EU-valet - Ett socialt eller ett otryggt Europa?

Den här tråden diskuterar artikeln EU-valet - Ett socialt eller ett otryggt Europa?.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2009-04-29 13:50:00
Lars Nilsson
Efter att ha läst Segelströms patenthurtiga artikel vars kontenta är avänstern står för allt gott och högern för allt ont samt bdet är viktigt att rösta i EU-valet, får jag i all blygsammhet föreslå följande. Slopa EU-valet och låt riksdagen tillsätta Sveriges representanter i proportion till utslaget i det senaste riksdagsvalet. EU-valet anser bara politiker vara viktigt. Vanligt folk i hela Europa ger fullständigt fan i det hela. Och det syns på valdeltagandet.
Inlägg #2: Postat: 2009-04-29 14:56:00
Banestyrelsen
EU-valet är alltså ett val mellan vänstern och Ragnarök.
Inlägg #3: Postat: 2009-04-29 18:55:00
Profileclew
Hela artikeln är bara sossepropaganda, lägg ner EU medans tider är och skapa ett fritt Europa utan toppstyrning.
Inlägg #4: Postat: 2009-04-29 19:01:00
Leif-Arne
Nåja. Som socialiberal är man kluven som alltid. Själv skall jag kryssa Jens Nilsson från Östersund, mest för att han är en trevlig person. Att han även är s spelar mindre roll.
Inlägg #5: Postat: 2009-04-30 08:25:00
Profileclew
Inger Segerström beskrev för ca 6 år sedan vad Socialdemokratiska partiet är för något. Hon beskrev en socialmoderat politik, som direkt talade sitt eget språk att det sociala skyddsnätet inte var till för en idogt arbetande befolkning, utan ett indirekt U-landsbistånd i vårt land. Dessa pengar av ca 300 miljarder som vår invandringsapparat kostar oss skattebetalare varje år, är vad Inger syftar på med sin artikel att i fortsättningen kunna garantera detta gigantiska belopp att försörja de sk flycktingarna med även efter EU valet. Personligen ställer jag mig tveksam till den sortens socialpolitik som det krävs enorma skattemedel till, för att kunna fortsätta med politikernas godkända massinvandring till arbetslöshet. Hoppas att EU parlamentet en vacker dag tar upp de sociala orättvisan i medlemsländerna, som Socialdemokraterna tiger och samtycker med, att så skall det förbli.
Inlägg #6: Postat: 2009-04-30 09:37:00
Leif-Arne
Språkbehandlingen och retoriken är bekant. Efter ett par månader i kylskåpet så är vederbörande tillbaka. I Sverige finns invandrare, jag är själv en sådan, det finns även en del puckon. Analogt med att det alltid finns de som vill debattera "problemet" med invandring, så funderar jag över varför det aldrig är någon som för upp puckoproblemet på dagordningen. Jag vill ha besked om hur mycket puckoproblemet kostar Sverige!!
Inlägg #7: Postat: 2009-04-30 10:42:00
GunnarL
6/ Puckoproblemet är en realitet - inte minst på Sourze. Numera byter man namn allt som oftast också. Arho, MIGsjälv eller Profitectew spelar ingen roll.
Inlägg #8: Postat: 2009-04-30 10:43:00
Profileclew
Det största puckoproblemet är den indoktrinerade som försvarar politikernas mening och medel med lögn och förtal. Så om signaturen Leif-Arne anser att det kostar pengar att vara indoktrinerad och omsvärmad av lögner att föra sin kritik mot sanningen så håller jag med fullständigt att DET KOSTAR MILJARDER! för skattebetalarna.
Inlägg #9: Postat: 2009-04-30 11:23:00
Leif-Arne
Sant det är inte lätt att vara pucko, ännu värre är det om man som jag själv både är invandrare och pucko, jag måste vara puckad för jag får inte Proficlews ekvation, sett över tid så har jag sedan jag slutade uppbära barnbidrag betalat in ett ansenligt netto till statskassan, hur det kan sluta i milliardkostnader begriper jag inte.
Inlägg #10: Postat: 2009-04-30 11:25:00
Leif-Arne
Ännu mer märkligt blir det nar man beaktar att jag hör till den 3:e största invandrgruppen i Sverige, varav den största delen är nettobetalare till statskassan, samma gäller även den största och näst största invandrargruppen.
Inlägg #11: Postat: 2009-04-30 11:34:00
Leif-Arne
Där finns ett politiskt parti som med emfas hävdar att alla Sveriges problem, från hastighetsbegränsningar till svininfluensa löses genom stängda gränser, ehuru det onda invandrarkollektivet endast sitter i sina överbefolkade lägenheter och räknar in stora summor ekonomisk stöd som kommer från svenska skattebetalare. Den ena morgontidningen kollade för något år sedan upp hur många av det partiets företrädrare i olika kommuner, som var beroende av ekonomiskt stöd och fann då att den andelen var högre än hos invandrarkollektivet.
Inlägg #12: Postat: 2009-04-30 12:24:00
Profileclew
Du min bäste Leif-Arne av allt informationsflöde som förekommer i massmedia bör man ta med en nypa salt och likadant gör jag när det gäller ditt skriveri. Man kan skriva negativt om saker och ting som drabbar oss alla mer eller mindre utan att kalla någon för pucko som en extra krydda av negativetet. Jag vill inte kalla dig för pucko, men det var du som förde det i skrift och det du har skrivit senast får du stå för dig själv, blanda inte in mig i detta för guds skull så att folk tror att jag är någon anhängare av det du skrivit. Jag är en rättskaffens människa och tycker att rätt skall vara rätt, precis som du förmodar jag och därför kan vi avsluta denna diskusion som renderar att bli ensidig från din sida. Tack för ordet, Hasse J.
Inlägg #13: Postat: 2009-04-30 13:39:00
Leif-Arne
#12 "för att kunna fortsätta med politikernas godkända massinvandring till arbetslöshet." "inte var till för en idogt arbetande befolkning" __Om vi skulle bena ut detta med negativitet. Jag är född utom Sveriges gränser invandrare. Jag hör till 3:e största gruppen invandrare massinvandrare.
Du Hans anklagar mig för att bidra till socialsystemets urholkning och negartivt tära på statsbudgeten. Hur var det nu, vem var det som inte ville vara negativ?
Inlägg #14: Postat: 2009-04-30 19:23:00
Starka tjejen
#13 Finnarna är den största invandrargruppen, och sedan kommer muslimerna och afrikanerna. Du säger att du hör till 3:e största gruppen invandrare L-A, och således är du afrikan. Grattis din gamle neger ;-
Inlägg #15: Postat: 2009-04-30 19:31:00
Leif-Arne
Troll troll troll
Inlägg #16: Postat: 2009-04-30 19:32:00
annaandersson
Det här var verkligen både en censurerad och tillrättalagd artikel av Inger Segelström om hur EU fungerar. EU är ett toppstyrt, centralstyrt system. Den verkliga makten innehas av den ickefolkvalda, men självutnämnda, nyliberala EU- eliten. EU-Parlamentet är därmed inte ett riktigt parlament i allafall inte ur demokratisk synpunkt.

Med andra ord ett riktigt pinsamt inlägg I. Segelström!
Inlägg #17: Postat: 2009-04-30 19:38:00
Leif-Arne
"både en censurerad och tillrättalagd artikel av Inger Segelström" Du menar att Inger Segelström scensurerar sig själv, men är så kallad självscensur verkligen scensur. Är inte scensur att hindras skriva det man vill, hur vet du att I.S. hindrat sig själv att skriva det hon vill?
Inlägg #18: Postat: 2009-04-30 20:03:00
Starka tjejen
Inger Segelström brukade vara en stark feminist, men hon har förvekligats på sistone. Var är den gamla goda mangrisjakten ?
Inlägg #19: Postat: 2009-04-30 20:47:00
GunnarL
17/ "scensur" brukar jag också säga när jag är gravt på fyllan. I nyktert tillstånd nöjer jag mig med censur - det är både enklare och tydligare!
Inlägg #20: Postat: 2009-04-30 21:01:00
Mansgrisen
De sociala skyddsnäten har fått större och större hål för varje år och det är dags att börja laga dessa nu. Därför är ett vänsteralternativ det enda rätta om man vill begränsa den kapitalistska girighetens skadeverkningar.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...