Den gränsöverstigande vården

Den här tråden diskuterar artikeln Den gränsöverstigande vården.
Inlägg #1: Postat: 2009-04-30 23:18:00
Sunny
Återigen har du skrivit en väldigt viktig artikel! Min Käre skulle få hemsjukvård men efter 3 dagar sände vi hem dem för de hade inga förutsättningar att klara av den vård han behövde och behöver. Jag fick en en isklump i magen:den gången :Hur går det för alla emmsamma ???
Inlägg #2: Postat: 2009-05-01 12:19:00
Beth4020
Det var tråkigt att höra att ni inte kunde få någon hjälp av hemsjukvården, Sunny! Jag hoppas det löst sig för er ändå? Tack för dina fina ord.
Inlägg #3: Postat: 2009-05-01 22:03:00
Sunny
Beth:Vi passar inte in i deras formulär.Vad exakt är Rolfs del i bostaden? Han delar ju kök o vardgsrum med oss andra så ska de städa 1/4 del av rummet o halva handikappbadet? För nästan 300 kr/gången kan de byta sängkläder i hans säng men bara var 3:e vecka.Alla andra dagarna ska han tydligen ligga i diareer o annat som följer med medecineringen.Vi har väntat i snart 2 år nu för hissen som gör att vi ska slippa bära honom ut ur huset. De som städar ska inte behöva städa efter en hund: Men mina hundar går in till honom ibland.Svårt att passa på när vi bor i samma lägenhet.
Ska de hjälpa honom att klä sig kommer det mellan 7 0 8.Rolf sitter ofta uppe med oss till kanske 11 på kvällen o vill sova till 10 vissa dagar. Nej vi andra hjälper honom bäst men hade han bott ensam hade han juu inte haft något val.Men de får inte köpa t ex kattmat o bära hem vilket tvingar ensamma gamla att göra sig av med katten.De får inte rasta en hund heller så när man blir beroende av dem blir det illa.
Inlägg #4: Postat: 2009-05-01 22:09:00
Sunny
Kalla matlådor för flera dagar lämnas på en gång.Nu äter Rolf nästan ingen vanlig mat eftersom smaksinnet är borta.Hela vintern har vi jagat jordgubbar varje dag o i nödfall konserverade päron vilket han äter med vispgrädde.Soppor går bra o då får man kompletera med en strut gräddglass.Kokt gädda går bra med mos o pepparotsgrädde: det åt han i dag.Varje kväll får han en sådan där näringsdryck ifrån apoteket.Men så här kan ju inte en stressad hemsjukvådare hålla på.Därför är så många gamla o sjuka faktiskt undernärda.De slutar äta.
Inlägg #5: Postat: 2009-05-07 15:59:00
Thomas L. Aabo
BRA! Vidaremailad till kreti och pleti. ytterst sällan jag gör detta
Laddar...