svensk lag inte har mänskliga rättigheter eller annat lagskydd som andra individer har i samhället så lagen du åberopar har ingen som helst verkan. Om man skulle låta den gälla nu så kan högerkristna gå samma väg för att totalförbjuda abort pga att det är ett mord enligt svensk lag.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-05-18 23:45:00
|
Daniel Wijk |
Andemeningen i vad du säger är det inget fel på men innebörden utav det du tycker i detta fallet skulle skapa många problem i samhället om det implementerades. Låter man inte idioter och ja, jag tycker kvinnan i detta fallet är en tvättäkta idiot göra som dom vill med sin kropp så låter man även andra gå in och styra på ens egen kropp. Vi har tillräckligt med tokstollar som vill kontrollera oss i Sverige. Jag vill inte ha mer sådant tokeri i detta landet.
|
|