|
Inlägg #1: Postat: 2009-05-04 14:18:00
|
|
Kate M |
Ja du Harry, antingen så är du bara provokativ eller så har du legat i koma de senaste 60 åren. Slå upp ordet Ockupation. Om jag minns rätt så är Israel en av världens fjärde största militärmakter, självklart kan man då bruka sin jord och bidraga till industrialism. Israel roar sig med att jämna palestina med marken så fort de får en chans. Sedan år 2000 har 6348 palestinier blivit dödade av Israel - contra 1072 Israeler. Kanske ska du börja läsa annat än SVD.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-05-06 09:11:00
|
|
Sturelundh |
Harry din artikel är bra, som visar på mellanösterns svaga punkt att Allah går före ett anständigt liv. Vi i västvärlden strävar efter det civiliserade samhället emedans arabvärlden blir kvar i dimman av Muhammed med stenåldersläror som Koranen visar på. Vi talar om en globaliserad värld utan gränser och det straffar oss och vi blir ett, med deras konflikt med Israel som inte minst vänsternfalangen upprätthåller i vårt land. Globaliseringen gynnar U-länderna negativt och Palestina får nog ses som ett negatvt U-land.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-05-06 12:30:00
|
|
peter_ |
Sture Lundh??? ArHo, du ömsar skinn snabbare än en blekvit nordbo på solsemester.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-05-06 13:08:00
|
|
Sturelundh |
Sture här, var det något du ville ha sagt med din kommentar Peter.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-05-06 13:20:00
|
|
Sturelundh |
Helt solklart lider en del utav Arhofobi. Om det är bra eller dåligt är på sin plats att undra över, personligen skulle jag inte bry min hjärna om en person som inte längre finns med här. Arho måste vara en populär krabat som omnäms i tid och otid. Vilken succe det vore vom han infann sig igen på tråden och han själv fick föra sin talan.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-05-06 13:43:00
|
|
Fd. Älvsbybo |
F.d. fotbollsspelaren Sture lundh från Bredsel?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-05-06 14:30:00
|
|
profanum vulgus |
Kan vara svårt att bygga skyddsrum när införsel av betong och arnmeringsjärn är förbjudet, ännu svårare blir det när försöken att bygga skyddsrum har bombats av Israel med motiveringen att det var bunkrar.
Det är även svårt att odla upp mark när införsel av jordbruksutrustning, gödningsmedel, rör, bevattningsutrustning och utsäde är förbjudet samt när Israel bombar odlingarna.
Det är ganska svårt att bygga industrier när betong, armerngsjärn, industriutrustning mm är förbjudet att föra in.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-05-06 15:29:00
|
|
Kate M |
Så sant Profanum vulgus - för inte orkar du bry dig om ArHo och hans vänner. Att ni orkar själva grabbar.. Sturelundh har precis som Harry legat i koma, eller läser väldigt filtrerade tidningar. Sedan om han är ArHo eller inte - vem fasiken bryr sig? Om han hade ngt konstuktivt att komma med - kanske.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-05-06 18:21:00
|
|
Sturelundh |
Kate M det är på sin plats att du förklarar vad du menar, utan svammel.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2009-05-06 18:51:00
|
|
Sturelundh |
Bor du där eller i Vidsel fd.Ävsjöbo
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2009-05-06 19:19:00
|
|
Kate M |
Det är Allahs vilja att palestierna ska lida såklart! För de är ju ngr pantade muslimer som tror på Allah - så de får ju skylla sig själva att Israel med stor hjälp av vår civiliserade globaliserade västvärld har ockuperat att litet land och på daglig basis bryter mot de mänskliga rättigheter som vi i det globaliserade civilserade väst har satt nerpå papper. Judendom och kristendom är ju ngr höjdar religioner eller hur?!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2009-05-06 21:07:00
|
|
Sturelundh |
Kate M du målar ut ett ställningstagande som man kan avfärda med ett förvånat jaså, för den som inget vet, alltså du tillför intet nytt, som skulle föreställa någon form av sanning.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2009-05-06 21:28:00
|
|
Leif-Arne |
#11 Ja huga, och även om det finns palestinier som tror på Jesus i stället för Allah, så är det säkert någon konstig sorts Mellanösternjesus de tror på, inte samma Jesus som vi har i statskyrkan inte.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2009-05-06 21:36:00
|
|
GunnarL |
13/ Bara för ordningens skull - statskyrkan upphörde att existera den 31 december 1999, och är således inget relevant begrepp i dag.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2009-05-06 21:41:00
|
|
Leif-Arne |
Nåja. Men de skall ju alltid krångla till begreppen, kristna palesinier och muslimer med israelisk medborgarskap. Fattas bara att en kurd visr sig ha varit israelisk minister. Å andra sidan.... 1-4 på Söderstadion, inte illa alls!!!!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2009-05-06 22:12:00
|
|
GunnarL |
15/ Verkligen inte illa alls! Speciellt som segern var i underkant. Och för första gången i år spelade KFF faktiskt riktigt bra fotboll! Jag börjar se fram mot fortsättningen. Den här nye killen Tobias Eriksson spelade mycket bra hela matchen och skall bli intressant att följa nu när han börjar växa in i allsvenskt tempo.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2009-05-06 22:13:00
|
|
GunnarL |
f/ Fast å andra sidan var Hammarby mediokert dåliga. Bäst i laget var Schaaban, trots fyra insläppta mål - det säger egentligen allt.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2009-05-06 22:22:00
|
|
Kate M |
Det sägs att Jesus kom från just Mellanöstern - så han var nog en märklig fan, såvida han inte emigrerade till Bryssel eller ngt.. Judarna har patent på Jesus och anser sig ha besittningsrätt på det "heliga" landet - så nog handlar det i grund och botten om religion - men om vi ska göra en politisk grej av det här eftersom statskyrkan upphörde att existera 1999 -så svenskar tror ej på Gud efter utgånget datum- så måste det vara så att alla pro-Israel är Högertomtar medans de som stöttar Palestinierna är kommunister. Skulle kunna vara så enkelt, men det är snarare en fråga om "The good, The bad and The ugly" Och sedan så bor ni på fel sida om Slussen!
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2009-05-06 23:12:00
|
|
Sturelundh |
Bra! nu sa du något konkret som ger en förklaring på ditt ställningstagande. Så nu håller jag med dig om din åsikt, men det där om Koma var malplacerat på Artikelförfattaren och jag själv kan jag försäkra dig om. Och det att vara födda på fel sida om Slussen, innebär tydligen att man är god, dålig eller ful, jag väljer den gode.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2009-05-06 23:39:00
|
|
Kate M |
Så du är Född på fel sida om slussen men flyttat? Jobbigt! Och där fostras man i ordförvrängning. Tydligen - med tanke på ditt eget svammel. Koma står jag för - för du har inte fattat någonting som begär ngt "nytt" i en 60 årig fråga. Gamla nyheter är nya nyheter i en gammal fråga som är ny för dig, som legat i koma.
|
| |