|
Inlägg #1: Postat: 2009-05-04 14:55:00
|
|
Leif-Arne |
Missförstå mig inte, jag är gift sedan länge och tänker förbli det. Det sexigaste hos en kvinna är hennes grå celler, om de är i harmoni och ger uttryck för intressanta och tänkvärda tankar. Du har verkligen ordning på dina grå Birgitta, så risken att du förblir singel är rätt liten, därför att du är ett kap.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-05-04 16:12:00
|
|
Beth4020 |
Tack snälla du....jag rodnar och bockar...nej just det niger! :-
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-05-04 18:05:00
|
|
mats hägglöf |
Eftersom våra erotiska instinkter och beteenden så starkt dominerar vårt handlande vid parbildningen blir äktenskapet många gånger bara en fristad för köttets lust och själens ensamhet.Vi tänker inte längre än näsan räcker och har så förbannat korta näsor. Även om det inte bara säger klick utan klick/klick under den intensiva sexuella kärleksfasen ändras den romantiska kärleken i huvudsak av hormonella skäl ofta inom fyra år, i synnerhet om man " i blindo " valt fel person, och detta är ett universiellt problem.
Den romantiska kärleken upphör, övergår i familjekärlek som ett försök att hålla ihop äktenskapet för barnens skull, och för att citera vad ett litet barn sade i radio om sina föräldrar som skulle skiljas: " Dom är inte kära men dom älskar varandra fortfarande ".
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-05-04 21:38:00
|
|
GunnarL |
Det är nog inte så enkelt att hitta en totalt fungerande tvåsamhet om man levt singel alltför länge. Man talar ju ibland om "inbitna ungkarlar", som har ingrodda vanor och inte vill förändra dem, men fenomenet är så klart detsamma när det gäller kvinnor. Ett äktenskap eller ett samboförhålladnde kräver ju av båda parter att man anpassar sig, tar hänsyn och många gånger ger upp en del av sig själv för att motparten skall må bra. En variant som jag sett lyckas väl är särboförhållanden, dvs. att man har kvar varsitt boende och umgås i den utsträckning som båda parter tycker är lagom. Men att vara totalt ensam måste vara förbannat trist. Och en kvinna som Du har naturligtvis inga problem med att hitta en trevlig och fin partner. Tecknar jag högaktningsfullt/GunnarL lyckligt gift sedan 34 år och totalt monogam.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-05-05 08:33:00
|
|
Beth4020 |
Hej GunnarL; Tack för ditt tips om särboförhållande. När en presumtiv partner dyker upp ska jag ta med det som ett alternativ :-
Grattis till ett lyckligt äktenskap....ni är värda en stor eloge /Birgitta
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-05-05 21:38:00
|
|
GunnarL |
5/ Hej själv Birgitta! Nja, någon speciell eloge är vi nog inte värda för tiden går så fort att man fortfarande känner sig nykär. Men nu har Du i alla fall fått lite kostnadsfri rådgivning och får hädanefter sköta problemet om det nu är ett problem på egen hand. En sak är emellertid säker: Det finns jävligt många ensamma och bra karlar därute. Så lycka till - för på något sätt tror jag att Du trots Din självklara självständighet känner Dig lite ensam. Din artikel andas detta.....Ha det gott!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-05-05 22:17:00
|
|
Sunny |
Nej du Birgitta: du har så många kvaliteer att jag inte tror att du blir singel så länge.Men du ställer förmodligen vissa krav på en man som inte alla krograggande män är i närheten av? Jag tror mera på nätet. Då kan man skala av de yttre lagren tidigt.De 8 år jag inte varit så rörlig har jag fått flera jättefina vänner av båda könen på nätet.Några har även hälsat på mig i RL.Hade jag varit singel så vet jag två stycken jag skulle ha försökt med.men skaffar jag mig en tredje man nu blir det som särbo.Man får vanor med åren o de som levt länge med mina ovanor är härdade .Ett nytt förhållande fick nog vara särbobaserat?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-05-06 20:15:00
|
|
Beth4020 |
Hej Sunny....det var snällt sagt av dig...men man blir lite bekväm med åren. För några år när jag var på hugget täffade jag en del folk från nätet. mestadels från och i Stockholm. Vet inte varför det blev så och några har jag kontakt med fortfarande....nu då med deras tjejer/sambos.....efte ett tag insåg jag att jag dissade alla, vilket fick mig att fundera. jag avstod från att fortsätta med dejtandet eftersom jag inte var ute efter att såra någon.....så där landade jag :-
|
| |